Преживяванията пред продуктите: Как милениалите променят навиците си за харчене

Преживяванията пред продуктите: Как милениалите променят навиците си за харчене

Милениалите са привлекателна цел за търговците заради голямата им покупателна способност. Достигането до тях обаче не е особено лек процес. Те подхождат към живота значително по-различно от предишните поколения и тези разлики са очевидни в тяхното поведение при пазаруване.

Традиционните маркетингови планове и процеси на продажба изглежда не работят добре с представителите на това поколение, защото те дават приоритет на преживяванията пред придобивките, според Business.com.

За да продавате успешно на милениалите, важно е да разберете кои са те, как мислят и как харчат парите си.

Кои са милениалите?

Поколението на милениалите - това са родените между 1981 и 1996 г. По-възрастните милениали са деца на бейби бумъри (родени между 1946 и 1964 г.), докато по-младите милениали имат родители от поколението Х (родени между 1965 и 1979 г.).

Милениалите вече имат установена кариера и семейства. Милениалите с деца купуват артикули като играчки, дрехи и продукти за образование, обогатяване и безопасност. Някои са купили или искат да купят жилище и вероятно ще бъдат въвлечени в покупки, свързани със собствеността върху жилище.

Все пак не всички са на един и същи етап от живота си. Ето и някои данни:

Според Statista само 44 процента от милениалите са били женени към 2020 г.пв сравнение с 53 процента от поколението Х, 61 процента от бейби бумърите и 81 процента от мълчаливото поколение (децата от времето на Голямата депресия, родени между 1928 и 1945 г.) на сравнима възраст. Милениалите са склонни да създават семейства по-късно и е по-вероятно да живеят с романтичен партньор без брак.

Милениалите имат деца по-късно, но все още имат приблизително същия брой деца като предишните поколения. Милениалните бащи са по-ангажирани с отглеждането на децата си.

Милениалите предпочитат преживяванията пред продуктите, защото повечето са израснали с всичко, от което се нуждаят - собствеността върху продукта не е основен фокус. За разлика от това, поколението на бейби бумърите, едно от най-големите потребителски поколения някога, смяташе притежанието на продукти като знак за успех.

Милениалите не приравняват парите към щастието. Много милениали са израснали в домакинства, мотивирани предимно от пари. Те са свидетели как родителите им харчат за материални блага, за да покажат своето богатство и успех. Те може също да са забелязали, че явното потребление не е непременно равно на щастие в поколението на техните родители.

Милениалите избягват дълговете по същата причина.

Социалните медии са друг фактор, който допринася за бума на преживяванията. Милениалите бяха първите, които израснаха с интернет, смартфони и социални медии. За да генерират повече харесвания в социалните медии, потребителите демонстрират своя начин на живот и опит. Почивките създават много повече снимки, достойни за Instagram, отколкото показването на новата чанта или кола.

Социалните медии позволяват на всеки да говори за живота си и да научава за живота на другите. Милениалите искат да се чувстват свързани и се страхуват да не пропускат нищо.

Как брандовете да превърнат продуктите в преживявания

Продуктите могат да предоставят преживявания и създаването на тези преживявания може да помогне на търговците да ангажират милениалите. Например през 2015 г. HP пусна специално издание на ноутбук Star Wars, което да съвпадне с излизането на Star Wars: The Force Awakens. Компанията също така започна маркетинговата кампания в социалните медии #AwakenYourForce за насърчаване на взаимодействието, създаване на ангажираност и задълбочаване на изживяването.

Тайната за превръщането на продуктите в преживявания е изграждането на общност - нещо, на което бизнесът не обръщаше особено внимание в миналото. Днес създаването на общност е от съществено значение за успеха на марката. Клиентите не просто искат връзка с вас; те искат връзка с други фенове. Ето защо маркетингът в социалните медии е толкова важен. Той насърчава ангажираността и помага за изграждането на бранд общност.

Ето няколко начина да превърнете продукт в бранд изживяване, което да привлече интереса на милениалите:

Организирайте събития, за да създадете незабравимо изживяване.

Персонализирайте пазаруването. Милениалите искат да се чувстват сякаш само те имат значение за този бизнес.

Заведете клиентите си на пътешествие при покупката. Помислете какво е предназначен да постигне вашият продукт и как трябва да подобри живота на хората. Например, ако продавате фитнес оборудване, разширете своя уебсайт, публикации в блогове и социални медийни платформи, за да предоставите упражнения, съвети за максимално използване и здравословни рецепти.

Групирайте съдържанието. Включете клиентите, като ги помолите да качват видеоклипове и снимки, на които използват вашия продукт. Помолете ги за съвети и предложения, които да споделят с други клиенти.

Използвайте видео. С него можете да покажете как е направен вашият продукт, включете интервюта с дизайнерите и инженерите и им разкажете за историята на вашата компания или продукт.

Тъй като поколението Z и бъдещите поколения се присъединяват към милениалите в покупателната способност и влияние, желанието за преживявания само ще нараства. Намерете начини да оформите вашите продукти и услуги като преживявания и да предоставите истинска стойност.

Най-интересното за електронната търговия, маркетинга и продажбите можете да научите на eCommerce Annual Summit. Вижте повече за събитието: https://ecommsummit.enterprise.bg/

За да взимате решения за онлайн бизнеса си, основани на данни, вижте повече за най-голямото e-commerce потребителско проучване в България "Пулсът на онлайн потреблението в България 2024", осъществено от сп. Enterprise и MarketLinks!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.