Billa и Penny Market с ръст на печалбата у нас

penny-market-remodelare

Австрийската верига Billa като че ли няма намерение да напуска България, както беше оповестено от различни медии през миналата седмица. Това става ясно от съобщението на компанията за инвестиционните й намерения през 2015 година.

От веригата посочват, че са изпратили успешна 2014 с генериран годишен оборот от 614 млн. лева и ръст от 4.8% спрямо предходната. Финансовият резултат е значително по-добър от очаквания, коментират от компанията, цитирани от Money.bg.

Изненадващо на фона на информацията, че се изтегля от страната от BILLA посочват, че възнамеряват да инвестират близо 200 млн. лева в България през следващите няколко години. От компанията планират 40 нови магазина. Планът за разширяване на веригата е насочен главно към 4-те най-големи града в страната - София, Пловдив, Варна и Бургас, без да се изключват други райони. Още през 2015 веригата ще отвори нови 8.

Междувременно стана ясно, че другата верига от групата REWE - Penny Market е постигнала номинален ръст в размер на 10,3% в сравнение с предходната година. „2014 година беше много успешна за нас. Това положително развитие не е нещо, което се разбира от само себе си – коментира Клаус Шнайдер, управител, ресорно отговарящ за оперативната дейност на фирмата. – Стратегията ни е поетапно да модернизираме магазините си. По този начин сме динамични и печеливши и растем със собствени сили – дори и в условията на трудна пазарна и конкурентна среда“, допълни Шнайдер.

През 2014 г. веригата инвестира над 1,5 милиона евро в преустройства. Почти всички магазини на Пени Маркет България бяха модернизирани в съответствие с новия й стандарт. „Благодарение на новото цветово оформление, по-широките коридори и приятната обстановка в частта с плодове и зеленчуци, магазините ни се превърнаха в модерно място за пазаруване“, каза Шнайдер.

Актуалният номинален ръст на оборота и през тази година е почти 10% и леко надскача очакванията на Пени Маркет. Подсигурено е откриването на 4 нови магазина и се работи по допълнителни проекти, за да се форсира налагането на веригата на българския пазар, се казва в съобщение на веригата.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.