Проследяването на клиентите е тактика, която позволява на собствениците на фирми да знаят кои са техните клиенти, какво е поведението им онлайн, какви са техните навици за пазаруване и много повече. Един от начините да направите всичко това е със софтуер за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM).
Щом съберете тази информация обаче, какво правите с нея? Можете да я приложите за бизнеса си по няколко полезни начина, пише онлайн изданието business.com.
Защо трябва да следите клиентите си
Има много причини, поради които да искате да проследявате клиентите си. Основната е да ги обслужвате по-добре. Ако знаете навиците им за харчене, колко често те посещават уебсайта ви, откъде са и на колко години са, можете да приспособите комуникациите на вашия бизнес към техните специфични нужди.
Информацията, която проследявате за това как вашите клиенти взаимодействат с вашата марка, ви казва какво искат и кога го искат, както и какви са техните предпочитания по отношение на начините на плащане, комуникацията и предпочитанията за продукти и услуги.
Проследяването е важно и за оценка на опита на вашите клиенти с бранда ви, мнението им за вашия бизнес, колко време им отнема да направят покупка и други важни данни.
Какво трябва да проследявате
Изтегляния. Това помага да се прецени интереса на потенциалния клиент, както и неговата психография и демография. Когато един предприемач научи повече за трафика, той може да произвежда повече съдържание и продукти, които клиентите му искат.
История на покупките. Вашите собствени данни за продажбите могат да предложат полезна информация за клиентите, като ви помагат да определите какви типове продукти, услуги и промоции можете да популяризирате във вашите маркетингови кампании. Познаването на историята на покупките ще позволи на компанията да открие нещата, за които клиентите ѝ харчат пари. В резултат фирмите могат да им предложат продукти и услуги от същия вид, които могат да привлекат повече клиенти.
Информация за връзка с клиентите. Поддържайте списък как да достигнете до клиентите си, като например имейли. Компаниите могат да изпращат бюлетини или автоматизирани съобщения до своите клиенти, за да им дават информация за текущите промоции. Това ще генерира желание у някои хора да купят нещо.
Фуния за продажби. Трябва да проследите колко потребители преминават през всяка част от вашата фуния, за да идентифицирате коя част от процеса ви трябва да бъде подобрена. Това ще ви помогне да създадете по-добър процес, който да конвертира повече потенциални клиенти.
Канали за движение. Проследяването откъде идват клиентите ви ви позволява да прецените възвръщаемостта на инвестициите (ROI) от вашите маркетингови начинания. Най-добрият начин да проследите това е анкетирането на клиентите за това как са ви намерили или къде са чули за вас. Има, разбира се, и други възможности. Добавянето на проследяващи пиксели или кодове е един такъв начин.
Имейл показатели. Имейлът е особено богат източник на данни за проследяване, защото позволява да видите кой отваря имейлите ви и кой - не, кой щраква върху връзките вътре и какви връзки привличат най-много хора. Това са важни показатели за ангажираността на аудиторията ви. Ако вашата кампания за имейл маркетинг е успешна, ще видите процент на отваряне от 15% до 25% и след като клиентите ви отворят имейлите, трябва да видите процент на кликване от 2,5% -3%.
Втора част на материала можете да прочетете тук!