Малко над половината от българските потребители вярват на инфлуенсъри

Малко над половината от българските потребители вярват на инфлуенсъри

Инфлуенсърите в България са спечелили доверието на малко над половината от потребителите. Общо 55% от потребителите на социалните мрежи се доверяват на инфлуенсъри, показват резултатите от проучване на MSL Sofia в партньорство с Pragmatica.

В проучването са участвали различни категории инфлуенсъри, както и компании, ползвали инфлуенсъри за своите кампании.

Мнозинството от потребителите, които следват инфлуенсъри (70%) държи влиятелните лица да използват рекламираните от тях продукти или услуги, показват още данните от проучването.

Болшинството от инфлуенсърите - 77%, работят с брандове, чиито продукти използват в ежедневието си. Същевременно повечето от компаниите (87%) избират инфлуенсъри, чиито ценности се припокриват с тези на бранда.

Анализът разкрива още, че микро- и макро инфлуенсърите са много популярни (65%), защото са придобили разпознаваемост. Общо 76% от компаниите избират да работят с микро инфлуенсъри, а 71% - с макро инфлуенсъри. В глобален план именно тези инфлуенсъри водят до най-голямо взаимодействие с аудиторията и изграждат лоялност, посочва се в проучването.

Общо 65% от компаниите залягат на популярни лица, 29% - на журналисти/експерти, а 11% - на нано инфлуенсъри, сочат още данните.

От всички социални мрежи Instagram е най-предпочитаният канал у нас за трите целеви аудитории на проучването, следван от Facebook.

Постовете на инфлуенсърите в социалните мрежи са най-масово използваният информационен източник от потребителите, независимо от възрастта на отделните представители (72%). Най-ефективните и използвани формати са видео и story, следвани от статични визии.

Най-коментираната тема от инфлуенсърите е "пътувания", следвана от "козметика" и "мода". Над 70% от потребителите определят като важно за тях следваните инфлуенсъри да застават зад социалнозначими каузи.

Данните показват, че жените в България са много по-фокусирани в интересите си към конкретни инфлуенсъри, докато мъжете имат по-диверсифицирани предпочитания (следват разнородни инфлуенсъри, коментиращи различни тематики; проявяват интерес включително и към множество чуждестранни такива), коментира Диньо Маджаров, директор "Изследвания" в маркетинг агенция Pragmatica.

Около 40% от потребителите признават, че често им се случва да купуват продукт/услуга, коментиран/а от инфлуенсър. Компаниите потвърждават, че търсят директни продажби от инфлуенсър кампаниите си, а 71% от тях търсят лица, които най-естествено ще предадат посланията на техния бранд.

Почти всички - 99%, инфлуенсъри държат да тестват продуктите предварително, а 72% - да получат предварителна информация и изисквания от брандовете, но да имат свобода да разгърнат съдържанието.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.