Как COVID-19 промени осъзнатостта на потребителите за опаковките? (II част)

Как COVID-19 промени осъзнатостта на потребителите за опаковките? (II част)

Пандемията от COVID-19 оказа трайно въздействие върху опаковъчната индустрия, тъй като електронната търговия продължава да расте и опасенията на потребителите относно здравето, хигиената и устойчивостта се превръщат в норма.

Доклад на GlobalData - компанията-майка на Packaging Gateway, подчертава мащаба, в който глобалните блокирания предизвикват нарастване на онлайн продажбите. Много домакинства възприемат нови навици за пазаруване.

Първа част на материала - за изискванията към опаковките на поколението Z, можете да прочетете тук!

Според доклада онлайн пазаруването устойчиво ще расте. Като се има предвид, че голям брой потребители - около 25% от анкетираните, ще продължат да работят от дома си и след пандемията, електронната търговия се превърна в удобство, от което мнозина предпочитат да не се отказват.

В рамките на продажбите има отделени сегменти, които се възползват най-много от пандемията. Бързата търговия, или "Q-commerce", набира популярност като канал при поискване на стоки, които обикновено се доставят за по-малко от един час. Някои платформи обещават и доставки до 10 минути след поръчките.

"Удобството се превърна в ценна стока за потребителите с ограничено време и много от тях са готови да плащат по-високи цени за услугата като следващото ниво на клиентското изживяване", посочва се в доклада.

Опаковъчната индустрия успешно се възползва от нарастващото потребителско търсене за пазаруване онлайн. Откакто пандемията започна през март 2020 г., обявите за активни работни места за опаковане са над средното равнище.

Повишена екологична осведоменост на потребителите

В разгара на пандемията, когато много домакинства прекарваха цял ден у дома, кошчетата бяха препълнени с опаковки заради онлайн пазаруването. Обществеността бързо осъзна, че новите ѝ пазарни навици водят до повече битови отпадъци.

"Потребителите все повече държат компаниите да отговарят за техните етични и екологични практики и базират решенията си за покупка на действията на компаниите", отбелязва се в доклада. "Устойчивата опаковка е важна, защото пряко влияе върху поведението на клиентите след консумация", допълва се в документа.

Тежестта се прехвърли върху марките и търговците на дребно, за да се гарантира, че те се снабдяват само от доставчици на опаковки, които са истински ангажирани с устойчивостта. Примерите включват схеми за повторна употреба на опаковки и екологични алтернативи.

Компаниите рискуват да увредят марката и да отблъснат потребители, ако не се фокусират върху устойчивостта.

Според GlobalData 56% от потребителите по света са лоялни към марки, които имат наложени екологични практики. Това означава, че марките, които въвеждат иновации и въвеждат мерки за намаляване на използването на пластмаса и/или прилагат политики за рециклиране и повторна употреба, ще имат полза от тази тенденция.

Пандемията ускори покупката на екологични продукти като цяло - например дрехи втора употреба, био препарати и стоки за почистване на дома, продукти с опаковки, които позволяват връщане и повторно пълнене, и наложи потребителското поведение, свързано с т.нар. "нулев отпадък".

Цена и удобство

GlobalData посочва, че финансите също са в сферата на загриженост за потребителите поради пандемията, заради която мнозина изгубиха работата си и им е трудно да намерят нова или да възстановят предишните си доходи. В Обединеното кралство приблизително 1 на всеки 20 души е бил без работа към май 2021 г., според Службата за национална статистика. В резултат на това потребителите са привлечени към достъпни продукти и тази загриженост е подходящо адресирана от фокуса на марката върху достъпни ценови точки.

Въздействието на COVID-19 доведе до това, че много фирми или се борят да останат на повърхността, или трябва да се научат как да се справят с нарастващите онлайн поръчки. Междувременно опасенията на потребителите за околната среда доведоха до увеличаване на търсенето на опаковки без пластмаса и предприятията трябваше да вземат предвид това, когато вземат бъдещи решения, свързани с опаковките.

Уроци за опаковъчната индустрия отвъд COVID-19

Поведението на потребителите се промени заради пандемията, те са все по- загрижени за излезлите от употреба опаковки и компаниите, които предприемат мерки в подкрепа на устойчивостта, ще спечелят.

Стремежът към постигане на целите на ESG може да има цена, но производителите в опаковъчната индустрия непрекъснато работят върху нови, достъпни, устойчиви решения, които бизнесът може да използва в своя полза. Компаниите трябва да гарантират, че опаковките на продуктите могат да бъдат рециклируеми, повторно използвани или биоразградими, за да постигнат глобалните цели за нулеви нетни емисии до 2050 г. Тези, които не го направят, рискуват да изгубят сериозен пазарен дял.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.