Силната онлайн репутация помага да поставите вашата компания по-високо в резултатите от търсенето, а това означава показване на повече потенциални клиенти и ръст на приходите.
Онлайн управлението на репутацията също помага да се подобри впечатлението, което потенциалните клиенти могат да сдобият за вас, като гледат вашите отзиви в Google, Yelp и други сайтове за обяви. Доверен екип за управление на репутацията ще знае как да отговори смислено на всички ваши отзиви, независимо дали са положителни или отрицателни. Начинът, по който реагирате на отзивите, може да повлияе на начина, по който потенциалните клиенти ви възприемат и дали в крайна сметка ще изберат да купуват от вас.
Какво влияе на вашата онлайн репутация
Сред многото фактори, допринасящи за онлайн репутацията на вашата компания, е присъствието в социалните мрежи. Изграждането на положителна репутация за вашата марка в социалните медии започва с разработването на интересно, смислено присъствие, но не приключва с това. Трябва да използвате страниците си в социалните медии, за да публикувате постоянно интересно съдържание и да общувате с клиентите си. Някои сайтове за социални медии също имат секции за преглед, които вашият екип за управление на репутацията трябва да наблюдава.
Репутацията на вашата онлайн марка е, свободно казано, част от нейното класиране в търсачките. Ако Google класира вашата марка по-ниско от другите, тогава алгоритъмът на Google вероятно няма да възприема марката ви като реномирана.
Дори ако усъвършенствате SEO, така че винаги да се появявате на първа страница в уеб търсенията, , вашата онлайн репутация все още може да пострада, ако имате много отрицателни отзиви. Може да пострада дори ако имате само няколко отрицателни отзиви. Да им отговорите подобаващо с внимание, съпричастност и интерес към откритата комуникация може да помогне за съживяването на вашата репутация. Не бива обаче да тъпчете страниците си и с фалшиви положителни отзиви.
Как търсачките влияят на вашата онлайн репутация
Google има пазарен дял от, съответно, 70% и 90% за настолни компютри и мобилни устройства/таблети. Има около 65 427 търсения в Google в секунда или 5,6 милиарда търсения на ден, което означава, че приблизително 75% от световното население прави поне едно търсене в Google всеки ден.
Тези онлайн търсения могат да се отнасят за всичко, включително бизнеса на компанията, партньорите, управлението и т.н. Всеки път, когато някой търси за името, продукта или управлението на компанията, се появява набор от резултати. Информацията, съдържаща се на първата страница, ще разкаже история за компанията. Ако има положителни връзки, тогава хората, които проучват, са по-склонни да приемат, че компанията е надеждна, докато всякакви отрицателни връзки потенциално могат да породят съмнения и да подкопаят доверието.
Информацията, която потребителите намират, ще повлияе на процеса на вземане на решения. С други думи, интернет потребителите ще отдадат по-голямо значение на това, което четат в интернет.
Важно е да се отбележи, че повечето хора имат пристрастие, известно като "ефект на изолация". При него дори само един отрицателен резултат сред множество положителни се запомня отчетливо. Ето защо е наложително да управлявате първата страница с резултати от търсенето, така че те да показват най-представителните цифрови активи.
Как се поправя увредена репутация
Отрицателните отзиви или резултати от търсенето често произлизат от недоволни клиенти, недоволни бивши служители или конкуренти. Тези рецензии обикновено са достъпни на сайтове за онлайн прегледи като Glassdoor, Avvo и Yelp и уебсайтове за социални медии, включително Facebook, Twitter и YouTube.
Клеветническо съдържание може да бъде намерено и чрез блогове на уебсайтове на онлайн агрегатори. Това могат да бъдат стари или нови обвинения срещу компанията или конкретни членове на екипа.
Компанията може да бъде обвинена в нещо без да е виновна или да бъде оневинена, но по избрани ключови думи и изрази да продължават да се появяват първо отрицателните информации.
Има редица стратегии за поправяне на дигитална репутация. Един вариант, който никой експерт по управление на онлайн репутацията не би направил, е директно да се договорите с издатели или мениджъри на домейни за скриване на съдържанието от търсачките. Това обаче дава ограничени резултати.
По-добрият и стратегически вариант е да създадете съдържание, което отразява мисията, визията и ценностите на бизнеса. То ще е полезно и за решаването на краткосрочни проблеми, и при разгръщането на дългосрочна стратегия.
Последното е най-важната защита, защото е от основно значение за противодействието на негативните отзиви. Компанията трябва да има собствен уебсайт, да създаде автентични профили в социалните медии и да споделя оригинално съдържание. Ако на първата страница се появи отрицателен резултат от търсенето, компанията трябва да увеличи усилията си, като публикува своевременно съдържание, което ще измести класирането на отрицателния резултат към следващата страница.
Наложително е да наблюдавате дигиталното присъствие, тъй като то непрекъснато се променя, и да управлявате отрицателните резултати, като използвате подходящи SEO инструменти.
Разбиране на онлайн активите за управление на репутацията
Най-очевидният актив за управление на онлайн репутацията е съдържанието на уебсайта на компанията. Когато някой търси компанията или нейната марка в Google, първата връзка в повечето случаи е уебсайтът на компанията.
Обикновено Google насочва потребителите към най-подходящата подстраница на уебсайта на компанията. Ето защо е важно да има подходящо съдържание на подстраниците. Мета таговете и мета описанията също са важни за органичната оптимизация на търсачките.
Има редица неорганични методи, при които една компания придобива ORM активи, включително управлявани активи (профили в социалните медии и тяхното съдържание), влиятелни активи (агрегатори на информация като Wikipedia), спечелени активи (положителни новинарски статии в медии и блогове) и платени активи (реклами в страниците за търсене в Google).
Управление на онлайн репутационни активи
Всички типове ORM активи трябва да се управляват заедно, а не поотделно, за да подобрите класирането си в настолните и мобилните алгоритми на Google. Вътрешните активи, като например собствения уебсайт на компанията, трябва да се подобряват непрекъснато и да се оптимизират още от първоначалното им внедряване. Google и други търсачки автоматично ще проучат някои важни компоненти - като URL адрес, местоположение на бизнеса, сила на ключовите думи, криптиране на сайта и важни маркери.
Най-важното съображение е дали компанията публикува ангажиращо съдържание. Уебсайт с изображения, видеоклипове и инфографика в допълнение към автентичния текст ще генерира повече трафик.
Някои други начини връзката да получи по-високо класиране в търсачките включват публикуване на новини с хипервръзка към новинарски уебсайтове на трети страни, отговаряне на често задавани въпроси и добавяне на съдържание без жаргон с ключови думи, които обикновено могат да бъдат използвани от потребителя.
Що се отнася до управляемите активи, съдържанието на социалните медии винаги трябва да бъде свързано обратно към уебсайта на компанията, за да се подобри видимостта му.
Успешните стратегии в един канал в социалните медии може да не съответстват на друг. Разбирането на нюансите на всяка платформа е от решаващо значение. Например видеовръзка от YouTube, споделена във Facebook, ще получи по-малко ангажираност и гледания в сравнение с видеофайла, който се качва директно във Facebook.
Със спечелените активи е важно да имате специалисти по връзки с обществеността или репутация, които управляват цифрово съдържание, публикувано в търговски публикации, вестници или телевизионни станции. Този екип трябва да бъде динамичен и внимателен към изместването на негативните резултати чрез стратегизиране, вземане на тактически решения и непрекъснато наблюдение на репутацията на компанията.