YouTube еволюира от скромна платформа до всеобхватна машина за излъчване и търсене на видео. Тъй като броят на потребителите на платформата нараства, все повече създатели на съдържание използват YouTube, за да се свързват със зрителите и да изграждат общност около своята марка.
Интерактивните функции на YouTube, като коментари и предаване на живо, позволяват пряка ангажираност на зрителите и ги карат да се чувстват ценени. Алгоритъмът на платформата насърчава откриваемостта, като помага на създателите да достигнат до нови аудитории и органично да развиват своите общности.
Business.com обобщава как можете да използвате YouTube, за да изградите общност около вашата марка.
Това, за което трябва да се внимава, е, че обхватът на съдържанието е огромен, което е предизвикателство за създателите на ново съдържание, защото е по-трудно да се откроят. Разбирането на вашата аудитория и механиката на платформата е от решаващо значение за изграждането на вашата общност
Съобразете канала си с имиджа на марката
Каналът на вашата марка в YouTube трябва да показва кои сте вие и вида на видеоклиповете, които ще споделяте, така че зрителите да могат да решат дали вашето съдържание би им харесало. От съществено значение е да култивирате и влеете имиджа на марката си във всички аспекти на канала си.
Помислете за банерите и профилните си изображения, текста, връзките, когато за първи път разработвате своя брандиран канал в YouTube. Всички тези елементи трябва да представят вашия бизнес точно, така че да привлечете абонати, които ще се интересуват и ще се ангажират с вашето съдържание.
Вашите видео метаданни, включително надписи, алтернативен текст, описания и заглавия, трябва да съответстват на гласа на вашата марка, за да се свържете с вашата целева аудитория. Включете връзки към другите си социални медийни профили и уебсайт във вашите видеоклипове и описания, за да насърчите връзката с аудиторията си във всички канали.
Създайте видео плейлисти
Зрителите на YouTube по целия свят прекарват около 29 часа, използвайки мобилното му приложение всеки месец, според Statista. Насърчете потребителите да прекарват повече време в канала ви, като създавате плейлисти, Зрителите на YouTube по целия свят прекарват около 29 часа, използвайки мобилното му приложение всеки месец, според Statista. Насърчете потребителите да прекарват повече време в канала ви, като създавате плейлисти.
Осигурете стойност на вашата целева аудитория.
Разбирането на вашата целева аудитория и нейните нужди е решаващ аспект от успеха в YouTube. Създавайте видеоклипове, които решават проблеми, образоват или забавляват, като същевременно остават автентични за вашата марка. Съсредоточете се върху предоставянето на последователно, ценно съдържание, което директно отговаря на нуждите и интересите на вашата целева аудитория.
Насърчавайте действието
Включете призиви към действие (CTA) във вашето видео съдържание, за да накарате зрителите да извършат определено действие, като например абониране за вашия канал. Можете да насърчавате зрителите си да харесват, коментират и да се абонират. Нека CTA са директни и прости за разбиране, така че зрителите да са по-склонни да преобразуват.
Бъдете разумни с действията, които искате вашата аудитория да изпълни, тъй като твърде много CTA могат да объркат и разочароват вашите зрители.
Ангажирайте се с аудиторията си
За да изградите онлайн общност от зрители на YouTube, ангажирайте се постоянно с тях. Редовно преглеждайте и отговаряйте на коментари. Публикувайте анкети, за да попитате зрителите кой тип съдържание искат да видят най-много. Поискайте тяхното мнение относно спецификата на ритъма на публикуване, като например дните и часовете, в които са най-активни.
Ангажирането с вашата аудитория помага за хуманизирането на вашата марка и показва на зрителите, че искате да създадете съдържание, което резонира с тях.
Възползвайте се от раздела за коментари на вашите видеоклипове, тъй като това може да бъде център на ценна информация, като например темите или типовете видеоклипове, от които вашата аудитория се интересува най-много. Поздравете или маркирайте потребителите, които са вдъхновили новите ви видеоклипове.
