Всичко, което трябва да знаете за In-app рекламата

Всичко, което трябва да знаете за In-app рекламата

Ако все още е възможно да си представим живота без компютър, то животът без смартфон днес със сигурност е практически немислим. Според доклада The State of Mobile 2022 средното време, прекарано в мобилни приложения през 2022 г, е 4,8 часа на ден, като броят на изтеглянията в Google Play е 110,1 милиарда, а в App Store - 32,6 милиарда. Такава статистика стимулира разработването нa приложения и превръща In-app формата в изключително ефективен рекламен канал.

В настоящата статията ще разгледаме какво представлява рекламата в приложението, как работи, различни модели на ценообразуване, защо да изберете In-app реклама и някои съвети, които да ви помогнат да извлечете максимума от този важен поток на приходи за вашето приложение.

Какво представлява In-app рекламата?

Всеки е виждал In-app реклами при стартиране на VPN или при преминаване на по-горно ниво в игра. Появява се прозорец с призив за гледане на видео или изтегляне на приложение.

In-app реклама или реклама в приложението, е източникът на доходи за мобилни приложения, които използват своите "площадки", за да показват реклами на потребителите си.

Има няколко рекламни формата:

-Banner ads - правоъгълни реклами, които се показват в горната или долната част на екрана. Обикновено са статични, но могат да бъдат анимирани или интерактивни. Те са по-малко натрапчиви и се поставят в зони, в които не пречат - например долната част на екрана. За сметка на това са по-малко ангажиращи и лесно могат да бъдат игнорирани от потребителите.

-Native ads - могат да бъдат под формата на спонсорирани публикации, препоръчано съдържание или реклами във фийд. Те се сливат с потребителския интерфейс на приложението и така изглеждат като част от съдържанието му. Тези реклами са силно ангажиращи, осигуряват висока честота на клик (CTR) и достигат до аудиторията с изключителна точност.

-Interstitial/Fullscreen Banner & Video е реклама, запълваща целия екран, най-често видео или анимация. Тя се поставя "между" съдържание и се показва в преходни моменти - когато потребителят завърши рунд в играта, премине на друго ниво и т.н. Тази реклама има висок CTR, тъй като се появява в момент, когато клиентът изчаква и така привлича вниманието му.

-Rewarded ads - най-скъпият формат за разработване и закупуване. Представлява видеоклипове, чието гледане дава бонуси (точки в игра, нива на отключване, виртуална валута и т.н.). С тях се постига по-голяма видимост и повече кликвания. Но няма истинско взаимодействие, тъй като потребителите избират да гледат тази реклама, за да спечелят награда.

Как работи in app-рекламата?

In app-рекламата може да се разглежда като екосистема, състояща се от две части - купувач и продавач. Купувачи са заинтересованите страни, които купуват реклами - разработчици на приложения и агенции. Продавачи са приложенията, които продават рекламно пространство, известни като издатели (publishers). По средата е рекламната мрежа, която действа като брокер, който продава на рекламодателите In-app инвентарa на издателя (наличното рекламно пространство).

Приложението, което иска да показва реклами, изпраща заявка до рекламната мрежа, която използва сложни алгоритми, за да определи най-добрата и най-платена реклама от множество рекламодатели.

Заедно с рекламната мрежа работи и рекламна борса. Тя позволява на рекламодателите да избират желаната аудиторията и да наддават за нея.

Има също DSP платформа, която дава на рекламодателите достъп до множество рекламни борси, и SSP платформа, която позволява на издателите да рекламират пред избрани целеви аудитории.

Модели на ценообразуване

Съществуват няколко модела на ценообразуване, имащи различни плюсове и минуси за рекламодателите и издателите.

  • Cost Per Mille (CPM)

При този модел рекламодателите плащат на издателите всеки път, когато 1 реклама получи 1000 импресии. Подходящ е за търговци, които искат да подобрят видимостта на бранда (brand visibility).

Плюсове

За рекламодатели - най-евтиният модел на ценообразуване.

За издатели - показването на реклами е достатъчно, за да получат плащане.

Минуси

За рекламодатели - показването на реклами не гарантира реализации или кликвания.

За издатели - ниско изплащане в сравнение с другите модели.

  • Cost Per Click (CPC)

При СРС модела рекламодателят плаща на издателя само когато се кликне върху рекламата. Препоръчва се, когато вашата цел е да привлечете трафик към приложението и имате фиксиран бюджет за изразходване.

Плюсове

За рекламодатели - плаща се само за кликвания, които показват потребителски интерес.

За издатели - висока цена на клик според рекламодателя и целите на кампанията.

Минуси

За рекламодатели - плаща се за всяко кликване, дори да е неволно, случайно и негенериращо никакви приходи.

За издатели - изисква повече усилия, тъй като трябва да показвате повече импресии, за да постигнете целите си.

  • Cost Per Action (CPA)

CPA моделът плаща на издателя, след като потребителят извърши желаното действие (покупка, сваляне, регистрация и т.н.). Най-подходящ е за рекламодатели, които искат да постигнат конкретен резултат или действие.

Плюсове

За рекламодатели - модел с нисък риск, който гарантира, че целите и бюджетите са съгласувани.

За издатели - с правилното таргетиране на аудиторията се постигат добри резултати за кратък период от време, което е ефективен източник на доходи, тъй като могат да се налагат високи СРА ставки.

Минуси

За рекламодатели - те се съсредоточават изцяло върху ефективността и могат да игнорират допълнителни фактори като разпознаваемост на бранда.

За издатели - CPA представлява по-висок риск за издателите, тъй като изискванията са по-специфични. Те могат да генерират много импресии и кликвания, но няма гаранция, че потребителят ще предприеме желаното действие.

