Над 70% от B2C бизнесите инвестират в инфлуенсър маркетинг

Над 70% от B2C бизнесите инвестират в инфлуенсър маркетинг

Концепцията за реклама от уста на уста не е нова. Въпреки това индустрията на инфлуенсър маркетинга - модернизирана версия на тази вековна тактика, става все по-популярна през последните години.

Дълбока промяна беше отбелязана и в маркетинговите бюджети на повечето марки. Тази промяна доведе до това, че над 75% от марките отделят определена част от бюджета си изключително за инфлуенсър маркетинг, пише business2community.com.

Тази тенденция не се ограничава до големите играчи в индустрията - и малки компании, както и нови бизнеси, скачат в дълбокото в работата с инфлуенсъри.

Индустрията претърпя значителен подем от 2016 г., като пазарът нарасна от 1,6 милиарда долара до зашеметяващите 21,1 милиарда долара в световен мащаб тази година, според скорошно проучване на Statista.

С по-голямата част от B2C бизнесите, които сега отделят специални средства за инфлуенсър маркетинг, тези числа осветяват една интригуваща и бързо развиваща се среда.

Дали инвестицията в инфлуенсър маркетинг наистина носи положителна възвръщаемост? Проучване, проведено от Harvard Business Review, дава положителен отговор на този въпрос. Изследването разкрива, че незначително увеличение от 1% на разходите за инфлуенсър маркетинг може да доведе до повишаване на ангажираността с 0,46%.

Проучването разкрива също така, че значителна стойност остава неизползвана, тъй като средната фирма би могла да повиши своята ангажираност с 16,6% чрез просто оптимизиране на разпределението на бюджета си за инфлуенсър маркетинг.

Има много убедителни причини за нарастващата популярност на инфлуенсър маркетинга сред B2C бизнеса. Първо, инфлуенсър маркетингът отваря вратата към огромна аудитория, която досега беше недостъпна за брандовете. Като си партнират с инфлуенсъри, марките използват установената аудитория на инфлуенсърите и достигат до повече хора, отколкото биха могли да достигнат самостоятелно.

Факторът доверие също играе важна роля за успеха на инфлуенсър маркетинга. Когато любим инфлуенсър одобри марка, публиката, която вече има вяра във инфлуенсъра, вероятно ще се довери и на марката.

И накрая, инфлуенсърите могат да допринесат за създаването на по-уместно съдържание, което подтиква към споделяне, коментиране и свързване с последователи.

Инфлуенсър маркетингът е отличен инструмент и за укрепване на оптимизацията за търсачки (SEO). Когато инфлуенсъри предоставят връзки към уебсайт, това се счита за вот на доверие от търсачки като Google и подобрява резултатите от органичното търсене.

Според проучване на Meltwater 71% от B2C бизнесите планират да интегрират инфлуенсър маркетинг в своите стратегии през 2023 г. Това показва нарастващо признаване на ползите, които инфлуенсър сътрудничеството предлага - повишена видимост, доверие на публиката и потенциални продажби. Така инфлуенсър маркетингът бързо се превръща в норма за бизнеса.

За да отключи потенциала на инфлуенсър маркетинга, бизнесът първо трябва да идентифицира своята целева аудитория и да избере влиятелни лица, чиито ценности са в съответствие с ценностите на компаниите.

Добра репутация, голям брой ангажирани последователи и интерес към сътрудничество с марката са ключови фактори, които B2C бизнесът трябва да вземе предвид, тъй като голямото количество последователи не означава непременно успех на евентуална кампания. По-малките, по-ангажирани аудитории могат да доведат до по-добри резултати.

Формата на компенсация, предлагана от марките, също играе роля за успеха на подобни сътрудничества. Размяната на безплатни продукти за промоция е често срещана практика в инфлуенсър маркетинга. Марките често стимулират влиятелните лица, като предлагат продуктите си вместо заплащане.

Проучването на Statista обаче показва, че приемането на такова плащане от влиятелните лица не е сигурно, като 17% отказват категорично подобни предложения. Междувременно 54% биха обмислили приемането на безплатни продукти, ако стойността им е висока, а 29% биха го направили, ако наистина обичат марката.

Инфлуенсър маркетингът, който някога беше експериментална маркетингова тактика, сега се превърна в основен елемент за маркетинговите стратегии на В2С компаниите. Растежът на сектора се очаква да продължи с бързи темпове.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.