Как AI променя икономиката на създателите: Уроци от YouTube

Как AI променя икономиката на създателите: Уроци от YouTube

Платформите за създатели на съдържание, като YouTube, започнаха да включват генеративни AI инструменти в своите продукти. Това означава, че създателите и търговците могат да използват генеративни AI инструменти, без дори да го осъзнават.

Рекламодателите в YouTube вече се възползват от изкуствен интелект (AI) чрез препоръки, инструменти за оптимизация и други рекламни решения, пише Insider Intelligence.

Ето три начина, по които AI променя икономиката на творците:

Процесът по създаване на съдържание се ускорява

Видео с кратка форма като YouTube Shorts, TikToks и Instagram Reels намалиха бариерата за създаване на съдържание. Генеративният изкуствен интелект засили тази тенденция.

"Генеративният AI ще опрости и ускори процеса на създаване на съдържание", пише анализаторът на Insider Intelligence Джазмин Енбърг в доклада "ChatGPT и генеративният изкуствен интелект в икономиката на създателите".

Генерираните от AI идеи, прозрения и очертания на YouTube помагат за ускоряване на процеса на създаване на съдържание. Целта е да се генерират повече нови идеи за създаване на съдържание от творците.

Повече хора могат да станат творци

Генеративният изкуствен интелект намалява разходите и времето, необходимо за създаване на съдържание. Така повече хора ще могат да започнат да създават съдържание.

Dream Screen например е функция, която позволява на създателите да генерират фонови изображения и да използват свободен текст, което означава, че те няма да се нуждаят от зелен екран или умения за графичен дизайн.

Платформата разполага и с инструмент, който преобразува хоризонтално видео във вертикално. Така създателите няма да имат нужда от силно специфични умения за редактиране на видео, за да могат да превърнат дългоформатно видео в кратко видео (Shorts).

Според прогноза на Adobe от май 2022 г. създателите на съдържание по света могат да достигнат до 303 млн. души.

Съдържанието на създателите става глобално

Генеративният изкуствен интелект може да се използва за свързване на творците с международна публика. Автоматизираният дублаж помага за превод на съдържание за зрители, които говорят различни езици. Така глобализацията на съдържанието ще напредне по-бързо.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.