Пандемията може да означава, че първоначалните маркетингови планове за 2020 и 2021 г. са се провалили, но маркетолозите ще търсят връщане към по-предвидим начин на живот през 2022 г., докато светът се приспособява към живота с Covid-19.
Какви ще бъдат по-широките тенденции в маркетинга - Forbes обобщава.
Първа част на материала прочетете тук!
Инфлуенсърите набират все по-голямо влияние
Инфлуенс маркетингът се очаква да достигне 13,8 милиарда долара през 2021 г. и да продължи да расте.
Инфлуенс маркетингът става все по-интересен и за B2B брандовете. Adobe, SAP, GE и PWC например приложиха тази тенденция.
Реклама vs поверителност
Съвременните дигитални реклами разчитат до голяма степен на данни за автоматично оптимизиране. Нови правила за поверителност, като актуализацията на iOS и предстоящото премахване на бисквитките, са предизвикателство за маркетинга, базиран на данни на трети страни.
Маркетолозите трябва да оценят въздействието, което това ще има върху рекламата им, и да бъдат проактивни в събирането на данни от първа страна.
LinkedIn расте
LinkedIn продължава да трупа точки в дигиталното пространство. Всяко тримесечие социалната мрежа на професионалистите показва значителен ръст на месечните активни потребители и ангажименти.
Платформата непрекъснато пуска и нови функции, които осигуряват по-добри резултати за бизнеса и страниците.
SEO вече е по-малко игра
Оптимизацията за търсачки е една от най-старите и най-ценни форми на дигитален маркетинг. Тъй като алгоритмите за търсене непрекъснато стават по-умни и по-контекстуални, маркетолозите трябва да се фокусират по-малко върху "хакове" и "трикове" за SEO, а повече върху предоставянето на изключително и смислено изживяване на своите потребители.
Преживяването е на практика новата социална валута. Тъй като рекламният пейзаж става по-шумен, да спечелите клиенти заради преживяване и препоръки става все по-важно. Създавайте им преживявания на всеки етап от взаимодействието си с тях, като започнете от SEO и продължите надолу по фунията.
Всяка част от дигиталния маркетинг - новинарски канали в социалните медии, дисплейни реклами, социални реклами, оптимизация за търсачки и дори имейл - се задвижва от алгоритъм. Всички алгоритми оптимизират за едно и също основно нещо: потребителско изживяване.
Уебсайтовете стават по-бързи
Трафикът на уебсайта е изключително мобилен, но повечето сайтове въобще не са готови за това и не са напълно оптимизирани за мобилни устройства. Тъй като Google стартира дизайна на сайта Core Web Vitals, скоростта ще става все по-важна.
По-малкото е повече
Експлозията на опциите за дигитален маркетинг означава, че много фирми са разпръснати в твърде много канали, а представянето е слабо. Интелигентният бизнес се фокусира върху каналите, където са неговите потребители.
Лесно е да се разсеете от нови лъскави цифрови обекти. Маркетолозите обичат новите тенденции и да бъдат на върха на новите технологии и платформи. Истината обаче е, че по-голямата част от бизнес растежа все още идва от основните инструменти в дигиталния маркетинг. Не забравяйте да се съсредоточите върху основата.