Обърква ли ви най-горещата нова социална платформа TikTok? За някои това изглежда просто приложение за видео, предназначено за тийнейджъри, но то всъщност е много повече, пише онлайн изданието entrepreneur.com.
Ако използвате TikTok точно, можете да представите вашия бизнес или продукт пред огромна аудитория. Всъщност, според InfluencerMarketingHub, TikTok има 500 милиона потребители по целия свят, а приложението е било най-тегленото за Apple през първото тримесечие на 2018 г.
Разбира се, TikTok не е подходящата платформа за всички видове бизнеси. Ето как можете да определите дали платформата е подходяща за вашия бизнес.
Проучете платформата
За да не бъдете отбягвани от потребителите на TikTok, трябва да изучите платформата. Като изучавате какъв тип съдържание работи в TikTok и как да взаимодействате с другите в платформата, вашият бизнес може да се впише в културата естествено.
ТikTok е преди всичко място за забавно и визуално привлекателно съдържание. Ако погледнете тренд страницата, ще намерите множество глупави видеоклипове с хитови песни, звучащи като фон.
Приложението не е място за сериозни продажби. TikTok се използва предимно от хора на възраст между 16 и 24 години, според GlobalWebIndex, така че трябва да се свържете с тях по творчески начин, ако искате да постигнете успех.
Създавайте забавно съдържание
Създаването на собствено съдържание е един от най-лесните и най-евтините начини за популяризиране на вашия бизнес в TikTok. Плюс това, едно от най-големите предимства на TikTok е, че не е нужно да създавате чак толкова професионални видеоклипове. Просто извадете смартфона си и започнете да снимате.
Не се опитвайте, обаче, да създавате възмутителни мемета, ако това не е стилът на вашия бизнес. Lush, например, показва своите продукти със забавна видеодемонстрация на музикален фон. Не усложнявайте нищо, покажете се автентични, такива, каквито сте, и не рискувайте с меме, което да се провали.
Обявете хаштаг предизвикателство
Друг начин за популяризиране на вашия бизнес в TikTok е чрез стартиране на хаштаг предизвикателство. Насърчете потребителите да създават или пресъздават съдържание и да добавят към него отличителен хаштаг. Например, марката Guess беше една от първите компании, които започнаха такова предизвикателство. Те насърчиха потребителите на TikTok да се снимат, носейки новата дънкова линия на Guess, с хаштаг #InMyDenim.
Кампанията на Chipotle #GuacDance се оказа най-високопроизводителното брандирано предизвикателство на TikTok в САЩ, като доведе до обслужени над 800 хил. клиента с гуакамоле.
Едно забавно предизвикателство не само насърчава вашия бизнес, но и стимулира взаимодействието и ангажираността на потребителите.
Работете с TikTok инфлуенсъри
Специфичните за TikTok влияния все още не са огромни, но ще станат. Можете да работите с инфлуенсъри, за да разширите обхвата си сред потребителите. Поколение Z обикновено се противопоставя на всичко, което прилича на традиционна реклама, така че работата с инфлуенсъри може да ви помогне да направите връзка с това поколение потребители.
Пример отново са Chipotle, които си партнираха с Дейвид Добрик за платена маркетингова кампания за предизвикателството #ChipotleLidFlip и получиха повече от 100 000 заявки и 230 милиона гледания.
За да постигнете добри резултати, уверете се, че аудиторията на избраните от вас инфлуенсъри съответства на вашата целева аудитория. За да намерите подходящите инфлуенсъри за вашия бизнес, можете да потърсите онлайн инструменти, които да позволяват различни търсения, например споменавания на други марки, най-популярните езици и т.н.
Реклама в TikTok
На платформата и отне известно време, но вече предлага и реклами. Те са четири различни типа:
-Infeed Native Content: този тип е подобен на Snapchat или Instagram рекламата и поддържа множество функции
-Brand Takeovers: това позволява на брандовете да „погълнат“ TikTok за деня. Те могат да създават изображения, GIF файлове и видеоклипове с вградени връзки към целеви страници или предизвикателства с хаштаг
-Предизвикателства с хаштаг: вместо да ги правите сами, можете да използвате популяризирани хаштагове, за да получите повече ангажираност
-Брандирани 2D и 3D обекти: услугата е подобна на тази в Snapchat за 2D и 3D обекти, които се поставят по лицата, например очила.
Както при всяка социална медийна платформа, рекламите могат да ви помогнат да достигнете до много потребители в платформата. TikTok предлага и прецизно насочване, за да можете да се уверите, че рекламите Ви достигат до точните потребители, които биха се интересували от това, което предлагате.
Ако вашият бизнес има по-млада целева аудитория, TikTok е идеалното място за привличане на вниманието им. Използвайте тези съвети, за да сте сигурни, че извлечете максимума от вашата промоционална стратегия за TikTok.