В Amazon продават много брандове и да изпъкнете там може да бъде предизвикателство. От една страна, милиони продавачи в Amazon се конкурират за вниманието на купувачите на едно и също пространство, от друга страна, да продавате там има и много клопки, които могат да променят стратегията ви и да нарушат крайния резултат, ако не внимавате.
Ако продавате в Amazon, да знаете как да избегнете тези опасности е от ключово значение за достигането до повече купувачи и за оптимизиране на въздействието на вашия акаунт на професионален продавач.
Entrepreneur.com обобщава пет от най-често срещаните грешки, които продавачите в Amazon правят на платформата. Като ги изучите, ще си гарантирате, че вашата бизнес стратегия ще изпревари конкуренцията.
Очакване на незабавни резултати
Създаването на акаунт на продавач в Amazon и листването на продукти в платформата е едно. Да очаквате обаче незабавен успех или рязко покачване на продажбите веднага след включване в платформата вероятно ще доведе до голямо разочарование.
В някои случаи липсата на незабавен прогрес може да обезкуражи марките да приемат сериозно подхода си на Amazon, като някои разочаровани продавачи бързо отхвърлят платформата.
Както всеки подход за продажби или реклама, постигането на значими резултати не се прави за една нощ. Необходим е постоянен ангажимент, време и усилия, необходими за изграждане на доверие и увеличаване на продажбите. Това изисква търпение, проактивност и желание за управление и адаптиране за дълъг период от време.
Объркване на SEO на марката в Amazon с Google
Голяма част от това да продадете продуктите си в Amazon е да знаете как да увеличите видимостта си в резултатите от търсенето на купувачите. За съжаление, много продавачи в Amazon погрешно бъркат оптимизацията за търсачки за платформата с тази на Google. Те не успяват да разпознаят огромната разлика между алгоритмите на Amazon и Google, докато преследват SEO стратегии, които поставят собствената им марка в неизгодно положение.
Избягването на тази често срещана грешка означава да знаете какво търсят потребителите на Amazon. От решаващо значение е да се абстрахирате от знанията си за Google SEO и да проучите ключовите думи за индустрията и продуктовата категория, които редовно се търсят в самия Amazon.
Приспособяването на изследователския процес към Amazon помага дори на чисто новите продавачи да разберат по-добре специфичните термини, които купувачите използват, за да намерят своите продукти в популярната платформа за електронна търговия. Това ще осигури на търговците важно предимство.
Не изминавате целия път към списъците с продукти на Amazon
Независимо от продуктовата категория, начинът, по който представяте стоките си в Amazon, е от значение. Ако не преминете през всяка стъпка, за да изгладите всяка страница с подробности за продукта и да създадете висококачествени обяви, правите съществена грешка, която ще ви струва доста на по-късен етап.
Клиентите посещават вашите продуктови обяви, за да научат повече за вашия продукт и да вземат окончателното решение дали да купят. Непълни елементи, например липсващи, оскъдни или непълни описания, пикселизирани изображения, липса на ключови думи и пропускане на основни предимства и характеристики на продукта, оказват огромно въздействие върху вашия процент на реализация.
Ако не дадете подходящите детайли за продукта си, това ще създаде главоболия за бранда като цяло и крайните резултати.
Накратко, списъците с продукти предлагат лесна, но често пропускана възможност за споделяне на подробности за продукта, подобряване на изживяването на купувача и подканяне на клиентите да действат. Продавачите на Amazon, които не приемат сериозно всяка продуктова обява, правят това на свой собствен риск.
Неактивност и третиране на Amazon като пасивен търговски обект
Платформата привлича компании и продавачи от всякакъв тип от цял свят. Марките и потребителите винаги идват и преминават през платформата. Това постоянно движение, съчетано с разнообразната, силно конкурентна база от продавачи на Amazon (всеки се бори за едни и същи потребители), прави продажбата там доста динамично изживяване.
В крайна сметка това означава, че стратегията "настрой и забрави" просто няма да работи, особено ако се стремите да продавате през Amazon в дългосрочен план.
Твърде често търговците просто да чакат продажбите да започнат. Този подход може и да проработи за някои нови акаунти, той е рядко е ефективен за изграждане на история на марката и доверие у потребителите или пък за създаване на конкурентно предимство, от което се нуждаете, за да се откроите от другите онлайн търговци.
Устойчивият успех в Amazon изисква не само предвидливост, но и непрекъснати, проактивни усилия, включително непрекъснат мониторинг, изследвания и ангажимент за промяна на стратегията за продажба, когато е необходимо.
Най-успешните продавачи в Amazon наблюдават тенденциите и максимизират обхвата и потенциала на всяка съществуваща обява.
Не правите реклама
Допълвате ли акаунта си на продавач в Amazon с реклама? Ако не, правите критична стратегическа грешка.
Amazon несъмнено е най-конкурентният пазар за онлайн продажби в света. В такава жестока конкуренция неуспехът да се използва добре изпитана стратегия за реклами автоматично ви поставя в значително неизгодно положение, особено сред многото други местни търговци, които използват този инструмент за излъчване на своите марки в платформата.
Може да спестявате пари сега, но ако не вложите поне минимално номинално усилие за платени реклами, пропускате мощна възможност да разширите обхвата си и да спечелите нов бизнес.
Разбира се, от решаващо значение е да адаптирате всяка нова стратегия на Amazon PPC към вашата марка, индустрия, бюджет и целева аудитория и непрекъснато да развивате подхода си, за да сте в крак с променящата се динамика на купувачите.
Ако решите да започнете да продавате или управлявате магазини на Amazon, без изобщо да пускате никакви реклами, вероятно ще съжалявате за това в някакъв момент в бъдеще.