Мнозинството българи ще похарчат до 400 лева за пазаруване по празниците

Мнозинството българи ще похарчат до 400 лева за пазаруване по празниците

Мнозинството българи ще похарчат между 200 и 400 лева за коледно пазаруване. Това показват резултатите от проучване на Offerista Group и ShopFully.

Проучването е осъществено сред 7921 души в осем държави от Европа - България, Румъния, Унгария, Австрия, Германия, Италия, Франция, Испания.

Малко над една трета от анкетираните са заявили, че ще похарчат под 200 лева, 12% са декларирали, че ще похарчат между 400 и 600 лева, 6% - между 600 и 800 лева, а 7% - над 800 лева, за празниците, показват данните.

От тези с бюджет между 200 и 400 лева около 60% заявяват, че той е същият, какъвто е бил и през миналогодишния празничен сезон. Почти една четвърт (24%) казват, че ще похарчат по-малко пари в сравнение с 2022 г., като повечето от тях ще похарчат по-малко за един подарък, но ще запазят броя на хората, за които ще пазаруват, показват още резултатите.

Българите, подобно на останалите европейци, са заявили, че се тревожат най-много заради инфлацията. Малко над 77% от анкетираните българи са посочили ръстът на потребителските цени като източник на притеснения.

Най-голям е делът на румънците, които се тревожат заради инфлацията - 80%, а най-малък е сред австрийците - почти 57%.

Въпреки това обаче повечето потребители не се отказват от празничното пазаруване - близо 70% от всички анкетирани са заявили, че ще пазаруват отново тази година. Общо 17% са посочили, че вече са започнали с пазаруването за празниците, а 18% - че ще пазаруват през декември. Само 11% декларират, че ще пазаруват на Черния петък.

Все пак има продуктови категории, за които хората декларират, че ще намалят разходите си - ресторанти (62%), дрехи (55%), мебели (53%), екскурзии (50%), домакински уреди (48%).

Най-малък е делът на хората, които планират намаление на разходите за храни и напитки по празниците - 30%.

Повечето потребители проучват онлайн за покупките си, както и използват онлайн инструменти за коледни оферти. Само 10% от потребителите посочват, че не се интересуват от коледни намаления и оферти, показват данните.

Почти половината от потребителите (47%) ще пазаруват и онлайн, и във физически магазини.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.