Асоциирането с милиардера и съветник на американския президент Доналд Тръмп Илон Мъск и злоупотребата с изкуствен интелект са сред най-сигурните начини компаниите да навредят на марките си. Това установява ново проучване сред 117 международни лидери в сферата на връзките с обществеността от 17 държави и 58 индустрии, цитирано от британския в. Guardian.
Тези констатации произтичат от оценка, извършена от Консултативния съвет за глобален риск, председателстван от ръководителя на Администрацията за малък бизнес на САЩ по време на президентството на Джо Байдън Изабел Гузман.
В изявление Брет Бруен от Global Situation Room, базираната във Вашингтон фирма за връзки с обществеността, която е поръчала изследването, коментира, че "индексът на риск за репутацията" на съвета съдържа "недвусмислено предупреждение" за главните изпълнителни директори.
Близо 30% от анкетираните посочват, че подкрепата за Мъск създава най-голяма вероятност от увреда на марките.
Най-богатият човек в света - чиито активи включват аерокосмическата компания SpaceX, производителят на електрически превозни средства Tesla и социалната медийна платформа X, финансира кандидатпрезидентската кампания на Тръмп за втория му мандат в Белия дом.
След като Тръмп се завърна в Овалния кабинет през януари, Мъск ръководи бруталните съкращения на административен персонал, проведени от т.нар. отдел за правителствена ефективност. Гузман казва, че тази позиция му е дала "противоречиво вездесъщо присъствие в медийния пейзаж".
Това наблюдение е в съответствие и с други проучвания на общественото мнение. "Въздействието на асоциирането с влиятелни фигури в днешната силно поляризирана среда не може да бъде подценявано", пише Гузман в коментар към доклада.
Още по-голяма заплаха за брандовете представлява създаването на дълбоки фалшификации, дезинформация, пристрастно вземане на решения или неетични приложения, които причиняват вреда или манипулират общественото възприятие, посочват авторите на изследването.
"Изкуственият интелект, ако не бъде разбран или управляван в компаниите, може да има невероятен ефект, който да не е обратим", подчертава се в доклада. Организациите трябва да разглеждат политиките си за изкуствения интелект като еднакво стандартни с тези, които отчитат по-обикновени аспекти на техните операции.
Намаляването на инициативите за многообразие, равнопоставеност и включване, които осигуряват справедливо отношение и пълноценно участие на всички лица, е третият най-голям риск за брандовете.
Антиконкурентните практики и обвиненията в клевета попадат в топ пет на рисковете
"Тези данни не са просто числа; те показват сложните комуникационни предизвикателства, пред които са изправени организациите", подчертава Гузман.