Електронната търговия в Европа нараства експоненциално заради пандемията. Дигитализацията както на потребителите, така и на търговците на дребно се ускорява и те са въвели постижения, които обичайно биха въвели за две до три години, а в някои страни и за пет години, пише онлайн изданието RetailDive.
Пандемията и съпътстващите мерки за ограничаване разпространението на коронавируса са довели до увеличаване на онлайн пазаруването в Европа. При затворени магазини потребителите трябваше да намерят начин все пак да купуват продуктите и услугите, от които се нуждаят.
Преминаването от физическия към онлайн магазина вероятно ще се задържи, като търговците на дребно продължават да ускоряват инвестициите си в електронната търговия като част от омниканалните решения в подкрепа на потребителите. Това показва годишният доклад за електронната търговия на Nets, който се основава на 11 000 интервюта с потребители в осем европейски държави: Австрия, Дания, Финландия, Германия, Норвегия, Полша, Швеция и Швейцария.
В Полша 42% от хората пазаруват онлайн повече в сравнение с времето преди пандемията, показват данните. В Австрия делът им достига 38%, в Германия - 33%, в Швейцария - 30%, Финландия - 24%, Норвегия - 22%, Швеция - също 22%, Дания - 19%.
В скандинавските страни ръстът в онлайн покупките на физически стоки е най-големият през 14-те години, откакто се правят проучванията", отчитат от Nets.
Дрехи и храни са най-купувани онлайн във всички страни, сочат още данните. Това вероятно е свързано с локалните блокади, заради които физическите магазини бяха затворени и потребителите не бяха в състояние или по-малко бяха в състояние да пазаруват лично.
Електроника, козметика и медикаменти без лекарско предписание са другите най-често купувани онлайн продукти.