Европейците няма да се откажат от коледното пазаруване въпреки притесненията заради инфлацията

Европейците няма да се откажат от коледното пазаруване въпреки притесненията заради инфлацията

Въпреки че инфлацията е основен източник на притеснение за европейците, те няма да се лишат от традиционното коледно пазаруване.

Това става ясно от проучване на Offerista Group, осъществено на пазарите, на които компанията оперира (България, Унгария, Румъния, Полша, Германия и Австрия).

Един от въпросите, по който респондентите от всяка страна са единодушни, е ""Има ли проблеми, които ви тревожат в момента?"" Инфлацията е основната причина за безпокойство (България: 78,87% от участниците в проучването я посочват като проблем; Румъния: 76,23%; Унгария: 81,96%; Полша: 63,17%; Германия: 81,23%;), а нарастващите цени на енергията/газа заемат второ място (България: 47,87%; Румъния: 62,31%; Унгария: 64,00%; Полша: 45,43 %; Германия: 77,01 %;).

За да се справят с повишаващите се цени на енергията, повечето потребители ще отопляват по-малко от помещенията в домовете си тази зима (напр. само обитаваните стаи). Основната причина за пестене на енергия е спестяването на пари (България: 77,62%; Румъния: 81,73%; Унгария: 78,73%; Полша: 73,92 %; Германия: 74,99%).

И макар че пестенето на пари е важно за потребителите във всички страни, включени в проучването, има някои категории, като храни и напитки, в които те няма да ограничат разходите си. Вместо това повечето анкетирани заявяват, че ще ограничат посещението на ресторанти, покупката на мебели и нови дрехи.

Въпреки инфлацията потребителите няма да се откажат от празничното пазаруване - 70% от всички анкетирани заявяват, че ще пазаруват, а 30% - че няма да пазаруват тази година поради намалена покупателна способност.

За намирането на оферти за коледното си пазаруване повечето потребители разчитат предимно на онлайн източници (като уебсайтове, социални медии и онлайн бюлетини), а най-важният фактор при избора на коледни подаръци е съотношението цена-качество (България: 58,63%; Румъния: 51,76%; Унгария: 59,35%; Полша: 51,30%; Германия: 44,93%; Австрия: 45,33%).

Анкетираните ще пазаруват предимно храни и напитки, дрехи, обувки и аксесоари.

Най-много българи (38,5%) ще отделят между 200 лв. и 400 лв. за коледни покупки и ще похарчат приблизително същия бюджет в сравнение с миналата година (56,38%). До 86% ще отделят по-малко пари спрямо 2021 г., като повечето от тях ще похарчат по-малко за един подарък, но ще запазят броя на хората, за които ще пазаруват.

Сравнително еднакво предпочитани са и различните методи за плащане: в брой смятат да заплатят 52,37% от анкетираните, а чрез дебитна/кредитна карта - 45,56%. Останалите 2% биха предпочели да пазаруват на изплащане.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.