Десетте най-големи пазари за онлайн търговия в света

Десетте най-големи пазари за онлайн търговия в света

Индустрията на електронната търговия непрекъснато се разраства в световен мащаб. С всеки изминал ден се появяват нови пазари за електронна търговия, а утвърдените пазари достигат нови етапи на развитие.

Business.com предлага поглед към десетте най-големи е-пазари в света, като се базира на данни на eMarketer.

Китай

Китай е най-големият пазар за електронна търговия в света, където царуват дъщерните дружества на групата Alibaba - Taobao, Alibaba.com и Tmall. С годишен темп на растеж от 21% Китай е и един от най-бързо развиващите се пазари за електронна търговия. Годишните онлайн продажби достигат 2,78 трлн. долара. Делът на е-продажбите от общите продажби на дребно е 52%.

САЩ

След като властваха на световния е-пазар повече от десетилетие, САЩ отстъпват и в момента са вторият най-голям пазар. Лидери там са гигантите в електронната търговия Amazon и eBay. Електронната търговия в САЩ отчита стабилен растеж във всички сектори. Годишните онлайн продажби възлизат на 843 млрд. долара, а делът на електронната търговия от общите продажби на дребно е 19%.

Великобритания

Въпреки малкия си размер, Обединеното кралство е голям играч в електронната търговия и спокойно си осигурява третото място на световната сцена. Amazon U.K., eBay U.K. и Asos са водещите уебсайтове за електронна търговия в Обединеното кралство. Годишните продажби са за 169 млрд. долара, а делът на електронната търговия от общите продажби на дребно е 4,8%.

Япония

Япония е водещ играч в m-commerce (мобилна търговия, което, разбира се, е бъдещето на електронната търговия) в света. Rakuten е водещата платформа за електронна търговия в Япония, която през годините придоби много сайтове за електронна търговия по света, включително Play.com в Обединеното кралство. Годишните онлайн продажби в Япония възлизат на 144 млрд. долара, а делът на електронната търговия от общите продажби на дребно е 3%.

Южна Корея

Страната с най-бърз безжичен интернет, Южна Корея, е на пето място в този списък. Южна Корея също е един от водещите пазари за m-commerce. Най-големите имена в електронната търговия в страната са Gmarket и Coupang. Годишните онлайн продажби възлизат на 120 млрд. долара, а делът на електронната търговия от общите продажби на дребно е 2,5%.

Германия

Германия е вторият по големина пазар за електронна търговия в Европа. Amazon е основен играч и на германския пазар. eBay и местният онлайн търговец на дребно Otto са другите големи играчи в страната. Годишните онлайн продажби там възлизат на 101,5 млрд. долара, а делът им от общите продажби на дребно е 2,1%.

Франция

С местни играчи като Cdiscount и Veepee френският пазар за електронна търговия е на шесто място в света. Подобно на други големи европейски пазари за електронна търговия обаче, Amazon измести местните марки и вече царува и във Франция. Годишните онлайн продажби са за 80 млрд. долара, а делът на електронната търговия от общите продажби на дребно достига 1,6%.

Индия

Индия е един от най-бързо развиващите се пазари за електронна търговия. Годишните онлайн продажби са за 67,5 млрд. евро, а делът на електронната търговия от общите продажби на дребно е 1,4%.

Канада

Канада е огромен пазар за електронна търговия, но с малка конкуренция. Естествено, Amazon доминира на пазара страната, следван от Walmart. Предвид възможностите, които Канада представя като пазар за електронна търговия, чуждестранните марки също се опитват да вземат дял. Годишните онлайн продажби са за 44 млрд. долара, а делът на електронната търговия от общите продажби на дребно е 1,3%.

Испания

Три основни компании доминират на пазара за електронна търговия в Испания. Според EcommerceDB Amazon, El Corte Ingles и PcComponentes представляват 30% от всички онлайн приходи в Испания. Годишните продажби възлизат на 37 млрд. долара, а делът на електронната търговия от общите продажби на дребно е 0,72%.

Глобални тенденции в електронната търговия

Интернет на нещата (IoT) ще продължи да влияе върху електронната търговия през 2023 г. и след това. С IoT компаниите могат да събират данни по-бързо, за да дават отговори в реално време. Като пример, платформа за електронна търговия може да изпрати на клиент предупреждение, когато даден продукт е на изчерпване, и автоматично да го купи вместо него.

Друга тенденция в електронната търговия е, че търговците на дребно увеличават наличността в множество канали. Вместо да продават изключително чрез специален уебсайт на марката, компаниите разширяват своите канали за продажба и в Amazon, eBay, Facebook, Pinterest и др.

Опростеното плащане е основна тенденция в електронната търговия. Купувачите често изоставят количките си, след като разберат, че процесът на плащане е дълъг и сложен.

Най-големите онлайн търговци на дребно в света

Най-големите онлайн търговци на дребно имат несравнима опора не само на собствените си територии, но и в целия свят. Повечето от тези компании са американски. Според данни от Statista за 2020 г. това са най-големите уебсайтове за търговия на дребно в света:

Amazon.com

JD.com

Walmart.com

Apple.com

BestBuy.com

Amazon.de

HomeDepot.com

Target.com

Amazon.co.uk.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.