Кои са най-важните трендове в TikTok за 2025 г.?

Кои са най-важните трендове в TikTok за 2025 г.?

Тенденциите в TikTok се развиват толкова бързо, че не е лесно да се поддържа темпото, защото миймове могат да се появяват и изчезват в рамките на дни.

За всеки, който работи в областта на социалните медии или маркетинга на съдържание, поддържането на актуална информация е важно, за да се възползват от съответните тенденции и да се вдъхнови ново съдържание. От наблюдение TikTok се превръща в отправна точка за много тенденции и миймове, които след това влияят на други канали.

Така че, дори и да не сте във видео платформата, пак трябва да наблюдавате какво се случва в TikTok, за да сте информирани за общите тенденции, които могат да се филтрират през други канали и форми на съдържание.

Search Engine Journal разглежда тенденциите, които повлияват TikTok в началото на 2025 г. Много от тях работят за създатели на съдържание, други са добри и креативни идеи за присъствието на брандовете в социалните платформи.

"Печене" на колеги или други хора

Кой не обича възможността да "изпече" колега? #SuspectChallenge е просто: "Заподозреният" се опитва да избяга пеша, докато операторът тича до него, идентифицирайки го вербално в стила на полицейските сериали. Вместо да посочи обаче обективна характеристика на "заподозрения", операторът казва нещо неудобно, любопитно или смешно за него.

Във втория дубъл ролите се обръщат и операторът става "заподозрян". Това е добър начин да помогнете на хората да опознаят малко по-добре служителите зад бранда, както прави Aldi. Тази тенденция може да проработи и за спортни отбори или за други компании с многобройни служители.

Тенденцията може да стане още по-ангажираща, ако участниците във видеата си разменят комплименти.

Разкриване на нова гледна точка

Една от най-лесните за заснемане тенденции е с обръщането на камерата. Първият кадър показва нещо, което се вижда във видеото и е описано и с текст. В следващия камерата се обръща и се показва гледната точка на снимащия.

Тук Sony Pictures UK споделя възторжена рецензия за звездата Арън Тейлър-Джонсън.

Тези видеа могат и да не се правят само от хора. Mercedes-Benz например направи видео за щастлив живот с гледната точка на автомобил.

Yapping ("джафкане")

Тенденцията "Here"s My Thing" е заимствана от подкаста "Най-доброто от двата свята", който фокусира цял епизод върху обсъждането на достойнствата на пастата. Марки като President"s Choice се присъединяват към тенденцията, но тя може да проработи за почти всяка тема, стига да се фокусира "джафкането".

Например, edtech марката Formee Express използва тенденцията да се подиграва на двама най-добри приятели, които не могат да учат, защото не могат да спрат да говорят. Dancing with the Stars Tour използва аудиото, за да се подиграва на себе си, че създава съдържание по теми по избор на екипа, вместо да отговаря на настойчивите въпроси на последователите относно датите на турнето и специалните гости.

Да бъдеш хладнокръвен, спокоен и обран

Ако не сте дрънкащ, може вместо това да сте хладен човек. "Chill Guy" е анимирано антропоморфно куче, което стои спокойно в уверена поза. Публикациите съдържат снимка или видеоклип, свързани с марката, с текстово наслагване, определящо поведението на "спокойния човек".

Например, Etihad прегръща тенденцията с "Просто хладнокръвен човек, който обявява 10 нови дестинации в произволен понеделник". Това е забавен начин да направите съобщение, да споделите вълнуващи новини или да кажете нещо свързано, като същевременно го омаловажавате с поведение на "спокоен човек".

Чувствам се (не толкова) тъжно

Чувствате се малко потиснати? Ако само продукт, услуга или преживяване може да промени настроението ви... Тенденцията "Не бях тъжен, просто имах нужда от..." изследва многото различни начини, по които тиктокърите се ощастливяват - от малки покупки до големи удоволствия.

Travel With Kennice използва тенденцията, за да популяризира пътуване до Тромсьо, Норвегия. Видеото е пълно с красиви кадри от дестинацията, предназначени да вдъхновят последователите на създателя на съдържание.

Марките могат да използват тенденцията от гледна точка от първо или второ лице. Тя напомня на последователите колко щастливи са с бранда - както прави Chipotle с видеоклипа си "бурито на ден".

Марките могат да направят видеоклиповете достъпни за пазаруване, което прави още по-лесно за последователите да купуват това, което съдържанието рекламира, стига TikTok Shop да е наличен на съответния пазар.

Сравняване на А срещу Б

Когато искате да предизвикате суматоха в секцията за коментари, опитайте брандиран подход към тенденцията А срещу Б. Противопоставянето е например между хора от типа А (известни със своята организираност и проактивност) с хора от тип Б (известни със своя непринуден характер и способност да се носят по течението). Когато видеото е направено добре, то вдъхновява зрителите силно да се идентифицират с единия или другия тип и потенциално да тагват приятели, които отговарят на другия стереотип.

