Три въпроса, които предприемачите да си зададат преди да търсят рисков капитал

capital-markets1

САЩ е най-големия пазар на технологии в света. Потенциалът за предприемачество е огромен, но конкурентният характер на индустрията не оставя място за безграничен растеж, особено в ситуация като сегашната – в условията на безпрецедентна криза заради пандемия.

Сега повече от всякога е важно предприемачите да са интелигентни, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

От изключителна важност е да разполагате с добре обмислен, дългосрочен бизнес план, ако ще започвате бизнес.

Според данни на Harvard Business School 75% от бизнес начинанията, които имат нужда от рисков и дялов капитал, се провалят, което показва, че твърде много хора скачат в играта неподготвени. След стабилизирането на пазарите пейзажът на рисковия капитал ще бъде много различен. Това, което няма да се промени обаче, е фактът, че ще трябва да сте подготвени за всичко.

Ако все пак обмисляте да търсите рисков капитал, задайте си три въпроса преди това.

Има ли пазар за тази идея?

За да бъдат наистина успешни, ръководителите, които търсят капитал за нова идея, трябва да са готови да мислят извън кутията и да се консултират с хора, които могат да им помогнат да се справят с бизнес плана и да изяснят проблема, който идеята им решава.

Причината номер 1, поради която стартъпите се провалят, е неправилно четене на търсенето на пазара - това се среща в 42 процента от случаите. Затова направете изследване. Потърсете тенденции и прогнозни данни, консултирайте се с експерти, които могат да ви дадат представа дали пазарът ще посрещне добре вашата идея.

Тази перспектива е от решаващо значение, тя ще ви помогне да видите потенциални „слепи петна“ във вашата пазарна стратегия и бизнес модел.

На кого мога да се доверя, за да ми помогне?

Менторизираните стартъпи растат три и половина пъти по-бързо и набират седем пъти повече пари от тези, замислени сами. Наставник, който може да ви помогне и да ви насочи как да се съсредоточите и инвестирате разумно време, може да доведе до много по-добър резултат. Ето защо насърчаването на тези видове връзки е едно от най-важните неща, които можете да направите, когато търсите капитал.

Този процес е важен: когато наставникът избира наставляван, той дава допълнителен стимул хората да се ангажират с успеха си.

Затова си намерете довереник, който споделя вашата енергия и вълнение за вашата идея. Според Harvard Business Review, споделената предприемаческа страст и стратегическата визия са необходими, за да се постигне превъзходно представяне на екипа.

В заключение - потърсете наставник, партньор или колега, който е толкова развълнуван от вашата идея, колкото и вие, това ще ви постави на правилния път.

Идеята мащабируема ли е?

Намирането на партньор, който споделя вашата страст към вашата идея, увеличава шансовете за мащабируем успех. Стартиращите фирми с двама съоснователи например обикновено получават 30 процента повече инвестиции, изпитват три пъти по-високи темпове на растеж на клиентите и имат повишена вероятност да не мащабират твърде бързо.

След като идентифицирате добър партньор, обмислете бъдещето на вашата идея и изградете график за постигане на целите. Според някои препоръки е добре да се очертаят стъпките за развитие на компанията за пет години напред, но крайната времева линия зависи от вашите конкретни цели.

Ръководителите, които искат да изведат идеята си на следващото ниво, са склонни да се фокусират само върху това как ще събират пари в началото. Да заложите как ще излезете на печалба в разумен период от време е също толкова важно.

Сега повече от всякога е времето за иновации. Пазарите се променят и има място за тези, които могат да извлекат печалба и да решават проблемите стратегически. Ако искате да изградите собствения си успех като предприемач, определете конкретна потребност на пазара, потърсете наставник или партньор и се уверете, че имате план за мащабиране с резервен вариант за непредвидени ситуации.

Ако предприемачите се втурнат в начинанието без план за изграждане на стабилен бизнес модел, тяхната страхотна идея ще остане само идея.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.