Обикновено при изготвянето на рекламна стратегия бизнесите се насочват към по-известните и големи цифрови платформи.
Отличен вариант за присъствие в социалните медии и изграждане на връзки с подходяща аудитория е Pinterest. Платформата има силно активна и целенасочена потребителска база и рекламите в Pinterest често водят до покупка, пише business.com.
Въпреки че има уникални изисквания и ограничения, рекламата в Pinterest може да стане съществена част от вашия маркетингов план с известни познания и планиране.
При скролване в платформата потребителите виждат т.нар. пинове - публикации от хора, които познават, както и предложени публикации. Пиновете са различни видове, като има и промотирани. По същество те са платени реклами, като насочването им е на базата на демографски критерии, местоположения, ключови думи, устройства.
Рекламни опции в Pinterest
Платформата въведе повече рекламни опции. Idea pins са кратки видеоклипове или поредица от до 20 графики, предназначени да демонстрират нещо. Те са подобни по формат на Instagram Stories, но дават повече начини да превърнете зрителите в потенциални клиенти, включително потребителско маркиране, интерактивни стикери, тематични хаштагове и страници с подробности.
Има и пинове за изпробване на продукти. Чрез добавена реалност те позволяват на потребителя да пробва козметика и аксесоари чрез камерата на своя смартфон. За този тип пинове е необходимо компаниите да имат качен продуктов каталог, бизнес акаунт в Pinterest (безплатен за настройка) и мениджър на акаунт в Pinterest.
Колекцията реклами са страхотни за марки за електронна търговия в индустрията за мода, домашен декор и красота. Те се състоят от голям видеоклип или изображение и три поддържащи изображения. Ако потребител щракне върху реклама, тя може да покаже до 24 изображения на страницата с подробности за рекламата, т.е. може да се покаже цялата продуктова линия.
Карусел рекламите изглеждат като обикновени пинове, но съдържат до пет изображения, които потребителите могат да прегледат с плъзгане. Те могат да показват свързани артикули или един артикул, използван или носен по различен начин.
Рекламите за пазаруване изтеглят и показват подробна информация от вашия уебсайт, включително цена, наличност на склад, име и описание. Те се актуализират в реално време, докато вашият уебсайт се актуализира. Тези пинове се показват в раздела "Пазаруване" на резултатите от търсенето в Pinterest, което дава на вашите продукти по-голяма експозиция. За тези реклами се изисква поставянето на специален код в кода на уебсайта.
Ползи от рекламирането в Pinterest
Докато основната цел на Facebook е свързването с другите, а Twitter се използва предимно за правене на кратки коментари, Pinterest е създаден, за да могат хората да откриват нови продукти и идеи. Това е като комбинация от визуална търсачка и цифрово табло за обяви.
Поради тази причина потребителите са по-възприемчиви към рекламите, отколкото потребителите на други социални медии.
В Google потребителите по-често търсят марки. В Pinterest обаче търсенията на брандове не са чести. Това означава повече възможности за по-малките и по-малко известни марки да генерират внимание и интерес при относително равностойно конкурентно поле.
Рекламата в Pinterest е и доста рентабилна, като генерира възвръщаемост на инвестициите, която е два пъти по-висока от тази на други цифрови платформи при по-ниска цена. Според WebFX средната цена на клик в Pinterest е 1,5 долара при 5,26 долара за LinkedIn, 3,56 долара за Instagram и 3,21 долара за YouTube.
Средната цена за клик във Facebook е по-ниска - 97 цента, но Pinterest компенсира с ефективност. Половината от потребителите на Pinterest казват, че са закупили артикул, след като са видели популяризиран пин.
Повече от 478 милиона души използват Pinterest всеки месец, около половината от тях в САЩ. Над три четвърти от потребителите на платформата са жени. Най-голямата демографска група (30,4% от потребителите) са жени на възраст от 25 до 34 години.
Потребителите на платформата имат и пари за харчене - демографските данни на платформата показват, че 45% от хората в САЩ с годишен доход на домакинство над 100 хил. долара са в нея.
Правила за рекламиране в Pinterest
Непрекъснато коригирайте кампаниите си. Pinterest е визуално движен сайт и никога не знаете кои изображения ще резонират с вашата аудитория, освен ако не опитате разнообразие. След като стартирате кампаниите си, не ги оставяйте просто там. Тествайте различни варианти, включително разнообразни изображения, снимки с или без текст, нови ключови думи, по-високи или по-ниски оферти и нови аудитории.
Използвайте CTA в описанието. Pinterest ви позволява да използвате директни призиви за действие (CTA) в описанието на пина и те работят, стига да не са твърде търговски. Потребителите идват в Pinterest за привлекателни изображения и креативни идеи. Регистрация за интересен бюлетин или изтегляне на безплатен ресурс е подходяща идея.
Използвайте подходящи ключови думи. Платформата ви позволява да свържете до 150 ключови думи на рекламиран пин. Препоръчително е да добавите около 30, като трябва да са подходящи за вашия пин и страницата, на която потребителите ще кликат. Неподходящите ключови думи ще навредят на честотата на кликване и процента на реализация.
Използвайте целеви аудитории. Въпреки че не са толкова напреднали като тези в някои други социални платформи, опциите за насочване на Pinterest позволяват показване на пинове въз основа на местоположението на потребителите, устройството им, пол, език и т.н. Заедно с ключовите думи, които сте задали, ще можете да се показвате на хората, които е най-вероятно да осъществят реализация.
Предложете малко по-висока сума на цена на клик, особено когато за първи път рекламирате в платформата. Така ще можете да видите и каква възвръщаемост ще постигнете. Експериментирайте с няколко различни опции, за да оптимизирате своите кликвания и реализации.
Какво да не правите при реклама в Pinterest
Не използвайте призиви към действие (CTA) в изображението, това не е разрешено. Pinterest може да не одобри вашия пин.
Изкушаващо е да изпратите потребителите на целева страница, където те ще преобразуват, но Pinterest няма да одобри такъв пин. Пращайте потребителите в друга публикация на сайта - например блог пост, от който целевата страница е лесно достъпна.
Не използвайте хоризонтални изображения. Дългите, вертикални изображения са подходящи за дизайна на платформата. Качвайте цветни, привличащи вниманието снимки, които изпращат послание за това, което потребителите могат да очакват.
Не използвайте връзки за пренасочване. Ако Pinterest открие, че изпращате потребители към страница, която пренасочва, те може да изключат вашия пин. Проверете URL адреса, преди да настроите рекламата си, и се уверете, че оттам има бърз достъп до мястото, където искате да отидат потребителите.
Не използвайте хаштагове. Те са разрешени в Pinterest, но платформата не обича да ги вижда приложени в реклами, тъй като можете да добавяте ключови думи към кампаниите си.