Банковата и финтех индустрията получиха силен тласък от пандемията и блокадите, които насърчиха онлайн търговията и дигиталните плащания. Очакванията на потребителите се измениха и компаниите трябваше да реагират.
Много клиенти възприеха цифровите финансови и банкови услуги, вкл. такива, които преди това никога не са извършвали финансови трансакции онлайн. В момента милиони банкират без да влизат във физически обект и тази тенденция едва ли ще се промени, пише онлайн изданието entrepreneur.com.
Често се цитира, че необходимостта е майката на изобретението. В много отношения тази пандемия доказа, че необходимостта е и майка на прогреса. Сега предприемачите, бизнес лидерите и ръководителите в бранша са изправени пред безпрецедентна и неочаквана скорост на промяна. Промени, за които са необходими години, се случват за седмици и месеци.
Бъдещето на банковото дело ще изглежда не само по-различно по отношение на по-бързото цифрово приемане, но и по отношение на предлаганите услуги, кой ги предлага и взаимоотношенията между институциите и клиентите.
Скоро най-успешните банки ще разчитат по-малко на традиционните услуги и потоци от приходи. Те ще зависят повече от способността да виждат финансовите нужди на клиентите от край до край и да отговарят на тези нужди по свързан, безпроблемен начин.
Следващите осем фактора ще дадат важна информация за цифровото банкиране до 2025 г.
Първа част на материала можете да прочетете тук!
Релевантност на кредита
Потребителите ще продължат да разчитат на кредит, докато заплатите и нуждите на разходите не съответстват. Обаче това, което е готово да се промени, е как финансовите институции вземат кредитни решения, което ще повлияе на значимостта на кредитните резултати. По същия начин емитентите на кредити възприемат по-всеобхватен подход за оценка на кредитоспособността след финансовата криза от 2008 г. (като се имат предвид стойността на дома, криминална история, професионален произход и други нетрадиционни фактори), днешните институции се обръщат към изкуствения интелект, за да анализират рисковете и ползите от кредитирането на потребителите. Количеството данни, достъпни за банките, само нараства и те все повече ще ги използват, за да открият по-добри методи за вземане на решения.
Микроперсонализация
Големите данни и управляваните от изкуствен интелект анализи създават нова парадигма във финансовите услуги, при която банката ще се отнася към всеки клиент така той е единственият ѝ най-голям приоритет. Моменталните заеми, активни предложения за продукти, подробни насоки за покупки, бюджетни препоръки въз основа на фактори като местоположение в реално време, профил на разходите и много други са готови да бъдат новият стандарт за подхода на финансовите институции към персонализирането.
Оперативна съвместимост
Във финансовия пейзаж има много играчи, включително традиционни банки с онлайн услуги, банки само с цифрови технологии, финтех приложения и свързани доставчици на услуги, търговци и, разбира се, потребители. Разнообразието е приятно, но също така може да предизвика проблеми при трансакции, при неприкосновеността на данните и личния живот, измами и значителни притеснения за всички участващи страни.
В резултат иновациите иновации могат да трансформират финансовите пазари само до степента, в която потребителите са убедени в тяхната безопасност и ефективност. Решението на тези предизвикателства все повече ще идва в платежни и финансови услуги, които предлагат оперативна съвместимост по дизайн.
Регламент
Първоначалното преминаване към цифрови финансови услуги видя ad hoc отговор на регулаторите. Тъй като новите технологии влизат в играта и технологичните гиганти като Google и Apple стават все по-разрушителни за финансовата индустрия, тези трансформации ще принудят политиците да идентифицират възникващите вектори на заплаха и да се справят изчерпателно с риска. За разлика от днешните предимно национални системи за надзор, може да е необходим глобален подход за осигуряване на стабилност в сектора и може да видим нарастване на нови органи за лицензиране и надзор.
Бъдещето на цифровото банкиране изглежда светло, но безпрецедентният темп на иновации и промени в очакванията на потребителите изискват ново ниво на ловкост и мислене напред. Дори когато финансовите институции се опитват да се разграничат от конкурентите, съвместните иновации ще станат неразделна част от успеха.
Хората и технологиите ще играят критична роля в тези разработки. Техническите възможности и цифровите услуги трябва да бъдат изключително издръжливи, постоянно достъпни и гъвкави. овешкият капитал обаче ще бъде толкова важен, колкото всеки друг актив. Лидерите ще трябва да знаят как да повишат уменията, да преквалифицират и запазят таланта си за насърчаване на иновациите.