Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | August 14, 2020

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

21 ключови стъпки за успешни и ангажиращи уебинари

21 ключови стъпки за успешни и ангажиращи уебинари

Уебинарите са ефективна, но недостатъчно използвана маркетингова техника. Уебинарите могат да преодолеят географските и времевите ограничения, да обучат клиентите, да генерират квалифицирани клиенти и да установят вашата организация като авторитет в индустрията, в която оперирате.

Сега, в условията на пандемия, уебинарите са по-ценни от всякога, пише онлайн изданието business2community.com.

Изданието обобщава някои важни съвети, за да подготвите качествен уебинар и да ангажирате и задържите вниманието на аудиторията. Вижте ги!

Подготовка на уебинар

Опознайте аудиторията си. Разбирането на вашата аудитория е първата стъпка към създаването на популярен уебинар. Определете аудиторията си, нейните нужди и проблеми, които да решите. Най-добрите теми са насочени към често срещаните проблеми, пред които е изправена целевата аудитория, и предлагат практически решения. Казусите са идеални за илюстриране на решения.

Намерете помощник с опит. Човек с опит в организирането на уебинари и необходимото оборудване ще ви помогне да планирате и популяризирате събитието. Такъв човек ще ви е от помощ да се уверите, че всичко върви гладко. Не е необходимо този човек да разбира от темата на уебинара, а да може да отстранява проблеми и умерено да взаимодейства с присъстващите.

Помислете добре за оборудването. Вашето оборудване е от решаващо значение. Вместо да разчитате на вградените микрофони на вашия лаптоп или настолен компютър, използвайте висококачествени микрофони и слушалки, за да гарантирате, че публиката може ясно да чуе вашата презентация. Препоръчително е също да имате резервен компютър и резервни батерии, в случай че имате технически затруднения. Осигурете си и допълнителни копия на презентацията, за да не губите ритъм, ако се сблъскате с неочакван проблем.

Как да увеличите регистрациите за уебинара

Създайте убедително заглавие. Изборът на тема и заглавие с отличен потенциал за търсене ще събуди по-голям интерес.

Снимайте ангажираща едноминутна „реклама“, която описва какво ще се случи на уебинара. След това публикувате видеоклипа на вашия уебсайт или блог, разпространявайте го през социалните мрежи и го включете в имейл маркетинга. Хората са визуални създания и това работи.

Сегментирайте аудиторията си. Да удовлетворите нуждите на всеки е невъзможно. Следователно сегментирането на вашата аудитория поне доколкото е възможно е критична стъпка. Определете на кого вашият уебинар би допаднал най-много. Определете каква информация търсят тези хора, какви въпроси си задават, какво би ги накарало да се включат.

Помислете за гост-лектор. Да поканите влиятелна личност като съдомакин ще  привлече повече участници. Експертът може също да добави достоверност на образователните или промоционални съобщения. Уверете се предварително, че тезите на гостите съвпадат с убежденията и съобщенията на вашата организация.

Нека участието е безплатно. Уебинарите обикновено са безплатни. Потенциалните клиенти биха оставили своя информация за контакт, ако уебинарът е безплатен. Ако целта ви е да генерирате потенциални клиенти или да представите нов продукт, то да не събирате пари е задължително. В някои случаи обаче е подходящо да таксувате за уебинар, например ако съдържанието надхвърля вашите преки бизнес интереси и сте осигурили с независими експерти по темата.

Ограничете регистрациите. Ограничаването на регистрацията до 30 места например създава търсене. Средностатистическият уебинар се гледа от 28 души. В зависимост от темата можете да ограничите местата от 10 до 100. Така карата аудиторията си да се чувства изключителна.

Рекламирайте уебинара навсякъде. Маркетингът на уебинара чрез всички възможни канали, включително вашия уебсайт, блог, имейл бюлетин, социални канали, прессъобщения и офлайн канали, е най-добрата стратегия за привличане на участници. Онлайн рекламата също може а да генерира регистрации, макар и да е възможно да увеличи много разходите.

Планирайте времето внимателно. Най-доброто време за провеждане на уебинар е преди обяд, в средата на седмицата. Понеделник и петък са по-малко подходящи дни. Хората са твърде заети, за да наваксват работата в понеделник, и твърде нетърпеливи да си тръгнат в петък.

Заложете на ранно популяризиране. По-дългите промоции привличат по-голяма аудитория. В миналото маркетолозите обикновено изпращаха промоционални имейли седмица или две преди събитието, но почти една четвърт от участниците се регистрират над 15 дни преди събитието. Не се колебайте да изпращате промоционални имейли три, четири или шест седмици преди уебинара.

Оптимизирайте регистрационните форми. Изследванията показват, че само 48% от тези, които отварят страницата за регистрация, завършват процеса. Обичаен проблем, е че формите за регистрация са твърде дълги и дизайнът е непривлекателен или непоследователен. Решението е форми, които изискват само основна информация и съдържат последователни цветове, изображения и език.

Очаквайте скоро втора част на материала!

Добави коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.