Хората могат да си мислят, че имейлът не се е променил чак толкова от времето, откакто съществува. Може би затова някои са толкова упорити да предричат смъртта му всеки път, когато се появи нова крещяща комуникационна платформа.
Колко пъти сме чували мантрата "краят на имейла"? Ето ни 51 години по-късно и се подготвяме да разкрием нови тенденции в имейл маркетинга, които ще ви помогнат да откроите вашата програма за имейл маркетинг през 2022 г. и да изградите по-силни взаимоотношения с клиентите си, пише онлайн изданието business2community.com.
Достъпността на имейла е все по-голяма и той става все по-популярен през последните няколко години, но все още не е норма. Всъщност само 57% от компаниите постоянно се фокусират върху разработването на достъпни имейли, според скорошно проучване на Mailjet, Mailgun, Email on Acid и Ascend2.
С все повече ресурси и инструменти, налични за изработване, внедряване и тестване на достъпността на имейлите 2022 г. ще бъде годината, в която брандовете ще предприемат тази толкова необходима следваща стъпка и най-накрая ще инвестират в последователно проектиране на напълно достъпни имейли.
Нови начини за измерване на успеха
Още през юни целият свят на имейлите премина в режим на паника, когато Apple обяви новите си функции за поверителност за приложението Apple Mail. За пореден път се заговори, че имейлите са обречени и експертите по имейл навсякъде участваха в дълга дискусия за стойността на отварянията като показател за успех на имейл кампаниите.
Е, докато политиката за поверителност на Apple Mail се оказа по-малко разрушителна, отколкото се очакваше, истината е, че най-новите разработки в имейла показват, че процентът отворени имейли са ненадеждни, когато става въпрос за измерване на успеха на кампаниите.
През 2022 г. фокусът ще бъде върху по-въздействащи показатели, които позволяват на маркетолозите наистина да идентифицират какво работи и какво не работи в тяхната имейл стратегия. Но първо, търговците по имейл ще трябва ясно да установят целите на своите имейл кампании. Дали целта е просто имейлът да бъде отворен, или клиентите да кликнат и да предприемат действия.
Важно е екипите да проследяват уеб трафика от имейли, регистрации, изтегляния, покупки и т.н. Това ще помогне да се оцени въздействието на имейла върху организацията.
По-тъмен режим в дизайна на имейлите
Ръстът на тъмния режим през последните няколко години не е изненадващо. Тъй като хората прекарват повече време у дома и на компютрите си, предимствата на тъмния режим го превърнаха в много търсена функция, която сега присъства в повечето приложения и операционни системи.
Проучване показва, че 44% от търговците вече обмислят тъмен режим. Това има смисъл: много потребители вече избират тъмен режим на дисплея на своите устройства поне през част от деня. Дори и сред тези, които не го ползват активно, мобилните телефони вече предлагат функции за благополучие, които автоматично обръщат цветовете на имейлите. Това е потенциален кошмар за дизайнера на имейли.
Nike например вече проектира своите имейли в светъл и тъмен режим.
През 2022 г. тъмният режим ще бъде много повече изискване, отколкото тенденция сам по себе си, като дизайнерите на имейли и разработчиците на имейли отчаяно търсят решения за често срещани предизвикателства в тъмния режим, включително показване на лого и последователност на марката.
Ако има малки несъответствия в тъмен режим, това не е краят на света. Освен ако не е много важен елемент от имейла, може да не си струва да се опитвате толкова усилено да запзите съответствие.
Все по-голяма интерактивност
Интерактивност - Светият Граал на имейл маркетинга. В известен смисъл изглежда, че от известно време се очакваше такъв възход на интерактивността.
За да бъдем честни, използването на AMP за имейл и интерактивни елементи в имейл кампании бавно нараства през последните няколко години. Напредъкът беше бавен най-вече поради сложността на разработването на интерактивни елементи и липсата на последователност в имейл клиентите.
Въпреки това, тези, които са го опитали, са започнали да се възползват от предимствата, защото интерактивността увеличава продажбите. С такъв потенциал можем само да очакваме интерактивността да продължи да расте в имейлите през 2022 г.
По-голямо усвояване на BIMI
Входящата кутия се превърна в кално бойно поле, където марките понякога се борят да излязат победители сред безполезни имейли, спам и опити за фишинг. Битката е изключително грозна.
BIMI помага за предотвратяване фалшифицирането на имейли и увеличава ангажираността с имейлите, като показва лого до имейла на марката във входящата кутия, позволявайки на потребителите да знаят, че имейлът идва от легитимен източник.
BIMI съществува от години, но едва през 2021 г. получи окончателното одобрение за разработката на имейли: поддръжка на Gmail.
Повишено съзнание за поверителност на данните
Ходът на Apple по-рано тази година да предостави на потребителите си повече функции за поверителност показва колко сериозно големите технологични компании приемат поверителността на данните. Потребителите искат повече контрол върху личните си данни и искат да знаят как марките използват тяхната лична информация.
През 2022 г. и други компании ще последват примера на Apple и ще поставят поверителността на своите потребители в центъра на разработването на нови функции и продукти. Това съзнание за поверителност също ще засегне брандовете, които ще трябва да преосмислят типа данни, които събират от своите потребители, и как ги използват.
Разширено персонализиране
Да, персонализацията е голяма тенденция в имейл пространството от години и въпреки това изглежда, че малцина я възприемат. Мнозина всъщност започнаха да прилагат известна персонализация към имейлите си, но марките се борят да предложат персонализираното изживяване, което клиентите сега изискват от тях.
Със значително увеличение на обема на изпращане на имейли по време на пандемията генеричните имейли вече не са достатъчни, когато става въпрос за конвертиране на потребители. Но не става въпрос само за реализациите - имейлите, които включват разширена персонализация, са много по-склонни да генерират силно ангажиране, което може да доведе до много по-добра доставка като цяло.
През 2022 г. маркетолозите ще продължат стремежа си да предлагат усъвършенствано персонализиране в рамките на своите имейли, като използват свойствата на контактите, поведенческите данни, задвижвани от AI, и динамичното съдържание, за да осигурят хиперперсонализирано имейл изживяване.