Грешки в YouTube, които трябва да избягвате
Грешките са част от учебния процес, но е полезно да знаете как да ги разпознавате. Ето някои често срещани неща, в които създателите на съдържание грешат, и какво можете да направите вместо това.
Не обръщат внимание на данните. Ако "съдържанието е царят", управляваното от данни съдържание е господарят на маркетинга в социалните медии и дигиталната вселена. Създаването на съдържание въз основа на резултати, управлявани от данни, е най-добрата практика, която можете да приложите, когато разработвате цялостната си маркетингова стратегия за марката и видеоклипове за вашия канал в YouTube. Таблото за анализ на YouTube предоставя няколко ключови индикатора за ефективност (KPI), които могат да информират и прецизират процеса на публикуване на видеоклипове.
Липса на цели. За да дадете на канала си в YouTube най-добрия шанс за успех, идентифицирайте целите на канала си и стратегизирайте как вашето видео съдържание може да помогне за постигането на тези цели. Стартирането на вашия канал в YouTube, без да се вземат предвид резултатите за цялостната ви марка, вероятно ще доведе до разединено изживяване при гледане. За да сте сигурни, че каналът ви е в съответствие с цялостната ви маркетингова стратегия, помислете коя измерима цел се опитвате да постигнете със съдържанието си в YouTube.
Прахосване на бюджета. Не можете да си позволите да пропилеете дори една стотинка от бюджета си, ако имате ограничени маркетингови средства, предназначени за вашия канал в YouTube. Може да се изкушите да се свържете с рекламна агенция, която да ви помогне да създадете конкретни кампании за привличане на трафик към определени видеоклипове в канала ви. Помощта на една агенция обаче не винаги е устойчива и вероятно ще доведе само до малък скок в гледанията и абонатите. Заложете на собствена стратегия за видео маркетинг въз основа на холистичното представяне на цялата ви библиотека със съдържание.
Не се качват достатъчно видеоклипове. Може да изглежда като трудна задача да публикувате нови видеоклипове по фиксиран график, особено ако съдържанието, което създавате, отнема много време. Постоянството обаче е това, на което публиката иска да разчита. Ако една от целите на вашия канал в YouTube е да насърчите чувството за общност с вашите зрители, един от най-лесните начини да го направите е чрез постоянно качване на нови видеоклипове. Поддържането на щателен график за публикуване е необходимо за изграждането на стабилна библиотека със съдържание. Това също помага да поддържате канала си активен и да увеличите броя на качествените си абонати.
Ексклузивно качване на кратки видеоклипове
Възходът на TikTok и множеството опции за създаване на видеосъдържание с кратка форма може да ви накарат да повярвате, че създаването само на YouTube Shorts би било най-доброто. YouTube използва гледани минути като KPI за класиране на ефективността на видеото, така че по-дългите видеоклипове се представят по-добре в канала в сравнение с по-краткото съдържание. Това е страхотна новина за създателите, които искат да навлязат в дълбочина и да предоставят подробна, смислена информация на своята аудитория.
От гледна точка на оптимизацията за търсачките е по-добре за вашия канал, ако например зрител гледа 20 минути от 90-минутен видеоклип, отколкото ако някой гледа целия 10-минутен видеоклип. Както всеки друг уебсайт, YouTube също проследява колко време посетителите прекарват на вашата страница и публикуването на по-дълги видеоклипове може да помогне за намаляване на степента на отпадане на канала ви.
Краткото съдържание обаче също си има свои цели и комбинацията от кратки и видеоклипове е от полза за аудиторията. Експериментирайте с различни формати, като същевременно останете верни на марката си, след това проследете показателите си и коригирайте според нуждите. В крайна сметка ключът към успеха в изграждането на общност в YouTube е точно като развиването на всеки друг вид взаимоотношения: бъдете искрени, бъдете последователни и бъдете социални.