Креативност, технологии, иновации: Как да върнете бизнеса към растеж през 2021 г.? (II част)

Креативност, технологии, иновации: Как да върнете бизнеса към растеж през 2021 г.? (II част)

Креативността, технологиите и иновациите са още едно предимство за онези, които искат да се върнат към растеж през 2021 г. 2020 г. беше предизвикателна за бизнеса, но предостави възможност за ново начало и ново изграждане на брандовете.

Brave New Normal, доклад на комуникационната агенция dentsu, представя най-актуалните тенденции за всеки бизнес, който иска да расте като доставя преживявания, свързва и се свързва със своите клиенти, вдъхновява ги и им дава глас.

Технологията отключва силата на свързаното творчество и това е най-голямата възможност, която нашата индустрия има, коментира Джен Лин, главен изпълнителен директор, dentsu Creative.

Агенцията обобщава пет тенденции, които ще просъществуват дълго и ще оформят бъдещето на креативните индустрии и технологиите.

Първа част на материала можете да видите тук!

По-малко човешки контакт

От една страна, през 2020 г. се увеличиха драстично безконтактните технологии в магазините, за да се снижи риска от заразяване. За да се противопоставят на това обаче, брандовете възприеха нови начини за възстановяване на чувството за човечност и лично обслужване на клиентите. Това ще направи онлайн търговията по-социална и по-лична, задвижвана от платформи за стрийминг на живо от следващо поколение.

Много фирми разработиха онлайн консултиране и инструменти за персонализация, използвайки комбинация от различни технологии, като чатбот, разширена реалност и видео консултации. Това внася опита и преживяването от физическите обекти в домовете на потребителите.

За брандовете това означава, че магазините им могат да станат по-функционални и технологични, да се превърнат в своеобразни студия, а персоналът в тях да презентира, не просто да продава. Инвестициите във виртуални инструменти ще се отплатят на бизнесите и брандовете, които предлагат такива услуги, ще просперират.

Изкуственият интелект

На фона на пандемията личните здравни данни станаха публична собственост. В бъдеще, в което може да диагностицира настинка, автомобилите могат да идентифицират разсеяните шофьори, а банковите ни сметки да проследяват въглеродния отпечатък, очакваме постоянно напрежение между поверителността, личното благосъстояние и обществения интерес.

Сериозно се изстрелва напред и биометричната технология. Стартиращи фирми и пионери в интернет предлагат на хората по-голям контрол и яснота относно собствените им данни - все по-чувствителна тема в съвременния свят.

Изключително важно е и емоционалното равновесие. Както Alexa, така и Halo могат да открият и проследяват промени в настроението на хората. Приложенията за медитация и релаксация непрекъснато се увеличават през последните години, като растежът се ускори особено в последните месеци. Някои приложения насърчават безплатното членство на здравни работници, създават се и групи за подобряване на живота на потребителите чрез технологии.

Поредица от технологични иновации целят да улеснят потребителите и по отношение на пазаруването, като проследяват индивидуалния си въглероден отпечатък. Блокчейн технологията играе все по-голяма роля за това.

За брандовете това означава, че трябва да заложат повече на уелнес и да помислят как да допринесат за физическото и емоционалното добруване на потребителите. Всеки бранд ще трябва да ползва данните отговорно и все повече ще се появяват и брандове, които консумират по-малко, но по-значими данни.

Съюзничество

Наред с индивидуалното благосъстояние, когато социалните неравенства се разширяват, виждаме новооткритата необходимост марките да работят за социалното благо. Занапред ще видим, че марките се засилват като съюзници в стимулирането на структурните и системни промени.

Засилва се влиянието на брандовете върху общностите, като все повече хората се чувстват привлечени от бизнеси, които изповядват техните ценности и отиват отвъд клишираните волеизявления, свързани с важните социални проблеми, като изменението на климата, дискриминацията и т.н.

Търговците все повече разпознават като възможност повторната търговия. Някои платформи улесняват брандовете, като смекчават логистичните въпроси около препродажбата на артикули. Това е от критична важност, ако индустрията иска да върви към устойчива промяна.

За брандовете това ще означава на първо място да не вредят, да се подготвят за промяна, като започнат с изграждането на своите екипи, и да създадат услуги и продукти за всеки потребител.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.