Какво трябва да знаете за ретаргетинг статистиката? (II част)

Какво трябва да знаете за ретаргетинг статистиката? (II част)

Всеки опитен търговец знае, че ретаргетингът е един от най-добрите начини за ангажиране с потенциални клиенти. Този подход позволява да се свързвате с хора, които преди това са проявили интерес към бизнеса ви, и е мощен инструмент, когато се използва правилно.

Как обаче да измервате и оптимизирате кампания за ретаргетинг? RTB House обобщава показателите и как да използвате статистиката.

Вижте първа част на материала, в която обясняваме метриките, тук!

Как търговците трябва да използват статистиката при ретаргетинг?

Статистиката разказва история, но ако гледаме грешната статистика, може да се окажем изгубени в гората. В контекста на ретаргетинг трябва да се гледат статистики, които дават повече информация за крайния резултат или вашата целева метрика.

Това означава, че повечето търговци не трябва да се тревожат за броя импресии или техния CTR. Вместо това трябва да се съсредоточат върху показателите, които имат значение за крайния резултат, като CPS/CPA и ROAS.

Как работи това? Нека си представим, че имате затворен бюджет, от който трябва да извлечем най-много приходи. Възвръщаемостта на разходите за реклама (ROAS) пряко влияе върху крайния резултат от кампанията. Напълно е възможно кампания с повече реализации и по-ниска CPA все още да има по-висока възвръщаемост на разходите за реклама (ROAS) поради по-високия AOV или обратното.

За какво трябва да внимават търговците?

Различните доставчици могат да показват статистика по различни начини и това може да има голямо влияние върху резултатите.

Има два модела за измерване на реализациите:

Last-Click—което дава цялата заслуга за реализацията на последно кликнатата реклама (или друг източник на платен трафик).

Post-Click - придава на всички реклами и действия след взаимодействие пълно приписване на реализация.

Управляваните от данни модели на приписване могат да бъдат объркващи, тъй като разпределят кредит въз основа на относителната значимост на допирните точки или специфичните взаимодействия, определени от доставчика. Те могат да бъдат непрозрачни, тъй като често няма пълна яснота относно вътрешната работа на тези модели.

За съжаление, не винаги е толкова просто, тъй като доставчиците на ретаргетинг понякога имат настройка по подразбиране в своите панели за отчитане, която представя статистически данни според моделите на приписване след щракване, тъй като те винаги изглеждат много по-добре от последното щракване, дори ако всъщност плащате за реализации с последно кликване. Това може да доведе до значителни недоразумения, така че е важно да проверите какъв модел гледате.

Ако все още сте объркани от резултатите, които виждате, може да е полезно да сравните данните на вашия доставчик на ретаргетинг с данните от Google Analytics. Винаги ще има някаква разлика, но ако забележите големи несъответствия, важно е да проучите допълнително.

Ако искате да научите повече за развитието на онлайн търговията, новостите в социалната търговия, приложението на изкуствен интелект в сектора и персонализацията - регистрирайте се за eCommerce Summit 2023! Конференцията ще се проведе на 4 октомври. Вижте повече за събитието тук!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.