Съвети за практичен уебсайт дизайн за малки бизнеси (I част)

Съвети за практичен уебсайт дизайн за малки бизнеси (I част)

Дизайнът на вашия уебсайт е ключов компонент от вашето онлайн маркетингово присъствие. Един добре проектиран уебсайт може да демонстрира вашия професионализъм и да ви осигури постоянни клиенти, като направи информацията ясна и лесна за намиране.

Онлайн медията business.com обобщава няколко съвета за проектиране на добър бизнес уебсайт.

Защо дизайнът на уебсайт е важен?

Дизайнът на уебсайт е изключително важен аспект от успешното маркетингово представяне на вашия бизнес. Вашият уебсайт често е мястото, където правите първото впечатление на потенциалните клиенти и където те обикновено отиват, за да намерят информация за вашия бизнес.

В сайта трябва да има ясни призиви за действие, които да подкрепят превръщането на посетителите в клиенти. За посетителите сайтът трябва да предоставя лесно решение на техния проблем или запитване.

Ето шест причини защо дизайнът на уебсайт е важен:

Създава първото впечатление

Когато клиентите попаднат на вашия уебсайт, те ще направят преценка в рамките на първите няколко секунди въз основа на вида и дизайна на уебсайта ви, така че трябва да направите всичко възможно, за да сте сигурни, че първото впечатление е добро. Ако вашият уебсайт е явно остарял, неорганизиран или непривлекателен, клиентите ще отидат другаде.

Подобрява SEO

Елементите на дизайна на вашия уебсайт ще повлияят на усилията ви за оптимизиране на търсачките (SEO), като определят как вашият уебсайт се класира в резултатите от търсенето. Дизайнът на вашия уебсайт влияе върху това как и къде публикувате съдържание на уебсайта си, което от своя страна определя как търсачките обхождат и индексират вашия сайт. Освен това вашият код трябва да е удобен за SEO, за да гарантира, че вашите уеб страници се показват при търсения.

Задава тона за обслужване на клиенти

Точно както клиентите ще преценят вашия бизнес въз основа на първите си впечатления от уебсайта ви, те ще преценят и качеството на вашето обслужване на клиенти. Ако не сте обмислили и не сте работили внимателно върху дизайна на уебсайта си, вероятно няма да положите много усилия и да помогнете на клиентите си.

Изгражда доверие

Измами, хакери и дезинформация изобилстват в интернет, така че добре проектираният уебсайт е важен елемент от един законен и надежден бизнес. Уебсайт с лош или остарял дизайн често ще бъде оценен като ненадежден или опасен за клиентите, което може да ви коства бизнеса. Това е особено важно, ако продавате продукти или услуги на уебсайта си, тъй като клиентите ще трябва да въведат информация за плащане.

Вървите в крак с конкуренцията

Ако вашите конкуренти имат красиво проектирани уебсайтове, а вие нямате, има шанс да загубите клиенти. Опитайте се да създадете навик да изследвате уебсайтовете на вашите конкуренти и да виждате какво правят те спрямо това, което правите вие ​​на вашия собствен уебсайт. Обърнете внимание на нещата, които изглеждат добре или работят добре, и се опитайте да ги интегрирате в собствения си уебсайт, ако отговарят на вашия бизнес.

Създава последователност на марката

Ако се опитвате да изградите информираност за марката, важно е да имате последователен образ на бранда във всички комуникационни канали. Вашият уебсайт е началното място за голяма част от вашия бизнес и като такъв трябва да задава тона на вашата марка. Уверете се, че имате еднакви шрифтове, цветове, стилове и оформления на всяка страница от уебсайта си, за да осигурите последователност и да уведомите посетителите къде се намират всеки път, когато кликнат.

Какво прави един добър бизнес уебсайт?

Има много начини да направите добър уебсайт и много аспекти на качествения дизайн. Ето някои ключови елементи, които да включите в дизайна

Лесна навигация

Повечето потребители идват на вашия уебсайт с цел, като например да намерят цената на артикул или да се свържат с агент по обслужване на клиенти. Изградете сайта си така, че потребителите максимално бързо да изпълнят своите цели при посещение. Ако сайтът ви е сложен и объркващ, потребителите ще пощракат из него и накрая ще се разочароват и ще го напуснат. Вашата навигация трябва да е ясна и разбираема и да включва широки заглавия със сродни подтеми.

Адаптивен дизайн

Повече потребители от всякога имат достъп до уеб страници чрез своите смартфони и таблети, така че е важно да имате отзивчив уебсайт, който работи добре на всякакви устройства. Оптимизираният за мобилни устройства уебсайт се адаптира, за да създаде положително изживяване при гледане, като например чрез преоразмеряване на страници, коригиране на форматите на менюто и включване на падащи раздели. Търсачките също така първо вземат предвид мобилните оформления на уебсайтовете, когато ги обхождат, така че ако искате да се показвате по-високо в резултатите от търсачките, трябва да се уверите, че уебсайтът ви е удобен за мобилни устройства.

Последователно брандиране

Наличието на последователно брандиране в целия ви бизнес и уебсайт създава усещане за сплотеност и професионализъм. Вашият сайт трябва да има едно и също оформление, типография и цветова схема на всяка страница, така че потребителите да знаят къде се намират и къде се намира необходимата им информация на всяка страница. Наличието на определено ръководство за стил също ще направи процеса на добавяне на страници или елементи към вашия уебсайт бърз и лесен, тъй като имате зададен шаблон за това как тези страници трябва да изглеждат на уебсайта.

Полезни изображения

Може лесно да прекалите с добавянето на изображения и видеоклипове към уеб страници; в края на краищата, изображенията и видеото виждат повече ангажираност, отколкото само текстът. Трябва обаче да избягвате да претрупвате страниците си с твърде много ненужни изображения. Опитайте се да постигнете баланс между текст и привлекателни изображения, които изпълняват цел; не включвайте изображение само за да имате такова. Опитайте да поставите изображение или видеоклип след блок от текст, който илюстрира или подкрепя казаното в текста. По този начин вие повтаряте гледната си точка и ангажирате клиентите си, без да ги затрупвате с визуални ефекти.

Силни и ясни текстове

Текстовете са жизненоважни за всеки уебсайт, тъй като предават цялата необходима информация на клиентите. Уверете се, че те са добре написани, без грешки и че ясно предават посланието ви по увлекателен начин.

Призиви за действие

Призивът за действие (CTA) е нещо, което насочва клиентите да извършат конкретно действие - например бутон, върху който щракнат, за да се абонират за вашия бюлетин. Вашите CTA бутони трябва да са ясни и привличащи вниманието и да съответстват на вашата марка.

Бърза скорост на зареждане на сайта и страниците

Това е един от факторите, който влияе как се класира сайта ви в резултатите от търсене. Ако сайтът ви или страници от него се зареждат твърде дълго, посетителите ще са нетърпеливи и ще отидат да търсят информацията, която им трябва, другаде. Можете да използвате PageSpeed ​​Insights на Google, за да видите колко бързо се зарежда сайтът ви и да идентифицирате места, където можете да подобрите скоростта.

Втора част на публикацията можете да прочетете тук!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.