Три причини бизнесите да таргетират аудитории в нишови социални мрежи

digital-business-Pixabay

Групите в социалните медии предоставят идеално пространство за обединяване и взаимодействие на хората въз основа на общи интереси. Вместо пасивно пресяване на неподходящо съдържание в обща емисия, потребителите могат да участват в разговори, свързани с техните специфични нужди.

За бизнеса групите в социалните медии предлагат огромна възможност – да свържат брандовете си по-тясно с целевата си аудитория. Вместо да се опитват да достигнат до всички, социалните общности позволяват на бизнеса да достигне до конкретна група от хора, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Обикновено компаниите са добре запознати с групи в големи социални мрежи като Facebook, Instagram и Twitter. Пейзажът на социалните общности, обаче, се изменя непрекъснато и бизнесът трябва да остане в крак с тези промени. Ето три причини, поради които е време бизнесът да се съсредоточи върху нишовите социални групи.

Възход на затворените общности

Повече от всякога хората искат за изпитат усещане за принадлежност, да намерят място, където да могат да изразяват, да си сътрудничат и да учат. Те искат да се свържат с конкретен тип социална общност. В резултат нишовите, затворени социални групи печелят повече привлекателност спрямо публичните емисии в популярни мрежи като Facebook.

Ръстът на на основните социални платформи се забавя в САЩ, показват данни на Pew Research Center. Повече от половината потребители на Facebook на възраст 18 и повече години са коригирали настройките си за поверителност през последната година, 42 процента са си взели почивка от платформата, а 26 процента са изтрили приложението от мобилния си телефон.

Това допълнително подчертава преминаването към нишови мрежи, където хората могат да се свързват с подобни аудитории. Вместо да се опитват да бъдат всичко за всички, нишовите социални общности остават малки, за да обслужват само хората, които искат да бъдат там. От алпинисти и графични дизайнери до любители на бира и плетачи, има нишова група за всички.

За разлика от онлайн публичните форуми, ползата от затворените групи е, че насърчават членовете на общността да се отворят на лично ниво сред други хора със сходни интереси. Това засилено доверие дава възможност на предприятията да изградят по-тесни отношения със своята аудитория и стимулира ангажираността.

Увеличение на приложенията за групов чат

Вместо да комуникират чрез традиционните приложения за социални медии, много хора използват приложения за групов чат, за да обсъждат интересите си с по-малко прекъсвания. Многобройни приложения се появяват, за да създадат общности сред хората, които искат да се свързват с други въз основа на подобни интереси.

Capture, например, е приложение за групов чат, което стартира преди няколко месеца. Потребителите могат да се присъединят към разговор с други хора, които насочат камерата си към света около тях. След това Capture използва изкуствен интелект, за да предложи групови чатове и теми, които имат значение за потребителите, като например такива, базирани на подобни интереси или познато местоположение. Capture комбинира непознати с подобни интереси в едно и също виртуално пространство, а и позволява на потребителите да създават свои собствени затворени групи. Приложението предлага канали, по които марките могат да промотират съдържанието си.

В края на миналата година чат приложението Wisdo стартира бета версия, за да помогне на хората да се свържат с други, които споделят подобен житейски опит. Приложението може да се похвали с повече от 70 общности. Приложението е отворено за хора на възраст над 18 години. Темите варират от заболявания и загуба на работа до начина на подготовка за колеж или закупуване на къща. Приложението насърчава потребителите да споделят полезни съвети, като ги помолят да създадат времева линия, която представя техния опит под формата на стъпки.

Приложенията за чат в общността като Wisdo и Capture в крайна сметка привличат потребители, които търсят по-смислени взаимодействия, отколкото биха могли да намерят в публичен форум.

Достъп до силно насочени аудитории

Въпреки че социалните мрежи като Facebook и Twitter имат милиони потребители, това не означава непременно, че те са най-добрата мрежа за всеки продукт или услуга. Много брандове вероятно ще намерят своите маркетингови усилия за по-ефективни, ако се свържат с по-малка аудитория от няколкостотин души, които споделят подобни интереси.

С нарастването на популярността на затворени, нишови мрежи и приложения за групов чат, бизнесите вече имат възможност да се свързват с тези силно насочени аудитории. Колкото по-целенасочена е аудиторията им, толкова по-висок ще бъде коефициентът на конверсия.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.