Google тества режим на търсене само с изкуствен интелект (AI), за да се конкурира с Perplexity и ChatGPT Search, пише EMarketer.
AI Mode е привидно пълна страница с резюмета на AI Overview с Графики на знанието и данни за пазаруване вместо връзки към уебсайтове.
Моделите на Google определят кога да се покажат и хипервръзки и дали потребителските заявки биха имали полза от изображение или видео, например при заявки "как да ...".
AI Overviews освен това вече ще се захранва от Gemini 2.0 за справяне с по-сложни заявки.
AI Mode може да засили усилията на Google да се конкурира на пазара на изкуствен интелект, но може и да отблъсне потребителите, които предпочитат резултатите от търсенето на Google без изкуствен интелект. Повече от половината (57,8%) от потребителите в САЩ предпочитат Google търсене пред AI платформи като ChatGPT, според Pearl.
Това поставя Gemini на изпитание след поредицата от забележителни неточности и дори заплашителни отговори. Резюметата на новините на Gemini имат 60% процент грешки, според BBC. Този резултат е по-лош в сравнение с резултатите, представяни от Perplexity, GPT-4o или Copilot Pro на Microsoft.
За да се справи с всички продължаващи проблеми с Gemini, AI Mode на Google ще реагира с резултати от търсене в мрежата, когато не е сигурен за потенциални пристрастия или качество на резултатите. AI Mode също може да помогне на Google да събере повече данни за навиците за търсене на потребителите, за да реши колко информация AI Overview да предоставя при заявки за търсене.
Ако AI Mode може да предложи полезно и точно изживяване при търсене, установеният пазарен дял и търговска марка на Google може да отблъсне AI конкуренцията.
Google би могъл да се възползва и ако предложи опция за отказ от AI Overviews, за да избегне претоварването на уморените от изкуствения интелект потребители и да им позволи да тестват сами функционалностите.
Със способността на Gemini да изключва връзки в резултатите на AI Mode тежестта пада върху потребителите да отсеят дезинформацията. Освен това уеб издателите могат да се сблъскат с намаляване на приходите от съдържанието им.
Платформата за дигитално образование Chegg например съди Google, защото твърди, че резюметата на търсенето с AI намаляват трафика и, съответно, приходите. Същевременно Google печели от данните на Chegg в генерирани от AI резултати.
Chegg твърди, че AI Overviews на Google извлича данни от базата на компанията без да цитира. Платформата посочва, че Google използва своята монополна власт, "като извлича финансови ползи от съдържанието, без да се налага да харчи и стотинка".
Делото се позовава на Антитръстовия закон на Шърман и оспорва използването на генерирано от изкуствен интелект съдържание от Google.