Какво да очакваме от поведението на потребителите през 2021 г.?

Какво да очакваме от поведението на потребителите през 2021 г.?

Поради кризата, пред която сме изправени, и нарастването на инфекциите от новия коронавирус е любопитно какво ще бъде поведението на потребителите през 2021 г.

Онлайн изданието entrepreneur.com обобщава доклад на анализаторската компания EY за очакванията и чувствата на потребителите в условията на икономическа и здравна криза, както и да предвиди техните предпочитания и навици в тази динамична и сложна среда.

Проучването, проведено през първите седмици на януари тази година чрез дигитални медии, разкрива, че настроението на анкетираните през следващите месеци показва известна загриженост, тъй като 40% смятат, че инфекциите ще продължат да нарастват, а 25% не вярват че ситуацията ще се подобри през следващите месеци. 26% обаче ще продължат да излизат по същия начин, но със съответните мерки за сигурност.

Трябва да се отбележи, че само 7% от участниците в проучването планират да се върнат скоро към начина на живот преди COVID поради развитието на ваксините, въпреки факта, че 70% планират да се ваксинират, а останалите или категорично не желаят, или още се колебаят.

Малко по-оптимистичен сценарий

Общо 42% от анкетираните смятат, че икономическата ситуация ще се влоши през 2021 г., 29% смятат, че тя ще се подобри, а останалите 29%, че ще остане същата. Възприятието на потребителите за финансовото им състояние обаче показва малко по-оптимистичен сценарий, при който 38% избират разумното харчене, а 31% - запазване на спокойствие и продължаване на живота. Само 16% от анкетираните искат да спестяват повече, 10% - да намалят още разходите си, а 5% - да се върнат по-скоро към нормалното.

"Потребителските навици са се променили паралелно с поведението на кризата и ще продължат да се променят. Поради тази причина компаниите трябва да бъдат гъвкави, за да идентифицират промените в потребителското търсене и да коригират стойностната оферта, в допълнение към възприемането на устойчиви и гъвкави бизнес и оперативни модели към постоянната нестабилност и несигурност в бизнес средата, както местната, така и международната", коментират от EY.

Проучването разкрива още, че 35% от анкетираните смятат, че нивото на потребление ще бъде повлияно през следващите месеци от икономическата несигурност. Други 30% смятат обаче, че ще консумират по същия начин, докато 18% посочват, че ще бъдат засегнати от втората вълна на пандемията.

Предпочитания за консумация и навици

От друга страна, трите категории, за които се очертава по-сериозно потребление в следващите месеци, са храна, красота/лична грижа и мода. По отношение на предпочитанията в консумацията на храни най-популярните категории са: здравословни, естествени и местни.

Освен това 77% от анкетираните посочват, че най-важният атрибут при закупуване на продукт е качеството, 57% - достъпност, 47% - промоции и отстъпки, и 37% - въздействието на продуктите върху околната среда.

По същия начин социалното дистанциране неизбежно е променило начина на работа и пазаруване, което кара цифровите медии да придобиват голямо значение всеки ден. Домашният офис е новото нормално, защото 40% от анкетираните все още нямат определена дата да се върнат на работа на място.

В допълнение, електронната търговия ще продължи да бъде незаменима за потребителя, тъй като 50% ще правят по-голямата част от покупките си по хибриден начин, 30% цифрово и само 20% физически.

В този контекст компаниите, освен че се стремят да задоволят цифровите очаквания на потребителите и служителите, ще имат предизвикателството да се съобразят с новите инициативи за реформиране на аутсорсинг и работа от разстояние и да се трансформират в цифрови организации.

Дистанцията остава

Въпреки че започват годината с нови цели, над 70% от анкетираните потребители изглежда не са готови да се върнат към дейности като пътуване, посещение на кино или театър или вземане на самолет.

Значителна част от анкетираните (88%) не планират да се върнат във фитнес залите или да присъстват на големи събития (97%) и ще предпочетат да останат вкъщи (85%) и да възобновят дейностите, които могат да правят без да се излагат на риск.

От друга страна, 47% от анкетираните планират да посетят приятели и семейство, 40% да отидат в търговски центрове, а 37% - на ресторант.

Данните за инфектираните, еволюцията на вируса и неговите нови щамове, както и прилагането на ваксините през следващите месеци, ще повлияят значително на възприемането на икономическата и здравна криза и следователно на решенията и предпочитанията на потребителите до края на 2021 г., заключава се в доклада.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.