Предимства и недостатъци при работата с микроинфлуенсъри

Предимства и недостатъци при работата с микроинфлуенсъри

В началото на възникването на инфлуенсър маркетинга знаменитости като Ким Кардашиян и YouTuber-и като Дейвид Добрик бяха любимите инфлуенсъри за рекламодателите заради броя на техните последователи.

В един момент обаче доверието на потребителите и оттам и ангажираността на публиката започнаха да намаляват. Това доведе до възход на микроинфлуенсърите - тези с между 10 хил. и 100 хил. последователи в социалните медии.

TikTok-тификацията на социалните медии предизвика до известна степен скок във вече нарастващата маркетингова стратосфера на инфлуенсърите, като алгоритъмът дава на създатели от всякакъв мащаб шанса да станат вирусни и да работят с бизнеси и брандове.

Повече от половината търговци, които инвестират в инфлуенсър маркетинг, работят с микроинфлуенсъри, според платформата за управление на взаимоотношенията с клиенти HubSpot.

Традиционно инфлуенсърите имат процент на ангажираност между 1 и 3%. За микроинфлуенсърите ангажираността започва от 5% и нагоре. Този тип инфлуенсъри притежават много повече власт, отколкото някои от тях осъзнават, и брандовете вече започват наистина да разбират това.

Digiday.com обобщава предимствата и недостатъците при работата с микроинфлуенсъри.

Достъпност и ангажираност

Още през 2016 г. започна да се вижда, че хората се уморяват от прекалено популярните влиятелни лица. Докато рекламодателите раздаваха големи суми на инфлуенсъри с повече последователи, ангажираността на публиката намаляваше. Тогава в играта влязоха микроинфлуенсърите, които искат да се възползват от маркетинга от уста на уста в стил "peer-to-peer".

От гледна точка на числата, микроинфлуенсърите с по-малко от 100 000 последователи генерират до 60% повече ангажираност от тези с повече последователи, според HubSpot. Всъщност 56% от маркетолозите, които инвестират в маркетинг с влияние, работят с микроинфлуенсъри. Това е така, защото по-малките инфлуенсъри са по-автентични от големите и популярни инфлуенсъри, дори по-подходящи за достигане до нишови общности.

Инфлуенсърите с по-малък брой последователи имат по-силна връзка с публиката и се ползват с по-голямо доверие и ангажираност. За рекламодател с ограничен бюджет микроинфлуенсърите са голяма придобивка, като се има предвид, че средното заплащане за микроинфлуенсърите в САЩ се движи около 1000 долара, независимо дали е в Instagram, или TikTok. За сравнение, макроинфлуенсър с между 500 000 до един милион последователи може да таксува рекламодател с минимум 4000 долара в TikTok и поне 10 000 долара в Instagram според Insider Intelligence.

Теоретично един рекламодател би могъл да разшири още аудиторията си с помощта на микро- и наноинфлуенсъри и да не слага всичките си яйца в една кошница, т.е. да заложи разходите за кампанията на голямо име, тъй като това е голям риск.

Диверсификация

Мрежите и агенциите за инфлуенсъри казват, че диверсифицират комбинацията от влиятелни лица на своите клиенти, за да не се засилва зависимостта.

В пейзаж, пълен с икономически ветрове и разговори за рецесия, показателите за ефективност, измерването и ефективността стават все по-важни. Работата с няколко микроинфлуенсъри, за разлика от един макроинфлуенсър или знаменитост, означава проследяване на разходите и ефективността в няколко различни акаунта, за разлика от един акаунт, което прави проследяването на показателите по-трудно.

Работата с повече микроинфлуенсъри отнема и повече време за идентифициране, преговори, инструктаж и договаряне. Работата с голямо име или знаменитост може потенциално да намали административната работа.

Тъй като маркетинговото пространство на инфлуенсърите продължава да расте и узрява, рекламодателите в крайна сметка научават, че няма универсален, сигурен подход за работа с инфлуенсъри.

Инфлуенсър кампаниите като самостоятелни такива излагат рекламодателите на риска да сложат всички яйца в една кошница. Те трябва да са част от цялостна маркетингова стратегия, наслоена с присъствие в различни канали.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.