21 ключови стъпки за успешни и ангажиращи уебинари – II част

webinar-2

Уебинарите са ефективна, но недостатъчно използвана маркетингова техника. Уебинарите могат да преодолеят географските и времевите ограничения, да обучат клиентите, да генерират квалифицирани клиенти и да установят вашата организация като авторитет в индустрията, в която оперирате.

Сега, в условията на пандемия, уебинарите са по-ценни от всякога, пише онлайн изданието business2community.com.

Изданието обобщава някои важни съвети, за да подготвите качествен уебинар и да ангажирате и задържите вниманието на аудиторията. Вижте ги!

Първа част на материала вижте тук!

Как да задържите публиката на уебинар

Силно начало. Обикновено публиката на уебинарите отпада още в първите минути. Дълго въвеждане или излишни коментари отблъскват публиката. Започнете с ясна, сбита програма, която показва какво ще спечелят слушателите. Кратка информация за спонсориращата компания и кратки биографии на присъстващите помагат да се запази интерес към събитието.

Поставете акцент върху обучението, не продажбите. Обучението на клиентите са новите продажби. Помислете за нуждите и проблемите на вашата аудитория. Структурирайте своя семинар, за да идентифицирате и решите болезнените точки на публиката.

Поискайте си внимание. Помолете участниците да изключат електронните си устройства. Не се срамувайте да отправяте приятелски напомняния на публиката, за да премахнете всички източници на разсейване.

Предложете завладяващо съдържание. Най-добрата стратегия е да създавате уникално, ангажиращо и силно визуално съдържание. В уебинари се представя съдържание, което публиката да може да използва и след това. Видеоклиповете, подходящите анекдоти, примери и съответните цитати помагат да се поддържа вниманието. Позоваванията на известни експерти добавят интерес и достоверност.

Включете аудиторията си. Интерактивността е от ключово значение за поддържането на настроението на аудиторията. Помислете за инструменти за интерактивност, като бяла дъска, чат стаи или функциите „вдигнете ръка“. Задавайте въпроси към участниците на стратегически интервали, например след тематичните раздели. Помолете ги да гласуват по въпроси и след това предоставете резултатите. Структурирането на уебинара по секции и отговарянето на въпроси на бялата дъска след всеки раздел спомага за стимулиране на интереса.

Репетирайте. Тествайте предварително всички технологии, които ще ползвате, особено  качеството на микрофоните и аудио емисиите. Практикувайте сесиите предварително, в идеалния случай пред аудитория. Това ще намали нервността и ще премахне нежелани забавяния, които могат да подтикнат зрителите да спрат да гледат.

Създайте ангажираща графика. Изградете визуално интересни слайдове с мощни изображения, които илюстрират ключови точки. Подкрепете тези изображения с няколко кратки текста, които подчертават основните съобщения. Внимавайте с излишния текст. Слайдове с плътен текст ще уморят зрителите и те в един момент ще се откажат. И не четете само точките от презентациите, обяснявайте, поднасяйте допълнителна и увлекателна информация. Най-добрите презентации позволяват на оратора да разкаже историята, а не слайда.

Споделяне на запис от уебинара. Споделете видеото от уебинара във вашия сайт, блог, социалните канали. Публикувайте и презентациите и позволете на хората да ги изтеглят.

Тъй като все повече маркетолози се обръщат към уебинара като формат за обучение на  бъдещи клиенти и генериране на потенциални продажби, конкуренцията за времето и вниманието на хората се засилва. Много уебинари не събират достатъчно регистрации или не задържат вниманието на участниците. Следването на доказани стратегии ще ви помогне да създадете уеб семинари, които се издигат над конкуренцията и отговарят на вашите маркетингови цели.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.