Имейл маркетинг: въпросите, които да си зададете, преди да пратите мейл

email-pixabay

Когато подготвяте имейл маркетинг кампания, вероятно ще се сетите за много неща, на които да обърнете внимание. Важно е, обаче, да ги структурирате.

Онлайн изданието business2community.com предлага няколко въпроса, които да си зададете, преди да започнете с кампанията. То ги групира в три раздела – за тези, които имат само 1 час за подобряване на кампанията, за тези, които разполагат с приблизително 4 часа, и за тези, които отнемат до 2 дни за изпълнение.

Въпросите в първия час

Използвате ли правилния адрес за отговор? Правилно ли правите bcc? Изпращате ли имейлите на правилните хора? Изпращате ли до правилния сегмент? Тествали ли сте динамични маркери? Проверили ли сте внимателно тестовия имейл? Кликнахте ли през линковете? Колко пъти сте проверили имейла? Темата дали ще конвертира? Кратко и изчерпателно ли е съобщението? Ясно ли е към какво действие призовавате клиентите си?

Въпросите за 4-часовата проверка

Зареждат ли се достатъчно бързо изображенията?  Какво се показва в текста за визуализация? Визуализирали ли сте за различни клиенти?   Правилното време за изпращане ли е? Може ли някой друг да провери мейла?

Работа за два дни

Проследявате ли какво се случва с имейлите ви? Правите ли А/В тестове? Кога ще бъде доставен имейлът ви? Направихте ли достатъчно, за да избегнете спам филтрите? Правилно ли е съотношението между изображението и текста? Оптимизирахте ли текста?

И някои детайли към въпросите:

Когато изпращате мейл, пишете от свое име, лично. Не слагайте просто името на компанията или „екип маркетинг“, или „админ“. Пишете като „Джейн от Google” илиМарк от Facebook”, например. Използвайте Ваша снимка в подписа, вместо логото на компанията. Хората обичат да знаят с кого си говорят.

Ако отговорите са важни, уверете се, че наблюдавате акаунта, който сте посочили за връзка. Направете така, че потребителите да отговарят лесно, вместо да се криете зад адрес, който не приема отговори. Много хора оценяват положително това.

Понякога получаваме привидно персонализирани мейли, но откриваме в един момент, че същият мейл е пратен до още поне дузина потребители. Проверете няколко пъти дали сте скрили потребителите, до които също пращате мейл, от получателя.

Проверявайте и мейлите, защото често се допускат правописни грешки. Уверете се и че правилно сте селектирали групата хора, до които пишете.

Задължително тествайте динамичните тагове. Те се предлагат от почти всички софтуери за имейл кампании и са наистина полезни. Изпратете си тестов мейл, за да проверите дали таговете работят. Така ще проверите и други детайли от мейла – как изглежда, има ли грешки, как пасва на екрана, какъв е шрифтът и т.н.

Задължително кликнете на линковете, за да проверите дали се отварят правилно. Проверете го от режим „инкогнито“ на браузъра си, защото понякога се визуализират правилно за вас, но са безполезни за потребителите.

Обмислете добре темата на мейла, защото това е първото, което клиентите ви четат, преди да решат дали да го отворят. Течата трябва да е значима за тях, да дава информация какво да очакват.

Не са много хората, които ще отделят няколко минути, за да четат мейл. Обмислете какво можете да съкратите и обобщите така, че текстът да е кратък, но ясен и изчерпателен. Сведете до минимум въведенията и минете направо на въпроса. После прочетете текста пак. Няколко пъти.

Уверете се, че е ясно към какво действие призовавате клиентите и дали линкът зад бутона (обикновено действието е маркирано с бутон) работи.

Наблюдавайте как и за колко време се зареждат изображенията.

Ето и някои трикове за правилните часове за изпращане на мейл. От вторник до четвъртък най-доброто време за пращане на мейл е 10-11 ч. В 14 и 20 ч. също се счита, че мейлите се четат. Все пак времето може да варира в зависимост от таргет групата. Точен отговор за времето на изпращане можете да получите, като направите някои тестове, включително А/В тестове, за да проверите как работят различни формати и изгледи на мейла.

Важно е да проследите как клиентите взаимодействат с вашия мейл. Така ще можете да подобрите бъдещите си кампании.

Подобряването на мейлите не е бърз процес. Проучвайте, обмисляйте, тогава пращайте. И все пак, с практиката – с повечето пратени мейли, ще ви идват и все повече идеи за подобрения на кампаниите. Ако сте последователни, ще получите и удовлетворяващи резултати.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.