Веригата дрогерии dm отчита ръст на клиентите и на продадените количества продукти през изминалата финансова година, оборотът за която доближава половин милиард лева.
За периода 01.10.2024 - 30.09.2025 г. компанията отчита ръст на оборота от над 21% спрямо предходната финансова година до 483,3 млн. лева и над 1,8 млн. клиенти, които месечно пазаруват в dm.
"Радостни сме, че доверието на клиентите към нас продължава да расте. То се основава на уникалната атмосфера на нашите магазини, на любезните и компетентни служители, на внимателно подбрания и винаги актуален асортимент, както и на високото качество на нашите онлайн услуги", каза при представянето на финансовите резултати председателят на Борда на управителите на dm България Андрей Петров.
По думите му, задълбочаването на връзката с клиентите остава във фокуса на компанията и през новата финансова година.
През финансовата 2024-2025 г. dm България има 118 магазина в 45 населени места. В разширяване и модернизация на магазинната мрежа, както и в цялостно подобряване на клиентското преживяване във всички канали на продажба, са вложени основна част от направените за периода инвестиции в размер на 13,5 млн. лева.
Онлайн търговията на dm в рамките на отчетния период също се увеличава - компанията отчита ръст от 51% на онлайн продажбите спрямо предходната година. Като движеща сила на онлайн търговията се утвърждава мобилното приложение Моят dm, в което от май 2025 г. има функционалност за бъдещи родители и семейства с малки деца.
Ключов принос за постигнатите резултати имат служителите на dm България. В края на изминалата финансовата година те вече са 1641 души, което е с над 11% повече в сравнение с предходната.
dm България е част от групата за търговия с дрогерийни стоки в Германия, Централна и Източна Европа (ЦИЕ) dm-Drogerie Markt. Подгрупата Австрия и ЦИЕ, без Германия и Полша, която обхваща общо 12 държави от региона, включително и България, отчита ръст на оборота за финансовата 2024-2025 г. от 11,5% до 5,85 млрд. евро. Този оборот е реализиран в 1971 магазина и от 29 120 служители.
През последната финансова година в дванадесетте държави от подгрупата са извършени общо 385 милиона покупки, което е с над 30 милиона повече в сравнение с предходната година (+8,6%).
Развитие на магазинната мрежа
За финансовата 2024-2025 г. dm България отчита увеличаване на търговската площ от малко над 39 хил. кв.м до близо 43 хиляди кв. метра. През този период компанията продължи със своята експанзия в ритейл парковете и моловете в страната, чието развитие през последните години онагледява промяната в потребителските навици на клиентите.
Приоритет за компанията остава модернизацията на съществуващата мрежа - променят се фасадите и дизайна на магазините, работи се за цялостно подобряване на атмосферата при пазаруване, някои обекти се преместват на по-атрактивни или на по-големи като площ места.
За отчетния период ръстът на онлайн продажбите на dm България е 51% спрямо предходната година.
Ключова роля има мобилното приложение Моят dm. Ръстът на поръчките през него за 2024-2025 г. е 70%, като през приложението са минали 72 на сто от всички онлайн поръчки.
Асортимент от продукти и персонал
За една година 30% от асортимента на dm България е обновен, след като към него са добавени малко над 5100 нови артикули за сметка на такива, към които потребителският интерес е нисък. Като цяло развитието на асортимента през 2024-2025 г. отразява актуалните потребителски тенденции.
Една от водещите потребителски тенденции в последните години, чието влияние се очаква да продължи да расте, е свързана със стремежа към здравословен начин на живот, дълголетие и цялостно благополучие. В асортимента на dm това най-отчетливо се вижда във все по-големия интерес към здравословните алтернативи на конвенционални храни и при хранителните добавки. Компанията планира да разширява продуктовото разнообразие на собствените марки.
Изчистени формули, които носят допълнителна стойност, се търсят и при козметиката, като устойчивостта става все по-сериозен фактор при избора на клиентите.
Компанията също изпълнява програма а устойчивост, като е променила палетите, които използва, с такива за многократна употреба, за редуцира употребата на опаковъчно фолио.
В края на финансовата 2024-2025 г. екипът на dm България вече наброява 1641 души, което е с 11,3% повече в сравнение с предходната финансова година.
Компанията изпълнява и програма за дуално обучение по професия "Консултант козметични, парфюмерийни, биологични продукти и битова химия", въведена в България от нея самата. В дуална форма на обучение са 281 ученици. Вътрешно обучение за същата професия вече са преминали и 141 служители.
В момента в 17 професионални гимназии в 11 града в страната общо 442 ученици се обучават по професиите за дуално обучение на dm - "Продавач-консултант", "Икономист", "Спедитор-логистик" и "Консултант козметични, парфюмерийни, биологични продукти и битова химия".
Групата dm drogerie markt публикува през 2024/2025 г. своя първи съвместен Доклад за устойчивост. Документът е за финансовата 2023-2024 година (01.10.2023 - 30.09.2024 г.) и в него за първи път се обобщават дейностите за устойчиво развитие на всички 14 компании в страните от групата dm. В доклада dm потвърждава целта си да постигне нулеви нетни емисии до 2045 година.
От 2024-2025 г. компанията има фотоволтаична система на своя магазин в Поморие. Към момента dm разполага с такива в своя Разпределителен център и на още два свои обекта (в София и в Кърджали).
Като част от усилията за отговорно използване на ресурсите и намаляване на отпадъците през изминалия финансов период компанията надгради и своята дългогодишна инициатива "Ще остана опаковка и в следващия си живот". В рамките ѝ до момента са събрани близо 30 тона пластмасови опаковки от дрогерийни продукти.