Пандемията може да означава, че първоначалните маркетингови планове за 2020 и 2021 г. са се провалили, но маркетолозите ще търсят връщане към по-предвидим начин на живот през 2022 г., докато светът се приспособява към живота с Covid-19.
Какви ще бъдат по-широките тенденции в маркетинга - Forbes обобщава.
Сила на данните от първа страна
Събирането на данни от първа страна винаги е било основна цел за бизнеса. Чрез използване на информация директно от клиентите предприятията получават по-ясна и по-вярна картина на потребителите, което може да им позволи да разберат по-добре своето мислене, желания и нужди.
Това дава възможност на бизнеса да се насочи към клиентите по-тясно със своите продукти и услуги, като използват маркетинговите си усилия, за да доставят по-подходящо и персонализирано послание, за да убедят потенциалния клиент, че те са бизнесът, от който да купуват.
Данните от първа страна могат да разкрият демографските характеристики на клиента и това, което е купил, като същевременно изграждат по-честни отношения между бизнеса и потребителя, тъй като се установяват директно между двамата.
В рамките на това геймификацията е мощен инструмент за по-добро предоставяне на възможност за събиране на данни от първа страна. Това може да бъде направено по-изтънчено по начин, който клиентите харесват, което прави обмена на данни по-малко болезнен и дава на потребителя стойност в замяна на личните данни.
Дигитална трансформация и борба за промяна
Страхотната маркетингова стратегия използва данните за клиентите ефективно и амбициозно, но това не е лесно за всички. Докато пандемията доведе до преминаване към цифрова среда, тъй като много предприятия бяха принудени да се адаптират по време на блокирането, за някои промяната не се състоя, защото нямаха необходимата цифрова инфраструктура.
За други става въпрос за разбиране колко важна е дигиталната трансформация за техния бизнес. Например дали клиентите им предпочитат изживяването лице в лице, или онлайн, както и дали пълната дигитална трансформация е уместна за бизнеса им.
Пътуването към дигиталната трансформация все още не е приключило.
Използване на персонализация
Ако е направена добре, персонализацията е изключително мощен инструмент, като 90% от търговците казват, че допринася значително за рентабилността на бизнеса, а 61% от хората очакват от марките да адаптират изживяването въз основа на техните предпочитания.
Персонализирането зависи от събирането на точни данни за клиентите, които клиентите може да са предпазливи да споделят. Важно е какъв подход ще приложите за събирането на тези данни - тези с по-човешка и забавна страна са по-ефективни от традиционното събиране на маркетингови данни.
По-интелигентно използване невромаркетинга и поведенческата икономика
Чудесен пример за това е силата на подтикването - проста, но мощна концепция, която се включва в психологията на поведенческата икономика, за да трансформира поведението при сърфиране в интернет в бърза покупка.
Подбутването е предложение към потребителите, което те лесно могат да избегнат, но това също може да повлияе на вземането на решения, според Ричард Талер, който спечели Нобеловата награда през 2017 г. за приноса си към поведенческата икономика.
Комбинацията от подтикваща теория и геймификация има още по-голям потенциал да повлияе на потребителите, според Талер.
Силата на свързаността в една общност
Пандемията промени живота, но също така промени потребителските ценности. Мнозина преоцениха живота си по време на блокирането и преразгледаха всичко - от разходите до работните навици.
Потребителите започнаха да жадуват за това, което преди са приемали за даденост - общност и свързаност например. Възможността за повторно свързване чрез събития също стана важна за предоставянето на ценни и запомнящи се моменти за изграждане на ангажираност.
Сега има много реална потребност на потребителите да "играят и да възприемат нови преживявания, както виртуално, така и в "реалния" физически свят", според Mintel, водеща агенция за маркетингово разузнаване с фокус върху пускане на продукти.
Мета е навсякъде
Дигиталният маркетинг винаги се променя и развива, но през 2022 г. вероятно ще има някои драматични промени. Facebook официално промени името си на Meta. Въпреки че създаването на име за компанията майка е логично (помните ли, че Google стана Alphabet?), изборът е това, което има значение. Facebook залага много на метавселената, което е термин за виртуални и разширени преживявания. Това е голям залог за бъдещето на мрежата.
Маркетолозите трябва да започнат да търсят възможности за своя бизнес в тези пространства.
Втора част на материала можете да прочетете тук!