Инфлуенсърите в Италия ще спазват същите правила за рекламата като медиите

Инфлуенсърите в Италия ще спазват същите правила за рекламата като медиите

Инфлуенсърите в социалните мрежи в Италия скоро ще трябва да спазват същите правила като традиционните медии, когато публикуват съдържание онлайн. Дейностите на инфлуенсърите ще преминат под надзора на Италианския орган по комуникациите (AGCOM), съобщава BBC.

Така Италия става втората държава в Европа, която въвежда строги регулации за дейността на инфлуенсърите, след Франция.

Първоначално правилата ще се прилагат за създатели на съдържание с повече от един милион последователи. В последствие и останалите влиятелни лица в социалните медии ще трябва да се адаптират към правилата, които предвиждат солидни глоби, ако не се обозначава сътрудничество с брандове или не се разкриват търговски интереси.

Размерът на глобите може да достигне от 250 хиляди евро до 600 хиляди евро.

От AGCOM коментират в изявление, че мерките се отнасят до "търговската комуникация и защитата на основните права на хората, непълнолетните и спортните ценности".

В случай на позициониране на продукти, "влиятелните лица са длъжни да вмъкнат предупреждение за рекламния характер на съдържанието", допълва се в изявлението.

Решението за въвеждането на регулации за инфлуенсърите е свързано със скандала с топинфлуенсърката Киара Ферани. През декември Ферани, която има почти 30 милиона последователи в Instagram, беше глобена с почти 1,1 млн. евро заради публикация, в която твърди, че продажбите на ексклузивен коледен сладкиш, брандиран с нейното име ще помогнат за финансирането на детска болница в Торино.

Оказа се, че производителят на изделието е дал 50 хиляди евро на болницата месеци преди пускането му на пазара и продажбите няма да се използват за допълнителни дарения. Същевременно голяма част от приходите от продажбите на сладкиша са били предназначени за самата Ферани. Цената на изделието е 9 евро, което е почти три пъти над стандартната цена на класическото италианско пандоро. Ферани е спечелила около 1 млн. евро от продажбите.

Производителят на сладкиша също плати глоба в размер на почти половин милион евро за подвеждане на потребителите.

Наскоро италианската полиция обяви, че Киара Ферани ще бъде официално разследвана за измама по случая.

През октомври Европейската комисия обяви, че ще засили контрола върху бизнес практиките и дейностите на влиятелните лица. Ат Брюксел посочват, че създателите на цифрово съдържание ще трябва да "следват честни търговски практики и техните последователи имат право на прозрачна и надеждна информация".

Киара Ферани изгуби около 200 хиляди последователи заради скандала със сладкиша. Изоставиха я и някои ключови клиенти, сред които Coca-Cola.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.