С или без бисквитки: Бъдещето на дигиталните индустрии изисква да се търсят алтернативи за насочване и измерване

С или без бисквитки: Бъдещето на дигиталните индустрии изисква да се търсят алтернативи за насочване и измерване

Бисквитките, въпреки че Google реши да не ги премахва, ще са изключение, а не правило, а рекламодателите и издателите ще имат нужда от стратегии без бисквитки занапред.

Засега търговците трябва да продължат да търсят алтернативи за насочване и измерване, които не разчитат на бисквитки, пише Emarketer.

Ето какво трябва да вземат предвид търговците:

Потребителят ще има избор

Само 17% от потребителите в САЩ казват, че винаги приемат бисквитки, когато получат известие, че уебсайт ги използва, според проучване на Emarketer от май 2024 г. Това означава, че над 80% от браузърите в САЩ може да са без бисквитки в дългосрочен план.

Все пак процентът на включване на AppTrackingTransparency (ATT) на Apple за потребители в САЩ почти се удвоиха от 13,7% през второто тримесечие на 2021 г. до 26,1% през второто тримесечие на 2024 г., установява Adjust. За ATT отделни приложения контролираха бързото внедряване, което повлия на включването във времето.

Google обаче вероятно ще получи различни резултати. Освен ако потребителите на Chrome не забележат спад във функционалността или че им се показват неподходящи реклами, те може да не актуализират своите предпочитания.

Тестване и приемане на алтернативи на бисквитките

Privacy Sandbox на Google ще продължи да се разработва, като приемането му може да се забави поради липсата на ясен график и несигурността относно плановете на Google да го усъвършенства.

Брандовете обаче не бива напълно да отписват Privacy Sandbox.

Прозрения от браузъри без бисквитки

Safari, Firefox, Microsoft Edge и Chrome съставляват над 90% от пазара на браузъри в САЩ, според Statcounter. Safari и Firefox вече са без бисквитки, така че ако марките не тестват стратегии без бисквитки, пропускат около една трета от трафика само в САЩ. Този дял ще се увеличи до края на тази година, тъй като Microsoft Edge обяви, че планира постепенно да премахне бисквитките.

Законодателството за поверителност на данните

Винаги е било трудно за бизнесите да се разделят със статуквото и да инвестират в технологии и източници на данни, които запазват поверителността. Дигиталната реклама навлиза в ера, ориентирана към поверителността, тъй като вълната от законови разпоредби в тази посока няма да отмине.

Най-добрият ход за търговците е да бъдат информирани и да спазват променящите се закони за поверителност. За да избегнат смущения, търговците трябва да инвестират, да разработят съвместими с поверителността стратегии за данни и да планират бъдеще без бисквитки. Това не само ще им спести правни проблеми, но и ще изгради доверие сред потребителите.

Повече за дигиталните тенденции и цифровото представяне на бизнеса можете да научите на конференцията Digital Community Day

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.