  • Cost Per Install (CPI)

При този модел издателите получават плащане, когато потребителят инсталира приложението. Той е подходящ за рекламодатели, които искат да увеличат инсталиранията си или да популяризират приложения сред широка аудитория.

Плюсове

За рекламодатели - плаща се само за потребители, които действително се нуждаят от вашето приложение.

За издатели - маржовете са много по-високи, а конкурентните пазари изискват високи цени, което означава, че този модел може да бъде много печеливш.

Минуси

За рекламодатели - платените потребителски инсталирания не гарантират дългосрочен потребителски интерес.

За издатели - отнема време и умения за постигане на желаните резултати. Кампаниите трябва да бъдат внимателно наблюдавани и непрекъснато оптимизирани.

Решението кой модел да изберете може да варира от приложение до приложение или дори от приложение до кампания. Важно е да проверите какво работи най-добре за вас.

Защо да изберете In-app рекламата?

Рекламирането в приложението е важно, защото чрез него разработчиците на приложения генерират приходи, бизнесът достига до целевата си аудитория, а потребителите откриват желани и нови продукти или услуги.

Ефективност

За разработчиците на приложения in-app рекламата може да бъде решаващ източник на приходи. Интегрирайки такава реклама в приложението си, те генерират приходи без да таксуват директно потребителите. Това е особено важно за безплатните приложения, които разчитат на рекламата като основно средство за осигуряване на приходи.

За рекламодателите рекламите в приложението осигуряват целева и силно ангажирана аудитория, защото те са персонализирани и достигнат до аудитория с конкретни демографски данни, поведение и интереси. Рекламирането в приложението е рентабилно, тъй като рекламодателите плащат само за кликвания или импресии, и могат да определят свой собствен бюджет.

За потребителите In-app рекламата дава редица предимства. Подходящите реклами могат да им предоставят информация за продукти, услуги или събития, от които се интересуват. Освен това рекламите предлагат отстъпки, промоции и други стимули.

Персонализиране

Базираната в приложенията мобилна реклама дава възможност на рекламодателите да създават персонализирани реклами, които имат по-голям шанс да ангажират вашата аудитория и да я убедят да кликне. Освен това чрез магазина за приложения разработчиците винаги получават разрешение от потребителите да събират техните данни преди инсталирането. Издателите на реклами също са в по-добра позиция да идентифицират своята аудитория, което им дава повече контрол върху процеса на показване на реклами.

Нови потребители

Става все по-трудно за рекламодателите да намерят своята аудитория поради голямата конкуренция на пазара и увеличаването на мобилния трафик. Социалните мрежи - друг източник на трафик, постепенно губят своята ефективност. Тогава рекламодателите се изправят пред въпроса - къде да намерят нови потребители? Ако използвате In-app рекламата правилно, можете да получите добри резултати и да намерите голям брой нови потребители.

Качество и обхват на аудиторията

Сайтовете, осигуряващи In-app трафик, ви позволяват да насочвате рекламите си според категориите на приложението. Просто е - избирате точно тези приложения, чиито теми са близки до вашия продукт. Приложението осигурява практически неограничено покритие на аудиторията. Ако настроите правилно рекламна кампания, можете да получите наистина висококачествена и потенциално заинтересована аудитория.

Съвети за рекламиране в приложения

Ето някои от най-добрите практики за In-app реклама:

Потребителско изживяване

Съсредоточете се върху потребителското изживяване, когато интегрирате реклами в приложението. Реклами, които прекъсват или разочароват потребителите, вероятно ще доведат до отрицателни отзиви и ниски нива на задържане. Стремете се към реклами, които допълват потребителското изживяване и осигуряват стойност.

Рекламно разположение

Поставяйте рекламите в стратегически зони, където е най-вероятно потребителите да ги видят - между нивата на игра или в долната част на екрана. Избягвайте да ги слагате в области, които могат да бъдат сбъркани с бутони или други интерактивни елементи.

Честота на показване на рекламата

От съществено значение е да ограничите честотата на показване за определен период от време. Така ще премахнете умората и раздразнението на потребителите, като виждат една и съща реклама многократно.

Сегментиране на потребителите

Сегментирането на потребителите включва разделяне на вашата аудитория на групи въз основа на техните демографски данни, интереси, поведение и други подходящи фактори. По този начин можете да създадете по-правилно насочени и по-релевантни реклами, които е по-вероятно да резонират с вашата аудитория.

Тестване на рекламни формати

Тествайте различни рекламни формати, за да видите кои от тях водят до повече кликвания или реализации:

  • видеореклама - видеото обикновено е по-ангажиращо и запомнящо се от другите рекламни формати. То може да предостави повече информация за продуктите/услугите, които се рекламират;
  • стимулираща реклама - помислете дали да не предлагате на потребителя награда или виртуална валута в замяна на гледане на реклама. Това ще увеличи ангажираността и ще осигури по-положително потребителско изживяване.
A/B тестване

Тествайте различни рекламни послания и съобщения, за да видите кои от тях резонират най-добре с вашата аудитория. Това ще увеличи честотата на кликване и цялостната ефективност на рекламата

Автор: Netpeak

Най-интересното за електронната търговия, маркетинга и продажбите можете да научите на eCommerce Annual Summit. Вижте повече за събитието: https://ecommsummit.enterprise.bg/

За да взимате решения за онлайн бизнеса си, основани на данни, вижте повече за най-голямото e-commerce потребителско проучване в България "Пулсът на онлайн потреблението в България 2024", осъществено от сп. Enterprise и MarketLinks!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.