Френският медиен конгломерат Vivendi обяви, че ще продаде половината от най-голямата музикална компания в света - Universal Music Group (UMG). Имайки предвид финансовите си отчети за полугодието и бъдещата еволюция на музикалната платформа, медията се готви да ангажира банки, за да се ориентира какви ще бъдат стратегическите ѝ партньори, пише Billboard.
Дългоочакваното листване
От фирмата се надяват транзакцията да се осъществи до есента и с крайна дата за завършване на сделката следващата година и половина. Новината за продажбата на 50% дял от UMG съвпада с отдавнашното намерение на Vivendi да направи компанията публична. Тя обаче все още не е определила минимална цена за участие на партньори, пише capital.bg.
Анализаторите я оценяват на 20 млрд. долара и смятат, че може да надмине Spotify на пазара. Огромното портфолио от музикални права е нейно предимство и ѝ дава значителна възможност за договаряне със стрийминг платформи, които усилват растежа в индустрията.
"Вероятно ще използваме постъпленията за обратно изкупуване на акции, намаляване на капитала и придобивания", споделя Арно де Пуйфонтен.
Печелившият музикален бизнес
Миналата година приходите от стрийминг имаха най-голям дял на музикалния пазар. Шведската музикална платформа Spotify се листна на борсата през април, а този месец китайската телекомуникационна компания Tencent обяви, че също планира да стане публична, като предлага своя музикален онлайн бизнес в САЩ, припомня Bloomberg.
Според Vivendi приходите на Universal Music са били силни през първото полугодие. Според изявлението на компанията, докато Spotify е имала финансови затруднения миналата година, рентабилността на Universal Music е била 13.4%.
Приходите на Vivendi за второто тримесечие са се увеличили до 3.35 млрд. евро. Компанията е уверена в перспективите си за втората половина на 2018 г., като нейният основен френски телевизионен бизнес Canal + е на път да постигне целогодишната си цел за брутна печалба от близо 450 млн. евро.