Какво трябва да знаете за поколението Z? (II част)

Какво трябва да знаете за поколението Z? (II част)

Родено между 1997 г. и 2012 г., поколението Z съставлява до една четвърт от световното население и ще се превърне в най-голямата група потребители през десетилетието. За да достигнат до това динамично поколение, търговците ще трябва да се задълбочат в тенденциите и желанията на представителите му.

Сайтът business2community.com обобщава всички най-въздействащи тенденции върху представителите на това поколение.

Населението от поколението Z съставлява 27% от населението на САЩ и 25% от световното население. Потребителската способност на представителите му се очаква да надхвърли 33 трилиона долара през следващото десетилетие.

Основни ценности като устойчивост и достъпност оформят навиците за пазаруване на представителите на поколението Z. Дистанционната работа и разнообразието са основни приоритети за служителите от това поколение.

Първа част на материала можете да прочетете тук

Мода

Повечето от представителите на поколението Z ценят уникалните, изразителни дрехи. Те също имат бързо променящи се вкусове, вдъхновени от най-новите тенденции. Ето защо марки като Shein, гигант за бърза мода, който добавя до 6000 нови продукта към своя уебсайт всеки ден, се превърнаха в твърд фаворит на младите хора.

Това поколение харесва и стила на винтидж дрехите, като връща модните тенденции от 90-те и началото на този век. Тази носталгия се очаква да се задържи като тенденция и догодина.

Това поколение обича и да спестява. Препродажбата на мода претърпя значителен растеж благодарение на дистрибуторите и инфлуенсърите от поколението Z. Обичайно е типичният гардероб на представител на това поколение да се състои от бърза мода и ценни винтидж екземпляри, намерени в магазини за дрехи втора употреба.

Развлечения

Марки като Netflix, Disney Plus и Spotify продължават да доминират медийното потребление от представителите на поколението Z. Когато става въпрос за стрийминг услуги, съдържанието е цар.

Това поколение очаква съдържание, подходящо за неговите интереси; разнообразие от оригинално съдържание; актуално съдържание.

В съответствие с съзнанието си за разходите 55% от поколението Z подкрепят добавянето на поддържано от реклами ниво в услуга за стрийминг, за да се намалят разходите. През 2022 г. марки като Netflix и Disney Plus се присъединиха към HBO Max и Hulu в предлагането на по-евтини нива, поддържани от реклами.

Според GWI поколението Z основно слуша музика, за да избяга от реалността (42%) и да повдигне настроението си (54%). Тъй като музикалните жанрове стават все по-трудни за дефиниране, компании като Spotify постигнаха голям успех в създаването на плейлисти, които да отговарят на различни настроения.

Социални медии

Поколението Z е първото поколение, което има неограничен достъп до интернет и мобилни устройства от ранна възраст. Не е изненадващо, че поколението Z прекарва шест или повече часа на ден на телефоните си, за да бъде в крак с тенденциите, забавното съдържание, новите марки, игрите, поп културата, работата, интересите, приятелите и семейството.

TikTok, Snapchat, Tumblr и Reddit са 2-3 пъти по-популярни сред представителите на поколението Z, отколкото други поколения. По-конкретно, приложението за споделяне на видео TikTok рязко нарасна в популярността си сред това поколение. TikTok е основната дестинация за поколението Z, като те са над 60% от потребителите на платформата.

За разлика от предишните поколения, поколението Z поддържа по-внимателно психичното си здраве онлайн. Данните от GWI показват спад в общото използване на социални медии от това поколение, причинено от проблеми с психичното здраве. Въпреки това използването на социалните медии за поколението е близо до най-високото си ниво за всички времена.

-една трета от поколението Z се притесняват, че прекарват твърде много време в социалните медии;

-20% казват, че социалните медии им причиняват безпокойство;

-повече жени от поколение Z, отколкото мъже, казват, че социалните медии имат отрицателно въздействие върху имиджа на тялото и самочувствието.

Пътуване

Поради непрекъснато променящите се вкусове поколението Z е по-вероятно да харчи пари за преживявания, които обогатяват ежедневния им живот и психично здраве, вместо за луксозни предмети.

Въпреки своята младост и сравнително ниски доходи, това поколение пътува толкова, колкото и милениалите. Малко над половината от по-възрастните представители на поколението Z (52%) предприемат поне три развлекателни пътувания годишно.

Заради очакваното надминаване на доходите на милениалите и увеличаването на покупателната способност поколението Z се очаква да изпревари милениалите и по отношение на пътуванията. За 87% от пътуващите от поколение Z, които черпят вдъхновение за ваканцията си от социалните медии, YouTube, Instagram и TikTok са техните платформи по избор.

Общо 61% от поколението Z, предприели три или повече развлекателни пътувания през изминалата година, идват от домакинства, които печелят по-малко от 50 хил. долара годишно. Това предполага, че най-младото поколение не чака да има определен доход или спестявания, за да види света; те дават приоритет на пътуванията и намират начини да ги вместят в бюджетите си сега.

