Осем фактора, които ще трансформират цифровото банкиране до 2025 г. (I част)

Осем фактора, които ще трансформират цифровото банкиране до 2025 г. (I част)

Банковата и финтех индустрията получиха силен тласък от пандемията и блокадите, които насърчиха онлайн търговията и дигиталните плащания. Очакванията на потребителите се измениха и компаниите трябваше да реагират.

Много клиенти възприеха цифровите финансови и банкови услуги, вкл. такива, които преди това никога не са извършвали финансови трансакции онлайн. В момента милиони банкират без да влизат във физически обект и тази тенденция едва ли ще се промени, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Често се цитира, че необходимостта е майката на изобретението. В много отношения тази пандемия доказа, че необходимостта е и майка на прогреса. Сега предприемачите, бизнес лидерите и ръководителите в бранша са изправени пред безпрецедентна и неочаквана скорост на промяна. Промени, за които са необходими години, се случват за седмици и месеци.

Бъдещето на банковото дело ще изглежда не само по-различно по отношение на по-бързото цифрово приемане, но и по отношение на предлаганите услуги, кой ги предлага и взаимоотношенията между институциите и клиентите.

Скоро най-успешните банки ще разчитат по-малко на традиционните услуги и потоци от приходи. Те ще зависят повече от способността да виждат финансовите нужди на клиентите от край до край и да отговарят на тези нужди по свързан, безпроблемен начин.

Следващите осем фактора ще дадат важна информация за цифровото банкиране до 2025 г.

Физическо измерение

Значимостта на реалните, физически офиси на банките ще продължи да избледнява и ще отстъпи на огромното използване на цифрови услуги чрез мобилни, компютърни и други устройства. Макар че физическите банки е малко вероятно да изчезнат изцяло през следващото десетилетие, много от оцелелите ще трябва да се пренасочат, за да обслужват нишови нужди, тъй като общите финансови услуги са все по-достъпни онлайн.

По-тънки портфейли

За потребителите е полезно да поддържат достъп до различни опции за плащане, но тези опции ще са безкасови. Електронните трансакции стават по-удобни и ефективни за физическите лица, цифровите финансови екосистеми също осигуряват значителни предимства за бизнеса, правителствата и икономиките като цяло. Въпросът не е дали компаниите и страните ще се откажат от парите, по скоро е кой ще е пръв.

Безкартни плащания

Преди век би било почти невъзможно да се убеди някой, че трансакции ще могат да се извършват чрез малка пластмасова карта. Днес може да срещнете подобни трудности при убеждаването на някои, че картите също скоро ще остареят като технология. Азиатските пазари водят тази тенденция, където над 50% от трансакциите се извършват с помощта на цифрови портфейли. Мащабният ръст на IoT устройствата и придружаващите услуги, способни за плащане, са основните двигатели на тази тенденция.

Конкуренция с небанки

Въпреки продължаващия дебат между законодатели, регулатори и изпълнителни директори, SaaS компаниите като PayPal, Stripe и Venmo не се считат за банки. Все по-често обаче те ще обслужват финансовите нужди на клиентите по същия начин, както традиционните банки днес. Възходът на суперприложенията, като китайското WeChat, сингапурското Grab и индонезийското Gojek също ще продължи да прекроява финансовия свят.

Втора част на материала можете да прочетете тук!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.