Какво трябва да знаете за ретаргетинг статистиката? (I част)

Какво трябва да знаете за ретаргетинг статистиката? (I част)

Всеки опитен търговец знае, че ретаргетингът е един от най-добрите начини за ангажиране с потенциални клиенти. Този подход позволява да се свързвате с хора, които преди това са проявили интерес към бизнеса ви, и е мощен инструмент, когато се използва правилно.

Как обаче да измервате и оптимизирате кампания за ретаргетинг? RTB House обобщава показателите и как да използвате статистиката.

Защо ретаргетингът е важен

Ретаргетингът позволява на марките да се свързват ефективно с потребители, които преди това са проявили интерес към техните продукти или услуги.

Целта на кампанията за пренасочване е да се достигне до най-заинтересованите потребители с най-подходящите съобщения. Това се прави с помощта на комбинация от разрешени данни, събрани за потребителите, за да се определи къде да се показват реклами на даден потребител. Като поддържат връзка с клиентите през целия процес на покупка, марките е по-вероятно да ги привлекат в своя магазин и в крайна сметка да ги превърнат в плащащи клиенти.

Това обаче не е толкова просто. Маркетолозите трябва внимателно да балансират ретаргетинг рекламите с крайния резултат, за да гарантират, че една кампания има финансов смисъл. Затова статистиката за пренасочващите реклами е важна.

Импресии

Импресиите са първата статистика, на която е вероятно да попаднете. Те представляват броя показвания на реклама на всички потребители.

Кликвания

Кликванията са броят пъти, в които върху рекламата са щракнали клиенти, които са били пренасочени на целевата страница на уебсайта на рекламодателя.

Честота на кликване (CTR)

Това е общият процент потребители, които са видели вашата реклама и след това са кликнали върху нея. Изчислява се чрез разделяне на броя на кликванията спрямо импресиите и се изразява като процент.

CTR варира в различните отрасли. Това не е изключително важен показател в кампания за пренасочване, а по-скоро част от пъзела, защото дори при нисък CTR се случва да има високи реализации в кампания.

Брой реализации

Това е необработеният брой генерирани реализации, т.е. броят реализации, които потребителите са направили, след като са кликнали върху вашата реклама.

Процент на реализация (CR)

Това е една от ключовите статистики и представлява общия процент пъти, когато потребителите са кликнали върху вашата реклама и след това са купили. Изчислява се, като се вземе общият брой реализации и се раздели на общия брой кликвания от дадена кампания. Например ако сте имали 20 реализации и 1 000 кликвания, вашият CR ще бъде 2%.

Въпреки че CR ви предоставя полезен начин да проследите колко добре се представя вашата реклама в чист смисъл на ефективност, трябва да се отбележи, че крайният резултат, по-специално възвръщаемостта на разходите за реклама или реализациите, е най-важен и не бива да се вманиачавате в CR като самостоятелен показател.

Стойност на конверсията

Това е стойността на всички преобразувания, винаги изразена във валута. Стойността на реализацията е първата стъпка към разбирането колко рентабилна всъщност е вашата кампания.

Цена на действие (CPA)

Това се отнася до сумата пари, която трябва да похарчите, за да накарате потребителя да извърши желано действие, което е бизнес целта на кампанията, например закупуване на продукт или абониране за бюлетин. В този случай по-ниският краен резултат обикновено е по-добър.

Цена на продажба (CPS)

Цената на продажба (CPS) измерва връзката между цената на вашите реклами и стойността на вашите продажби. Изчислява се, като се вземат общите разходи за рекламна кампания и се разделят на общата стойност на всички продажби, които могат да бъдат приписани на кампанията, изразени в проценти.

Възвръщаемост на разходите за реклама (ROAS)

Този показател е може би най-важният за ретаргетинг кампании. Той е предназначен да помогне на търговците незабавно да разберат колко ефективна е тяхната кампания. ROAS обикновено се изчислява, като се вземат общите ви приходи от рекламна кампания и се разделят на общите ви разходи за реклама.

ROAS е математически свързан с CPS. Всъщност те са двете страни на една и съща монета. ROAS ви позволява да разберете колко ефективно разходите са преобразувани в приходи. CPS ви позволява да разберете какъв процент от приходите ви е предназначен за разходите на кампанията.

Като общо правило трябва да правите между 1,5 и 5 долара за всеки похарчен долар за ретаргетинг реклама, за да се счита една кампания за успешна. Този диапазон варира значително в зависимост от индустрията, маржовете и конкретните цели на кампанията.

Как търговците да използват статистиката при ретаргетинг кампании - вижте тук втора част на материала!

Ако искате да научите повече за развитието на онлайн търговията, новостите в социалната търговия, приложението на изкуствен интелект в сектора и персонализацията - регистрирайте се за eCommerce Summit 2023! Конференцията ще се проведе на 4 октомври. Вижте повече за събитието тук!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.