Финанси

Що се отнася до техните финанси, поколението Z се интересува от достъпността и удобството. Мобилното плащане и други базирани на приложения услуги, които осигуряват безпроблемни онлайн трансакции, са най-важни за тях.

Общо 41% от поколението Z казват, че спестяват повече пари, отколкото харчат, а 36% казват, че харчат повече пари, отколкото спестяват. Една пета съобщават, че поравно разпределят парите си между харчене и спестяване, а 73% от 24-26-годишното поколение Z са финансово независими.

Освен това докладът разкрива, че по-възрастните представители на това поколение предпочитат да използват дебитни карти пред други методи на плащане. Това предполага, че поколението Z е по-предпазливо по отношение на дълговете, отколкото бейби бумърите и милениалите.

Дигиталните плащания са сред най-малко популярните методи за трансакции. Само 14% от анкетираните казват, че предпочитат опции като Apple или Samsung Pay, Venmo или PayPal. Само 3% избират услугите "купувай сега - плащай по-късно", предлагани в пунктове за продажба и сайтове за електронна търговия.

Работа, разнообразие, устойчивост

Според доклад от 2020 г. на Pew Research Center поколението Z е най-етнически и расово разнообразното поколение в САЩ. Това ново поколение представлява променящия се расов и етнически състав на страната.

По-малък е делът на представителите на поколението Z, които смятат, че работата е централна за тяхната идентичност - 49% за поколението Z в сравнение с 62% за милениалите. Балансът работа/личен живот е нещо, към което поколението Z се стреми и което търси при нов работодател.

И двете поколения обаче еднакво ценят дистанционната и хибридна работа и виждат ползите от нея. 75% от работещите на дистанционни или хибридни позиции биха обмислили да потърсят нова работа, ако работодателят им ги помоли да се върнат в офиса на пълен работен ден.

Според проучване от 2022 г. на Upwork 43% от поколението Z работи като фрийлансъри, както и 46% от милениалите. И за двете възрастови групи основната причина за работа на свободна практика е възможността да се занимават със смислена работа.

Общо 46% от поколението Z и 39% от милениалите казват, че се чувстват стресирани или тревожни на работа през цялото или по-голямата част от времето. Освен това, 61% от поколението Z в сравнение с 49% от милениалите са преживели тормоз или микроагресия на работното място през последните 12 месеца.

Според CNBC поколението Z ще представлява една трета от работната сила до 2025 г. Данните на Pew Research Center показват, че освен че са по-разнообразни на расова и етническа основа от всяко предишно поколение, те също са на път да бъдат най-добре образованото поколение.

Най-привлечено това поколение е от работата в технологичната индустрия. За повечето от тях (80%) най-важно е работата им да е смислена, а 77% искат да работят в компании, чиито ценности са в съответствие с техните собствени. Общо 41% са привлечени от работа, която подкрепя по-голямо, обществено благо - например образование или здравеопазване.

Повече от половината от това поколение разчита на работа на свободна практика, "странична работа" или собствен бизнес като основен източник на доходи, а 25% съобщават, че получават финансова подкрепа от своите родители или настойници.

Социална справедливост

Точно както тихото поколение е оформено от Втората световна война, а милениалите - от атаките на 11 септември, светогледът на поколението Z е оформен от дигиталната ера, безпокойството за климата, променящия се финансов пейзаж, пандемията от COVID-19.

Представителите на това поколение са загрижени за многообразието, социалната справедливост, устойчивостта и проблемите на климата. Често те са определяни като "поколението на социалната справедливост". Това поколение има силно социално съзнание и придава по-голямо значение на социалния активизъм, отколкото по-възрастните поколения.

Проучване на Deloitte показва, че поколението Z иска да решава проблеми. Те също така изискват цел и отчетност от работодателите, марките и обществото като цяло.

Те са поколение, което цени създаването на повече възможности за етническите малцинства и хората от различен или недостатъчно представен произход.

Според констатациите на McKinsey, поколението Z съобщава за чувство на "климатична тревожност", като мнозина цитират, че мислят за съдбата на планетата ежедневно.

Финансите обаче ги затрудняват да дадат такъв приоритет на устойчивостта, какъвто искат. Повече от 50% от поколението Z се притесняват, че ще стане по-трудно или невъзможно да плащат повече за устойчиви продукти и услуги, ако икономическата ситуация остане същата или се влоши. Изследване на GWI показва, че поради тежкия икономически климат поколението Z изглежда се чувства изтощено в усилията си да се бори с изменението на климата.

Перспективи

Поколението Z е по-малко оптимистично за бъдещето. Според Insider Intelligence 68% от поколението Z в САЩ смятат, че страната се движи в грешна посока.

Мнозинството от това поколение също така не очаква периода на финансова несигурност да приключи и има сериозни съмнения относно евентуалната си способност да си купи жилище и дори да се пенсионира.

Ако искате да научите повече за новите тенденции в дигиталното пространство и да почерпите опит от опитни експерти, за да развиете бизнеса си, посетете осмото издание на Digital Annual Summit. Повече за събитието, програмата и лекторите вижте на сайта му: https://digitalsummit.enterprise.bg/

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.