Веригата дрогерии dm България отчита 397,7 млн. лева оборот и почти 1,6 млн. клиенти месечно за 15 години присъствие в България, съобщават от компанията.
През изминалата финансова година (01.10.2023-30.09.2024 г.) оборотът на веригата нараства с 28% в сравнение с предходната година. Компанията е инвестирала и над 14 млн. лева, или 24% повече на годишна база, в модернизирането и дизайна на своите магазини, в логистиката, в надграждането на дигиталните платформи и услуги и в развитието на екипа, посочва се в съобщението.
Компанията вече има 114 магазина в 44 града в страната.
В рамките на отчетния период dm регистрира ръст от близо 53% в онлайн продажбите и увеличение от около 55% на поръчките през онлайн магазина и приложението Моят dm.
В края на своята 15-та година в България компанията има 1475 служители, което е с 15,5% повече спрямо 2022/2023 година. Наред с възможностите за обучение и развитие на своя екип, през 2024 г. компанията разшири и обхвата на своите проекти за дуално обучение и за подготовката на специалисти по професията "Консултант козметични, парфюмерийни, биологични продукти и битова химия", въведена в България от веригата.
През следващата година наред с отварянето на нови магазини dm ще продължи и с модернизацията на съществуващите, които поетапно се обновяват и разширяват там, където е възможно. Компанията инвестира в нов изглед на фасадите, иновативни акценти в дизайна и цялостно подобряване на атмосферата на пазаруване.
Планира се и разполагане на каси на самообслужване в избрани магазини, добавят от компанията.
dm България е част от групата за търговия с дрогерийни стоки в Германия и Централна и Източна Европа dm-drogerie markt. Подгрупата Австрия и Централна и Източна Европа, без Германия и Полша, която обхваща общо 12 държави от региона, включително и България, отчита ръст на оборота за финансовата 2023/2024 г. от 16,5% до 5,25 млрд. евро. Този оборот е реализиран в 1947 магазина от над 28 300 служители.
Компанията регистрира ръст от близо 53% в онлайн продажбите и увеличение от около 55% на поръчките през онлайн магазина и приложението Моят dm. По думите на Цонка Иванова-Терзиева, управител на dm България с ресор "Маркетинг и снабдяване", основен двигател на тези ръстове е Моят dm-App.
През финансовата 2023/2024 г. изтеглянията на приложението са се увеличили с 66% спрямо предходната финансова година, като през него са минали 64% от всички онлайн поръчки.
От май 2024 г. в приложението има и функционалност за редовни клиенти. С нея всяка покупка от регистрирани потребители в Моят dm-App се отчита и сумите от покупките се натрупват, независимо дали се пазарува онлайн, или при сканиране на приложението в магазина. Така при достигане на определено ниво се получава талон за отстъпка при следващо пазаруване. През изминала година в приложението беше въведен и форматът за пазаруване на живо dmLIVE, който се излъчва ексклузивно в Моят dm-App.
Намаляването на въглеродния отпечатък остава във фокуса на вниманието на компанията и през финансовата 2023/2024 година. В този период dm успя да реализира целта си да въведе LED осветление във всички свои магазини и разположи фотоволтаична система на покрива на Разпределителния си център, която ще покрива част от нуждите на сградата. Компанията има фотоволтаици на още два свои обекта - в София и в Кърджали, и използва "зелена" енергия в 100% от обектите, за които има директен договор с доставчика на електроенергия.
Веригата поддържа и мрежа от станции за повторно пълнене на биопрепарати на марката PLANET PURE, чрез която до момента са събрани над 20 тона празни пластмасови опаковки от козметични продукти и перилни и почистващи препарати.
Всяка година dm превръща традиционния за търговците "черен" петък в ден за дарителство и дарява 3% от дневния оборот на всички свои магазини за добра кауза. През ноември 2023 г. инициативата се проведе за пети път в България.