Повече от 400 посетители взеха участие в двудневната конференция Digital4StaraZagora, която се проведе в края на миналата седмица в града на липите. По традиция програмата на събитието очерта водещите тенденции в онлайн търговията за предстоящата година, а лекторите обособиха няколко ключови тренда.
Участниците в панела "Иновативни инструменти и технологии" бяха единодушни, че днес изкуственият интелект намира все повече приложения в ежедневието ни. Те коментираха как технологията може да помогне за намаляване на инвентара с до 15% при запазване на същите нива на асортимент и, същевременно, да намали и изгубените ползи с до 7-8%.
Тенденцията за 2024 г. при онлайн магазините е да се използва AI за оптимизация на процесите или за анализ и представяне на релевантни продукти на потребителите.
Тенденцията в социалните мрежи за 2024 г. е свързана с броя на последователите, който все по-малко оказва влияние върху разпространението на съдържание. Добре създаденото съдържание може да се разпространи отлично, дори и от профил с по-малко последователи.
Друга ключова тенденция, която се очаква през предстоящата година, е по-високата ефективност при работата с микро инфлуенсъри, за разлика от тази с големите инфлуенсъри. За брандовете лидерите на мнение с по-малка, но вярна аудитория е по-рентабилен вариант, който им дава по-голяма резултатност.
Запазва се тенденцията от настоящата година видео съдържанието да бъде особено ефективно за разпространение, като най-голям ефект в социалните мрежи ще има видео съдържание във формат 9:16, който е оптимален за мобилни устройства. Тik Tok оглавява класацията при социалните мрежи като бележи ръст на потребителите и тенденцията е това да продължава и през 2024 година.
Конференцията Digital4StaraZagora беше откритa от Радостин Танев, заместник-кмет на община Стара Загора, Любомир Атанасов, създател и организатор на конференциите Digital4, и Димитър Иванов, посланик и съорганизатор на Digital4StaraZagora.
След приветствието към пълната зала Любомир Атанасов разкри част от плановете за предстоящите издания на Digital4 и сподели новината за създаването на първата събитийна бизнес социална мрежа Digital4.Network. Нейната цел е да събере всички участници от събитията Digital4 на едно място, без значение в кой град се намират те.
Участниците ще имат целогодишен достъп до новата бизнес социална мрежа, където ще могат да споделят информация, да качват обяви, реклами и съдържание. Платформата ще има много опции като в основата е заложено B2B Matchmaking-а сред компаниите, обединени от една обща тема или интерес. Приложението ще предоставя уникални възможности за свързване на компаниите, като ще улесни правенето на бизнес между тях. Очаква в началото на 2024 г. да бъде неговото официално представяне.
Последните две събития от календара на Digital4 за настоящата година ще се състоят във Видин и Плевен. Първото издание на конференцията Digital4Pleven ще се проведе на 25 ноември, а Digital4Vidin се завръща за второто си издание на 26 ноември. Водещата тема на двете събития е "Нови дигитални възможности", а достъпът до тях е безплатен след предварително направена регистрация на www.digital4vidin.com или www.digital4pleven.com.