Google въвежда генеративна AI технология в пазаруването. Компанията обяви функции, които целящи да помогнат на хората да разберат как облеклото ще им пасне, независимо от размера на тялото им.
Добавят се и функции за намиране на продукти чрез използването на технологията на компанията за търсене и разпознаване на изображения, пише Bloomberg.
Google въвежда и нови начини за изследване на туристически дестинации и картографиране на маршрути с помощта на генеративния изкуствен интелект.
"Искаме да направим Google мястото, където потребителите да идват да пазаруват, както и мястото, където търговците да се свързват с потребителите", коментира Мария Ренц, вицепрезидент по търговията на Google.
Google е доминиращата търсачка в света, но 46% от респондентите в проучване сред купувачи в САЩ, проведено миналата година, казват, че започват да търсят продукти и услуги в Amazon, според изследователската фирма CivicScience. TikTok също си проправя път като популярна търсачка сред представителите на поколението Z, които предпочитат платформата пред Google.
Google взема под внимание това с някои от новите си функции за пазаруване, задвижвани от изкуствен интелект, за да привлече по-млада аудитория.
Нова функция за виртуално "пробване" ще позволи на хората да видят как дрехите пасват на различни типове тяло и размери. Облеклото ще се наслагва върху изображения на различни модели, които компанията е снимала, докато е развивала тази възможност.
Компанията посочва, че е успяла да пусне такава услуга благодарение на нов базиран на изображения AI модел, който е разработила вътрешно. Компанията пуска и нов изследователски документ, в който описва подробно работата си.
Изображенията на облеклото вземат предвид начина, по който платът се разтяга, докато се носи, за да създаде реалистични изображения. Функцията за пробване ще започне с дамски дрехи в партньорство с търговци на дребно като Anthropologie и Everlane, последвани от мъжки дрехи на по-късен етап.
Google също така ще привлича повече източници на информация, докато хората тестват новото "генеративно изживяване при търсене" - услуга, която Google обяви за първи път на своята I/O конференция за разработчици миналия месец. Засега това предложение е достъпно само чрез експерименталния продукт Search Labs на компанията.
По-рано Google обяви, че използва различни уеб-базирани източници, за да покаже генерирана от AI информация. Компанията добавя и потребителски отзиви за своя AI модел.
Компанията пуска и нови допълнения към съществуващите функции на Google Maps. 3D обиколки на забележителности ще обхванат още 4 града - Амстердам, Дъблин, Флоренция и Венеция. Google разширява колекцията си от забележителности до повече от 500 — както в приложенията за iOS, така и за Android.
Някои AI функции на Google Lens - приложението за разпознаване на изображения, което използва камерата на телефона за идентифициране на обекти и текст, съществуват от известно време, като откриване на името на местно ястие, когато то се снима по време на пътуване.
Google обяви, че с помощта на приложението потребителите ще могат да идентифицират и някои кожни заболявания. Функцията е предназначена да бъде отправна точка за изследване, а не сертифициран медицински съвет.