Дизайнът на вашия уебсайт е ключов компонент от вашето онлайн маркетингово присъствие. Един добре проектиран уебсайт може да демонстрира вашия професионализъм и да ви осигури постоянни клиенти, като направи информацията ясна и лесна за намиране.
Онлайн медията business.com обобщава няколко съвета за проектиране на добър бизнес уебсайт.
Първа част на материала можете да прочетете тук!
Съвети за дизайн на бизнес уебсайт
Независимо дали искате да подобрите дизайна на уебсайта си, или ще създавате сайт за първи път, ето това са най-важните неща, с които да се съобразите.
Създайте план
Вашата първа стъпка, когато създавате или преработвате уебсайта си, трябва да бъде да създадете подробен план за това какво искате да направите, как ще го направите и как всеки елемент от уебсайта ви ще помогне да обслужвате клиентите си. Начертайте пътуването на клиента от началото до края, за да разберете добре какво трябва да предложи уебсайтът ви и как трябва да проектирате всяка стъпка. За тази стъпка трябва да имате данни кои са вашите клиенти, какво харесват, на какви типове съдържание реагират добре и как се преобразуват от посетители на уебсайта в клиенти.
Премахнете ненужните елементи.
Съвременният дизайн на уебсайтове е ясен и ефективен, така че освободете уебсайта си от всичко тромаво и ненужно. Това включва неща като анимации, твърде многословни текстове, странични сток изображения и твърде много безсмислен жаргон и рекламен език (напр. "следващо поколение", "здрав", "иновативен"). В днешно време клиентите имат кратък период на внимание и не искат да лавират през страници с непълно съдържание, за да стигнат до това, от което се нуждаят.
Включете бутони за социални платформи
Тъй като сайтът ви е основна част от цялостното ви дигитално присъствие, хубаво е да има връзки и към другите елементи - социалните платформи (Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram). В идеален случай те са разположени в долен колонтитул, който пътува с клиента, докато кликва от страница на страница.
Дайте възможност за превъртане на началната страница
Тъй като повече хора от всякога имат достъп до уебсайтове чрез таблети и мобилни устройства, наличието на начална страница с възможност за превъртане означава, че вашият уебсайт е достъпен за повече потребители. Плюс това, началната страница с възможност за превъртане е модерна и ангажираща, защото можете да анимирате елементи от уебсайта си да изскачат или да се местят, докато потребителят превърта надолу до тях. Този тип дизайн добавя елемент на интерес, без да е прекалено силен или разсейващ.
Вашата начална страница трябва да включва следните раздели: Въведение/За нас, преглед на услугите/продуктите, характеристики на продуктите, отзиви, казуси/истории на успеха, контакти.
Не се страхувайте от бялото пространство.
Бялото пространство вече не е нещо, което трябва да се избягва. Можете внимателно да използвате бяло пространство (или празно пространство с произволен цвят), за да помогнете за разделянето на страниците и да направите съдържанието си по-лесно за четене, като дадете приоритет на най-важния текст. Бялото пространство също може да ви помогне да определите къде да поставите други елементи на страницата.
Оптимизирайте за мобилни устройства
Според Google 61% от потребителите е малко вероятно да се върнат към мобилен сайт, ако са имали проблеми с достъпа до него, а 40% ще го напуснат, за да отидат вместо това на сайт на конкурент. Затова трябва да гарантирате, че вашият уебсайт е отзивчив за мобилни устройства и изглежда също толкова добре на по-малки екрани.
SEO стратегия
SEO е жизненоважна част от онлайн присъствието на всеки бизнес и трябва да се има предвид на всяка стъпка от създаването или преработването на вашия уебсайт. Помислете какво съдържание е уместно и интересно за вашите клиенти и проектирайте своята SEO стратегия, като се грижите за това съдържание
Сигурност
Клиентите са все по-подозрителни по отношение на личните си данни, така че трябва да направите всичко възможно, за да им осигурите спокойствие, че информацията им е в безопасност на вашия сайт. Това означава да имате текущ SSL сертификат, който е малък файл с данни, който свързва криптографски ключ с вашия бизнес и защитава трансакции с карти, прехвърляне на данни, влизане и сърфиране. Ако нямате такъв текущ сертификат, Google ще маркира уебсайта ви като несигурен.