Миналата година Adalytics съобщи, че Google е разпределил погрешно 80% от видеорекламите. Компанията оспори публикацията, но опасенията относно показването на реклами на места, на които рекламодателите биха искали те да се показват, остават.
Провеждането на грешен тип кампания на грешното място води до загуби. Измамните сайтове, създадени за реклама, неефективността на рекламните технологии и проблемите с безопасността на марката влошават разхищенията.
Emarketer обобщава пет ключови статистики, които доказват проблема с разхищаването на реклами, и дава идеи какво могат да направят търговците, за да запазят и подобрят ефективността на разходите си за реклама.
Сайтовете, създадени за реклама, означават пропилени пари
Ключова статистика: Около 84 милиарда долара разходи за дигитална реклама са загубени поради измамни сайтове, създадени с цел реклама, през миналата година, според Juniper Research.
Juniper Research определя рекламната измама като реклами, взаимодействащи с клик ботове или клик ферми, където кликванията са изкуствено завишени, без да се осигурява възвръщаемост за рекламодателите.
Разходите за цифрова реклама в световен мащаб ще достигнат 676,94 милиарда долара тази година, според прогнозата на Emarketet от март 2024 г. Ако данните на Jupiter Research са точни, това означава, че 12% от разходите за дигитална реклама се пропиляват заради измамни сайтове за реклама.
Близо две трети от професионалистите в цифровите медии в САЩ смятат, че социалните медии са най-уязвими на рекламни измами, според проучване от септември 2023 г. на Integral Ad Science.
Маркетолозите могат да се съсредоточат върху по-дългосрочни показатели, като повишаване разпознаваемостта на бранда или показатели за привличане на внимание, вместо да наблюдават честотата на кликване, тъй като кликовете има голяма вероятност да не се превърнат в реализации.
Фокус трябва да се постави и на премиум рекламните формати, които е по-малко вероятно да бъдат уязвими на измами.
Рекламните технологии допринасят за загубените разходи
Разхищението на рекламни разходи идва и от структурни проблеми в бизнеса. Дори когато технологичните настройки са уж ефективни, 28% от рекламодателите в малкия и среден бизнес в САЩ все още не ги използват в пълен капацитет, според данни от септември 2023 г. от Ascend2 и Insightly.
Важно е да се направи одит на тези настройки, за да се провери как работят рекламните технологии и какви възможности крият.
Сайтовете, създадени за реклама, са безполезен рекламен инвентар
Общо 4% от медийните рекламни долари в САЩ са отишли към такива сайтове между януари 2024 г. и май 2024 г., което е спад от 15% между септември 2022 г. и януари 2023 г., според Асоциацията на националните рекламодатели. Това означава, че те представляват по-малка заплаха, отколкото са били преди това, но това не означава, че заплахата е напълно отминала.
Търговците могат да се съсредоточат върху списъците за включване, а не върху списъците за изключване, за да са сигурни, че рекламите им се показват там, където искат. Важна е и работата с доставчици на рекламни услуги, които работят по строги стандарти.
Сайтовете, създадени за реклама, са риск за репутацията
Тези сайтове генерират 44% повече емисии от средния уебсайт, според проучване на DoubleVerify и Scope3. Това означава, че рекламните позиции там не само вредят на възвръщаемостта на разходите, но и на околната среда, което пък вреди на репутацията на марката в дългосрочен план.
Рисковете за безопасността на марката усложняват разходите
Рекламите, които се показват заедно с рисково съдържание или дезинформация, са предизвикателство №1 за професионалистите в рекламата и от двете страни на барикадата, според проучване от септември 2023 г. на Integral Ad Sciences.
Дори ако рекламите се показват на валидни, подходящи уебсайтове, разходите пак могат да отидат на вятъра поради проблеми с безопасността на марката. Това е особено вярно тази година, която е изключително напрегната от политическа гледна точка.
Тук пак списъците за включване са важни. Маркетолозите също така трябва да се уверят, че техните марки имат силна идентичност, така че когато рекламите неизбежно се показват до неприятно съдържание, потребителите вече ще имат положителни асоциации с марката.
Най-интересното за електронната търговия, маркетинга и продажбите можете да научите на eCommerce Annual Summit. Вижте повече за събитието: https://ecommsummit.enterprise.bg/
За да взимате решения за онлайн бизнеса си, основани на данни, вижте повече за най-голямото e-commerce потребителско проучване в България "Пулсът на онлайн потреблението в България 2024", осъществено от сп. Enterprise и MarketLinks!