Четири тенденции, които определят бъдещето на графичния дизайн

Четири тенденции, които определят бъдещето на графичния дизайн

Графичният дизайн е динамична индустрия и се променя постоянно под влиянието на потребителските тенденции, текущите събития и прогнозите. За да успее в областта, човек трябва да остане гъвкав в лицето на промяната.

През последните няколко години промените са още по-динамични с бързия напредък на технологиите.

Изкуственият интелект (AI) оформя бъдещето на дизайна

AI е намерил своето място в почти всяка индустрия и графичният дизайн не е изключение. AI инструментите в графичния дизайн варират от интелигентно редактиране, като премахване на фонове или автоматични корекции на цветовете, до AI инструменти за генериране на текст към изображения.

Генеративният AI за графичен дизайн вече е във възход: 75 процента от маркетинговите и творческите екипи го смятат за "съществена част от техния инструментариум", според доклада за маркетинг и AI на Canva за 2023 г. Според данните 82 процента от респондентите са използвали генеративен AI за създаване на изображения. Подобен е делът и на използвалите AI инструменти за редактиране на снимки и видео.

Цветният минимализъм става норма

Минимализмът, който съчетава прости елементи и няколко цвята, за да създаде класически дизайн, става все по-често срещан през последните години. Помислете за емблемите на известни марки като Apple, Mastercard или Nike — тези дизайни предлагат незабавно разпознаване, без да са твърде завладяващи визуално.

Един особено популярен вариант е цветният минимализъм, който съчетава успокояващите ефекти на минимализма с игриви нюанси. Тази тенденция в дизайна е невероятно гъвкава и може да се приложи към дизайна на бизнес уебсайтове. Еднаквите геометрични форми са съчетани с експлозивни цветови палитри, за да създадат перфектната комбинация от простота и енергия.

Разнообразието и включването имат значение

Според проучване на Numerator 63 процента от потребителите вярват, че разнообразното представяне в рекламата е важно, а 47 процента са по-склонни да купуват от марки, които представят разнообразие в рекламите си.

За да отговорят на тази тенденция, графичните дизайнери могат активно да включват разнообразни и всеобхватни модели и изображения. Това може да включва расово, възрастово и етническо многообразие например.

Във връзка с това марките също могат да разчитат на достъпен графичен дизайн, за да поддържат широк кръг потребители. Достатъчният цветови контраст и лесните за четене шрифтове увеличават четливостта. Алтернативният текст гарантира, че потребителите със зрителни увреждания могат да се ангажират с визуални елементи.

3D дизайнът царува

Напредващите технологии превърнаха 3D дизайна в жизнеспособна форма на творчество, която съчетава силата както на физическия, така и на цифровия свят. Този стил на дизайн показва богати детайли, като същевременно завладява потребителите. Дълбочината и размерите са предпочитани пред плоските векторни илюстрации.

Потенциалната гама от 3D дизайни е огромна. Някои марки предпочитат реалистични 3D дизайни, докато други предпочитат по-абстрактна концепция.

Увеличават се генеративните 3D AI инструменти и за брандовете е по-лесно от всякога да преобразуват своите идеи в триизмерни изображения. Следователно не трябва да е изненада, че пазарът на 3D изобразяване се очаква да достигне стойност от 32,6 милиарда долара до 2032 г., според Global Market Insights.

Дизайните, генерирани от AI, обаче се очаква да създават правни предизвикателства. Генеративните AI модели трябва да бъдат обучени върху работата на истински човешки художници. Когато това се прави без съгласието на оригиналния изпълнител или без справедливо обезщетение, това поставя етични и правни въпроси относно авторското право и собствеността.

Повече за дигиталните тенденции и цифровото представяне на бизнеса можете да научите на конференцията Digital Community Day

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.