Близо половината потребителите по-често купуват продукти на промоция от търговските вериги. Това показват резултатите от проведе национално проучване за потребителските нагласи към печатните и дигиталните брошури, проведено сред 800 души от градове с различна големина.
Проучването се осъществява от Offerista Group, съвместно с изследователската агенция Bluepoint.
Общо 49,3% от анкетираните лица посочват, че сега по-често от преди купуват продукти на промоция и следят активно офертите.
В сравнение с миналогодишното проучване се запазва делът на лицата (22%), които споделят, че не получава хартиени брошури вече няколко месеца, като около 7% от тях посочват, че сами си ги търсят.
Малко над 48% от потребителите посочват, че получават хартиени брошури всяка седмица в сравнение с над 51% през миналата година.
Над 53% са анкетираните, които преглеждат дигитални брошури всяка седмица. Сайтовете на веригите и техните приложения са основните канали за информация, които потребителите използват.
При сравнение на предимствата и недостатъците на дигиталните брошури, най-голям процент от анкетираните (44,3%) споделят, че най-големият плюс на дигиталните брошури е тяхната достъпност. Близо 58% споделят, че дигиталните брошури нямат недостатъци, а за 10% недостатък е, че е нужен интернет достъп за тяхното разглеждане.
За най-голяма част от анкетираните предпочитаният формат на брошурата е дигиталният. Това е валидно за анкетираните от почти всички възрастови групи. Единствено представителите на възрастовата група 55-64 години нямат конкретни предпочитания в повечето случаи (40,5%).
Най-много потребители (64,4%) разглеждат както дигитални, така и хартиени брошури от категория Супермаркети, Това е различно за брошурите от категория Дрехи, обувки и аксесоари, където най-предпочитаната брошура е дигиталната.
Всеки 9 от 10 от изследваните лица посочват, че притежават карта/приложение за лоялност, като 65,7% от тях я използват редовно при пазаруване, показват още данните.
На този етап потребителите основно продължават да показват своята лоялност през базовите си навици и поведение, като използване на карта за лоялност, препоръка към приятели и познати и по-често пазаруване от конкретната марка или магазин.