Събиране на ентусиазирани фенове

Въпреки че TikTok е видео платформа за кратки видеа, с времето тя започва да позволява и по-дългоформатно съдържание. Брандовете вече могат да качват видеоклипове с дължина до 10 минути, а в някои региони са налични и възможности за 15- и 30-минутни клипове.

В много случаи обаче краткото и приятно съдържание все още се представя най-добре. "Десен срещу ляв джоб" е чудесен пример за 15-секундна тенденция, която е проектирана да бъде напълно несериозна, но въпреки това да привлича ентусиазирани фенове. Базира се на проста концепция: дънките на обикновения човек обикновено имат един (десен) джоб за основни неща като портфейл или телефон, докато другият (ляв) джоб е в пълен хаос.

Погледът на Taco Bell към тенденцията показва спретнато организиран десен джоб и ляв джоб, пълен с пакетчета лют сос. Погледът на Oreo върху тенденцията показва джобове, пълни с множество опаковки бисквитки.

Предвещаване на нещо зловещо

Средно потребителите на TikTok прекарват 58 минути и 24 секунди в приложението всеки ден. Това означава, че марките имат потенциала да съберат много гледания, стига успешно да привличат вниманието на зрителите.

Един резултатен експеримент е разказването на истории в различни стилове. Подобно на тенденцията #SubtleForeshadowing, която използва уникален стил на редактиране, за да разпръсне проблясъци на знамение в различни моменти от видеоклипа.

Scrub Daddy например намеква, че главният герой, който използва гъба, различна от марката, ще се сблъска с необичайно голяма гъба. Разбира се, главният герой е атакуван от Scrub Daddy в края на видеото. Bakers Delight показва пекар, свит на пода, без да издава причината. Зрителят трябва да гледа до края, за да научи, че втасалото тесто е паднало на пода и е вече неизползваемо.

Зрителите отиват зад кулисите

Независимо дали хората работят от офиса, или от вкъщи, натрупването на ежедневни задачи може да не е много приятно за тях. За последователите и клиентите това е различна история. Когато заведете зрителите зад кулисите, вие им давате поглед към свят, който обикновено не могат да видят.

Въпреки че съдържанието зад кулисите едва ли е нещо ново в TikTok, стиловете и форматите се развиват във времето. Вместо нефилтрирани кадри, някои от най-популярните видеоклипове зад кулисите са силно редактирано съдържание, което показва собственици на фирми, изпълняващи задачи - например да опаковат поръчки. Много такива видеоклипове вече са силно естетично издържани и включват ASMR елементи, които ги правят особено приятни за гледане. В резултат на това те вършат отлична работа при продажбата на изживяването на марката. Това може да има допълнителен ефект за стимулиране на продажбите и култивиране на лоялност.

Този формат може да служи и като социално доказателство, което може да превърне случайните зрители в плащащи клиенти.

Питане на служителите за техните мнения

Не цялото съдържание зад кулисите трябва да се фокусира върху вашите продукти или услуги. Някои от най-ангажиращите видеоклипове насочват вниманието към служителите и така представят хората зад марката. Вместо просто да снимате служителите, докато вършат някакви задачи, попитайте няколко служители за мнението им по актуална тема.

Chicago Bulls например моли играчите на отбора да преценят трите най-добри храни, които са консумирали за Деня на благодарността. Sephora пита съветниците си за красота за техните препоръки. Всеки служител споделя най-добрия избор, като същевременно предлага по непосредствено представяне на продукти.

За мениджъри на социални медии, които прекарват много време като лице на марката в TikTok, този подход е чудесен за поставяне на други служители пред камерата. Обърнете внимание на коментарите, за да видите кои личности са най-популярни сред последователите. След това ги помолете да се включат и в други видеоклипове.

Как да намерите актуални идеи в творческия център на Tiktok

TikTok стартира своя Творчески център тази година, като дава на създателите на съдържание още един инструмент да намират вдъхновение за публикации. В този център се преглежда това, което е актуално във вашата страна, разбито по хаштагове, песни, създатели и видеоклипове. Всяка категория може да ви даде представа за това какъв тип съдържание е в тенденция.

Има и Creative Assistant, който предоставя набор от инструменти, подпомагани от изкуствен интелект, за да помогне за рационализиране на творческия процес. Можете да поискате от Creative Assistant информация относно това, което е актуално в момента, заедно със сродни видеоклипове, така че да можете да видите какво правят други творци за тази ниша.

Какво е бизнес математика и как да направите точни калкулации за позиционирането на бизнеса си? Как да постигнете баланс между брандинг и продажби? Какви работещи решения можете да приложите в процеса? Научете повече на обучението Branding&Strategy Marketing Masterclass, организирано от сп. Enterprise и European Digital Experts Association (EUROIDEA). Вижте повече информация на сайта на събитието!

Споделете:

Присъединете се
към 28 783 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.