Всеки опитен търговец знае, че ретаргетингът е един от най-добрите начини за ангажиране с потенциални клиенти. Този подход позволява да се свързвате с хора, които преди това са проявили интерес към бизнеса ви, и е мощен инструмент, когато се използва правилно.
Как обаче да измервате и оптимизирате кампания за ретаргетинг? RTB House обобщава показателите и как да използвате статистиката.
Защо ретаргетингът е важен
Ретаргетингът позволява на марките да се свързват ефективно с потребители, които преди това са проявили интерес към техните продукти или услуги.
Целта на кампанията за пренасочване е да се достигне до най-заинтересованите потребители с най-подходящите съобщения. Това се прави с помощта на комбинация от разрешени данни, събрани за потребителите, за да се определи къде да се показват реклами на даден потребител. Като поддържат връзка с клиентите през целия процес на покупка, марките е по-вероятно да ги привлекат в своя магазин и в крайна сметка да ги превърнат в плащащи клиенти.
Това обаче не е толкова просто. Маркетолозите трябва внимателно да балансират ретаргетинг рекламите с крайния резултат, за да гарантират, че една кампания има финансов смисъл. Затова статистиката за пренасочващите реклами е важна.
Импресии
Импресиите са първата статистика, на която е вероятно да попаднете. Те представляват броя показвания на реклама на всички потребители.
Кликвания
Кликванията са броят пъти, в които върху рекламата са щракнали клиенти, които са били пренасочени на целевата страница на уебсайта на рекламодателя.
Честота на кликване (CTR)
Това е общият процент потребители, които са видели вашата реклама и след това са кликнали върху нея. Изчислява се чрез разделяне на броя на кликванията спрямо импресиите и се изразява като процент.
CTR варира в различните отрасли. Това не е изключително важен показател в кампания за пренасочване, а по-скоро част от пъзела, защото дори при нисък CTR се случва да има високи реализации в кампания.
Брой реализации
Това е необработеният брой генерирани реализации, т.е. броят реализации, които потребителите са направили, след като са кликнали върху вашата реклама.
Процент на реализация (CR)
Това е една от ключовите статистики и представлява общия процент пъти, когато потребителите са кликнали върху вашата реклама и след това са купили. Изчислява се, като се вземе общият брой реализации и се раздели на общия брой кликвания от дадена кампания. Например ако сте имали 20 реализации и 1 000 кликвания, вашият CR ще бъде 2%.
Въпреки че CR ви предоставя полезен начин да проследите колко добре се представя вашата реклама в чист смисъл на ефективност, трябва да се отбележи, че крайният резултат, по-специално възвръщаемостта на разходите за реклама или реализациите, е най-важен и не бива да се вманиачавате в CR като самостоятелен показател.
Стойност на конверсията
Това е стойността на всички преобразувания, винаги изразена във валута. Стойността на реализацията е първата стъпка към разбирането колко рентабилна всъщност е вашата кампания.
Цена на действие (CPA)
Това се отнася до сумата пари, която трябва да похарчите, за да накарате потребителя да извърши желано действие, което е бизнес целта на кампанията, например закупуване на продукт или абониране за бюлетин. В този случай по-ниският краен резултат обикновено е по-добър.
Цена на продажба (CPS)
Цената на продажба (CPS) измерва връзката между цената на вашите реклами и стойността на вашите продажби. Изчислява се, като се вземат общите разходи за рекламна кампания и се разделят на общата стойност на всички продажби, които могат да бъдат приписани на кампанията, изразени в проценти.
Възвръщаемост на разходите за реклама (ROAS)
Този показател е може би най-важният за ретаргетинг кампании. Той е предназначен да помогне на търговците незабавно да разберат колко ефективна е тяхната кампания. ROAS обикновено се изчислява, като се вземат общите ви приходи от рекламна кампания и се разделят на общите ви разходи за реклама.
ROAS е математически свързан с CPS. Всъщност те са двете страни на една и съща монета. ROAS ви позволява да разберете колко ефективно разходите са преобразувани в приходи. CPS ви позволява да разберете какъв процент от приходите ви е предназначен за разходите на кампанията.
Като общо правило трябва да правите между 1,5 и 5 долара за всеки похарчен долар за ретаргетинг реклама, за да се счита една кампания за успешна. Този диапазон варира значително в зависимост от индустрията, маржовете и конкретните цели на кампанията.
Как търговците да използват статистиката при ретаргетинг кампании - вижте тук втора част на материала!
Ако искате да научите повече за развитието на онлайн търговията, новостите в социалната търговия, приложението на изкуствен интелект в сектора и персонализацията - регистрирайте се за eCommerce Summit 2023! Конференцията ще се проведе на 4 октомври. Вижте повече за събитието тук!