Как инфлуенсърите могат да печелят от метавселените?

Как инфлуенсърите могат да печелят от метавселените?

Да станеш инфлуенсър в социалните медии може да изглежда като бляскаво занимание, но предвид естеството на постоянно променящите се алгоритми в социалните мрежи то може и да не се отплаща чак толкова. Вместо това по-голямата част от приходите отиват за платформи като Facebook и Instagram.

Тенденцията за ръст на популярността на метавселените обаче може да се превърне точно в това, от което инфлуенсърите се нуждаят, за да стимулират брандовете, които представляват, и да реализират печалба в процеса, пише entrepreneur.com.

Инфлуенсърите, които първи се включат в метавселената, ще бъдат тези, които ще отчетат и най-силен ръст на печалбите.

Какво е метавселена

Може би най-лесният начин да получите картина на метавселената е да погледнете как видеоигрите се докосват до нея. Видеоигрите създават пространство или виртуален свят, където играчите могат да взаимодействат помежду си и дигиталния свят около тях.

Геймърите използват усъвършенстван софтуер и хардуер, който позволява взаимодействието между тях, другите играчи и техните компютри.

Видеоигрите обаче далеч не са единственото приложение на метавселената. Meta Platforms (Facebook) стана първото голямо технологично име, което инвестира 10 милиарда долара във виртуална вселена, или метавселена.

Въпреки че Facebook е един от първите двигатели в пренасянето на дигиталната вселена от игралния сектор към други приложения, въпрос на време е други големи технологични компании да последват примера. В случая на Facebook създаването на метавселена ще осигури ново цифрово пространство, в което потребителите могат да взаимодействат помежду си по различни начини.

Приложения на метавселените

Метавселената може да комбинира множество технологии като виртуална реалност и разширена реалност. Тя може да създаде икономика, като дава възможност на потребителите да купуват, продават и създават цифрови стоки.

Идеалната цифрова среда работи с цялата метавселена, като позволява да пренасяте цифрови неща от една платформа на друга. Въпреки това повечето дигитални среди засега се пазят за себе си.

Отвъд видеоигрите, големите технологични компании разработват свои собствени идеи за метавселената. Например Microsoft вижда потенциална цифрова среда, в която създава виртуални заседателни зали за отдалечени работници. От друга страна, Meta Platforms смята, че метавселената ще има фалшиви къщи, където потребителите могат да се мотаят с приятелите си дигитално.

Ясно е, че приложенията на метавселената ще варират значително в зависимост от компанията, но основният елемент на тези цифрови среди е, че те се движат към ден, в който ще станат взаимосвързани. Това е крайната концепция на метавселената.

Това е колекция от цифрови планети, ако щете, всички съществуващи в една вселена, като можете да се придвижвате между тях.

Как инфлуенсърите могат да влязат в метавселената

Какво означава всичко това за инфлуенсърите? Метавселената създава изцяло нов набор от платформи, на които инфлуенсърите да се ангажират с потребителите. Вместо да се ограничават до двуизмерни платформи като Facebook и Instagram, те могат да се включат в нови, взаимосвързани платформи, където ангажираността надхвърля отделни публикации.

Инфлуенсърите ще могат да взаимодействат със своите последователи дигитално по начини, по които никога досега не са могли. Те ще могат да продават цифрови версии на продуктите, които рекламират, чрез незаменими токени (NFT) и криптовалути.

Една фирма, която се утвърди в дигиталния свят, е Post for Rent. Компанията се занимава с инфлуенс маркетинг за различни брандове и създаде свой дигитален щаб в метавселената на Decentraland. Там могат да се купуват, продават и търгуват няколко различни криптовалути, включително LAND токени, които представляват части от собственост, върху които потребителите могат да строят.

LAND токените са NFT, създадени в блокчейна на Ethereum като интелигентни договори. Потребителите могат също да използват токени MANA, които са заменяеми токени, за закупуване на парцели LAND.

Инфлуенсърите, които създават такива пространства, имат нова вселена от потенциални последователи, с които да се ангажират.

Метавселена, фокусирана върху инфлуенсъри

Други фирми, които се занимават с инфлуенс маркетинг, също създават метавселени. Например Metafluence обслужва преди всичко инфлуенсъри и, в допълнение, техните последователи и брандовете, които представляват. Фирмата създава нова метавселена специално за инфлуенсъри.

Подобно на Decentraland, Metafluence позволява на инфлуенсърите да изграждат дигитални домове за себе си и да се ангажират със своите последователи, докато рекламират любимите си марки. Въпреки това, за разлика от Decentraland, Metafluence се фокусира изцяло върху инфлуенсърите и така се превръща в първокласна виртуална площадка за всеки, който иска да бъде в крак с любимите си инфлуенсъри и брандове.

Криптовалутата на метавселената Metafluence е токенът METO. Инфуленсърите могат също да продават цифрови колекционерски стоки и NFT, което е потенциално доста печеливш поток за тях.

Генезисът на метавселената предоставя значителни възможности за инфлуенсъри, които имат креативни идеи за популяризиране на своите марки. Въпреки това, ключът към успешното използване на метавселената за целия ѝ потенциал, се крие в избора на дигитална среда.

Има много метавселени, но докато станат оперативно съвместими, инфлуенсърите ще трябва да мислят повече, преди да изберат.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.