Франция затяга регулациите за инфлуенсърите

Франция затяга регулациите за инфлуенсърите

Франция изглежда се заема с инфлуенсърите. В продължение на месеци министърът на икономиката на страната Брюно льо Мер публично се гневи на измамни и подвеждащи реклами, популяризирани от риалити звезди и известни личности в социалните медии.

Сключено политическо споразумение по въпроса между партията "Възраждане" на президента на Франция Еманюел Макрон и социалистите в парламента дава заявка да регулира обхванатия от скандали сектор още през пролетта, пише Politico.

"Инфлуенсърите имат голяма тежест, така че носят голяма отговорност. Правилата не се спазват достатъчно и трябва да бъдат засилени", коментира Льо Мер пред френско радио тази седмица. "Има интересни предложения от страна на парламентаристите, ще се опитаме да договорим общ текст", допълва той.

Инфлуенсър икономиката процъфтява в световен мащаб, тъй като брандовете прехвърлят пари от традиционните медии към създателите на съдържание. Те са по-успешни при рекламата на продукти и услуги пред по-младите аудитории в платформи като Instagram, YouTube, TikTok и Snap.

Само във Франция индустрията за онлайн влияние се оценява на няколкостотин милиона евро.

Наред с традиционните луксозни стоки като коли и дрехи, инфлуенсърите популяризират и много съмнителни продукти, като хапчета за отслабване, пластични операции и криптовалути.

Сред скандалите, които привлякоха вниманието на политиците към инфлуенсър пазара във Франция, е враждата между инфлуенсърката Магали Берда и рапърът Бууба, които си отправят взаимни обвинения в измами. Риалити звездата Набила Бенатия-Вергара, която е определяна като френската Ким Кардашиян, беше глобена с 20 хил. евро за популяризиране на биткойн, без да разкрие на своите 3,6 милиона последователи в Snap, че платформа за търговия на криптовалутата ѝ е платила за това.

Франция има традиции в онлайн регулациите и инфлуенсърите няма да избягат от тях. Редица скандали и противоречия накараха групи от целия политически спектър да настояват поотделно за по-строги правила за прозрачност, ограничаване на рекламите на рискови продукти и въвеждане на повече задължения за онлайн платформите.

Льо Мер започна консултация по въпроса през януари и вече е събрал 12 хил. мнения. Двата отделни законопроекта на "Възраждане" и социалистите ще бъдат обединени в един текст, който ще бъде готов и внесен за обсъждане от френския парламент вероятно през март. Законопроектът ще включва разпоредби за определяне на правния статут на инфлуенсърите и изискване тези, които живеят в чужбина, да имат законно представителство във Франция. Много от френските инфлуенсъри живеят в Дубай по данъчни причини.

Законодателите искат да наложат и повече задължения на онлайн платформите, например инструменти, с които потребителите да маркират опити за измами. Тези задължения ще бъдат в съответствие със Закона за цифровите услуги на ЕС.

Съвсем скоро френските депутати ще разгледат и отделен законопроект за забрана рекламата на пластична хирургия и лекарства, както и на рискови финансови инвестиции, включително криптовалути.

Още за тенденциите на инфлуенсър пазара можете да научите тук

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.